וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת בוכריס: התא"ל עבר בדיקת פוליגרף נוספת והמשיך להכחיש את הטענות

7.3.2016 / 18:00

הקצין הבכיר עומת עם החשדות לאונס ומעשים מגונים בשתי חיילות ששירתו עמו. תוצאות בדיקת הפוליגרף, שעשויות לקבוע אם יתקיים עימות עם המתלוננות, טרם התקבלו. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

תת-אלוף אופק בוכריס, החשוד בחמישה מעשי אונס, מעשים מגונים ומעשה סדום, התייצב הבוקר (שני) במשרדי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) ונכנס לבדיקת פוליגרף, שם הוא עומת עם החשדות החמורים נגדו. בשעות אחר הצהריים הסתיימה הבדיקה, שבמהלכה חזר על גרסתו כי הוא מכחיש את טענות המתלוננות. אין עדיין תוצאות לבדיקת הפוליגרף.

ממצאי הבדיקה עשויים לקבוע אם במצ"ח יחליטו על צעדי חקירה נוספים, ובהם עימות עם החיילות המתלוננות – זאת במטרה לאסוף פרטים נוספים על הפרשה המסעירה את צה"ל. בחודשיים האחרונים עבר בוכריס שתי בדיקות מסוג זה, כאשר בשנייה מבין השתיים – שנעשתה מטעמו על ידי מומחה – נמצא דובר אמת.

גורם המקורב לתא"ל בוכריס אמר אתמול בעקבות הזימון לבדיקת הפוליגרף כי "אנחנו בטוחים וסומכים על גורמי החקירה". בוכריס נבדק בפוליגרף גם לקראת כניסתו לתפקיד ראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים של המטה הכללי. הכניסה לתפקיד נדחתה בשלב זה בשל השעייתו, שאמורה להסתיים ביום ראשון הבא.

לקריאה נוספת:
"מוכן לפוליגרף נוסף": תא"ל בוכריס בתיעוד ראשון מאז נחשפה הפרשה
צעירה טוענת: "בוכריס אמר לי - 'את יפה, בואי תהיי המזכירה שלי'"
חיילת נוספת העידה כי בוכריס הטריד אותה; "הוא מצפה לעימות מולן"

תת-אלוף אופק בוכריס מחוץ לביתו, מרץ 2016. אדריאן הרבשטיין
טרם הוחלט אם השעייתו תוארך. בוכריס, הבוקר/אדריאן הרבשטיין

טרם הוחלט בצה"ל אם תוארך השעייתו של הקצין המוערך, ששתי חיילות שהיו תחת פיקודו הגישו נגדו תלונות בגין מעשי אונס והטרדה מינית. ההשעיה נקבעה לשבועיים, אך בצמרת הצבא מחכים לראות כיצד תתפתח החקירה. בוכריס מצדו דבק בגרסתו, שאותה מסר לחוקרי מצ"ח בשתי חקירות שונות, לפיה מדובר ב"עלילה".

החקירה בעניינו של בוכרס עוד צפויה להתרחב, וכפי שדווח אתמול, במצ"ח מתכוננים להרחיב את מעגל מוסרי העדויות בפרשה. החוקרים יאספו עדויות מחיילים ומקצינים ששירתו לפני חמש שנים עם בוכריס ועם חיילותיו לשעבר, בניסיון לאסוף עוד פרטים על שאירע בלשכתו באותה תקופה. ככל הנראה, יתקיימו גם בדיקות פוליגרף נוספות מטעם המשטרה הצבאית. החיילות הביעו הסכמה עקרונית לבדיקה ולכל דבר שיסייע לחוקרים כדי לתמוך בגרסתן.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
תת-אלוף אופק בוכריס מחוץ לביתו, מרץ 2016. אדריאן הרבשטיין
בוכריס בסמוך לביתו שבמצפה נטופה, הבוקר/אדריאן הרבשטיין

בסביבתו של בוכריס הביעו בימים האחרונים תדהמה לנוכח החשדות נגדו. רבים, כולל אישי ציבור ופקודיו לשעבר, בחרו להתייצב לצדו בפרשה בניסיון לטהר את שמו. בתוך כך, אתמול ביקר סגן השר ירון מזוז (הליכוד) בביתו של בוכריס שבמצפה נטופה, ומלשכתו של מזוז נמסר כי הפגישה התקיימה כדי לחזק את הקצין.

לאחר הפגישה, שארכה כמה דקות, מסר מזוז: "לא אשתתף בשיימינג הזה שנערך חדשות לבקרים לדמויות ציבוריות, עוד הרבה לפני שמשהו מוכח. מה ערכה של חזקת החפות אם אנו גוזרים דינו של אדם דרך פייסבוק ובתקשורת?".

לפני כן התראיינה לאולפן וואלה! NEWS חברת הכנסת מירב בן ארי (כולנו), ששירתה בעבר עם החשוד בחטיבת גולני, והביעה תמיכה כלפיו בפוסט שפרסמה בדף הפייסבוק שלה. בן ארי אמרה כי "כתבתי את הדברים ברגשות מעורבים, אבל היושרה האישית חייבה אותי לכך", וטענה כי יש לתת לבית המשפט לעשות את עבודתו לפני שחורצים גורלות.

(עדכון ראשון: 06:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully