וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירה טוענת: "בוכריס אמר לי - 'את יפה, בואי תהיי המזכירה שלי'"

דנה ירקצי ודב גיל-הר

4.3.2016 / 0:06

בעקבות התלונות נגד תא"ל אופק בוכריס פרסמה צעירה בפייסבוק פוסט שבו הציגה טענות על התנהגות לא ראויה לכאורה מצדו. "סימס לי שהוא ראה אותי מרחוק ושאני יפה מאוד. אם זה היה קורה עכשיו הייתי מתלוננת", כתבה

עריכה: ניר חן

(בסרטון: מפקד מצ"ח לשעבר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS)

בעקבות התלונות נגד תת-אלוף אופק בוכריס על אונס והטרדות מיניות, פרסמה אמש (חמישי) צעירה פוסט בפייסבוק ובו הציגה טענות על התנהגות לא ראויה לכאורה של בוכריס כלפיה. "כשהייתי חיילת בצה"ל, ממש בתחילת הגיוס שלי, מאוד רציתי להיות בגולני", כתבה הצעירה. "אחרי כמה בירורים ועקשנות מהצד שלי הביאו לי את מספר הנייד שלו כדי שאוכל להפעיל פרוטקציות וכדי שיעזור לי לעבור בסיס, והוא היה בזמנו מח"ט גולני בצפון".

לדבריה, "אחרי כמה שיחות וסמסים לא ראויים מהצד שלו התרחקתי וויתרתי". לטענתה, "הוא שלח לי סמסים בסגנון: 'בואי ותהיי המזכירה שלי, יהיה לנו כיף יחד, את בטח יפה מאוד'. בגלל שכל הפרשה הזאת יצאה עכשיו אני גם נזכרת שיום אחד הוא סימס לי שהוא ראה אותי מרחוק ושאני יפה מאוד. ניסיתי להבין איך הוא יודע, הרי לא נפגשתי איתו אף פעם, אבל לא הצלחתי למצוא את התשובה".

היא הוסיפה כי "אם זה היה קורה לי איתו עכשיו ישר הייתי הולכת להתלונן. הייתי בזמנו ילדה קטנה ותמימה. אני שמחה שהתלוננו עליו ושהאמת יצאה לאור".

לקריאה נוספת:
"מוכן לפוליגרף נוסף": תא"ל בוכריס בתיעוד ראשון מאז נחשפה הפרשה
חיילת נוספת העידה כי בוכריס הטריד אותה; "הוא מצפה לעימות מולן"
אבי המתלוננת נגד התא"ל: "שלחנו ילדה מאושרת, והתגלה לנו פצע"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

תת-אלוף (מיל') מיקי בראל, בעבר קצין משטרה צבאית ראשי (קמצ"ר) ומפקד מצ"ח, התייחס אתמול לפרשה. בריאיון באולפן וואלה! NEWS אמר בראל כי לרוב חשודים בוחרים בטקטיקה של הכחשה גורפת, ועם התקדמות החקירה "העובדות והדברים מתחילים להתבהר".

"זאת לא פעם ראשונה שקצין בכיר נחקר במצ"ח. בחקירה הזאת יעסקו החוקרים שבדרך כלל מתעסקים בחקירה מסובכות. הם חוקרים מיומנים ולא חיילים בסדיר. בראש צוות החקירה עומד קצין בכיר, קצין בדרגת סגן אלוף", סיפר בראל. "כשאני הייתי קמצ"ר הנחיתי להתייחס בכבוד (לנחקרים – דג"ה) אבל בלי שום הנחות. אני יכול להגיד שהמחיצות נשברות בדקות הראשונות".

אופק בוכריס, מצפה נטופה. 3 במרץ 2016. אדריאן הרבשטיין
בוכריס, היום/אדריאן הרבשטיין

לדבריו, "היו לנו מקרים מהסוג הזה והדינמיקה של הכחשה גורפת היא מוכרת. גם בפרשת קצב ובפרשה של אלוף משנה שנחקר, עאטף זאהר, הדינמיקה הייתה אותה דינמיקה של הכחשה גורפת, ועם התנהלות החקירה מאמתים עם העובדות והדברים מתחילים להתבהר.

"זה מנגנון פסיכולוגי, כל עולמך והתדמית שלך חרבים בשנייה ואתה רוצה לעצור את זה. זה מנגנון הגנה, אתה לא יודע מה יש לחוקרים כל עוד לא חשפו זאת בפניך ואתה לא רוצה לחשוף את הכול, זה נעשה בהדרגה. ואז, ברגע שזה מגיע למצב שאין עוד אפשרות להכחיש, מגיעים לשלב ההודאה".

בראל הוסיף כי קיימים נהלים הקובעים "מה מותר ומה אסור", וחייבים לפעול לפיהם. "יחסי מרות הם אסורים", הדגיש. עם זאת, הסביר כי "הדבר השני שחשוב להבין הוא המשבר שבו נמצא הנחקר, ובהדרגה מקלפים את כל השכבות. כאשר מודיעים על קיום יחסים זה פחות חמור. עבירה של אונס זה בקנה מידה אחר, כי אז צריך להתמודד עם השאלה אם יחסי המין נעשו בכפייה או בהסכמה".

(עדכון ראשון: 21:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully