וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא"ל אופק בוכריס הוא הקצין החשוד בחמישה מקרי אונס

לבקשת וואלה! NEWS הותר לפרסום שמו של הקצין הבכיר, החשוד גם בביצוע מעשה סדום בחיילת ששירתה תחת פיקודו לפני חמש שנים. בחקירתו במצ"ח הכחיש כי קיים עמה יחסי מין. הוא שימש בעבר מח"ט גולני וראש המכללה לפיקוד ומטה והיה אמור להיכנס לתפקיד רח"ט המבצעים בשבוע הבא

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

תת-אלוף אופק בוכריס, לשעבר מח"ט גולני ומפקד המכללה לפיקוד ומטה, הוא קצין צה"ל החשוד בחמישה מקרים של אונס, מעשים מגונים ומעשה סדום של חיילת ששירתה תחתיו לפני חמש שנים - כך הותר אמש (שלישי) לפרסום על ידי בית הדין הצבאי המיוחד בקריה בתל אביב, לבקשת וואלה! NEWS. לדברי השופטת, נאספו ראיות המבססות את החשדות נגד הקצין.

בדיון נחשף כי הקצין נחקר ביום ראשון במצ"ח, שם הוטחו החשדות בפניו. בחקירה עלה כי הוא נהג להסיע את החיילת המתלוננת ליישוב שבו היא מתגוררת בעת ששירתו יחד. לטענת סנגוריו של הקצין מטעם הסנגוריה הצבאית, עורכי הדין עודד סבוראי ועדי אייזנר, הוא נמנע מלהיכנס לתוך יישובה של החיילת על מנת למנוע מראית עין כאילו יש ביניהם יחסים כלשהם.

הקצין עבר שלשום בדיקת פוליגרף פרטית שבה יצא לטענתו דובר אמת בשאלה אם קיים יחסי מין עם החיילת. באי כוחו של הקצין טענו עוד בדיון כי לפני כחודש עבר הקצין בדיקת פוליגרף של מחלקת ביטחון מידע, שם נשאל על העבירות הפליליות שביצע לכאורה, וגם אותה עבר בהצלחה. בדיון צידדה הפרקליטות הצבאית בבקשה להתרת שם הקצין לפרסום ואמרה כי הדבר עשוי להוביל להגעת מתלוננות חדשות למשרדי מצ"ח.

עוד בוואלה! NEWS:
"במג"ב כולם כהניסטים": חקירת שוטר מג"ב שהדליף מידע ללהב"ה
"עקב איומים": יועץ בכיר לאבו מאזן ביטל השתתפות בכנס בירושלים
"סופר טיוזדיי": היום הגורלי של טראמפ וקלינטון במרוץ לבית הלבן

אופק בוכריס, ספטמבר 2012. דובר צה"ל
תא"ל בוכריס/דובר צה"ל

עו"ד סבוראי, אחד מפרקליטיו של בוכריס, מסר: "הוא מכחיש בתוקף את הטענות ומצהיר כי הוא מעולם לא קיים מגע מיני עם החיילת. לפני כחודש וחצי, עוד בטרם נודע לו על החקירה, הוא עבר בהצלחה בדיקת פוליגרף בשב"כ, שנערכה לצרכי סיווג בטחוני. בדיעבד, מאשרת בדיקת הפוליגרף בשב"כ את טענתו של הקצין גם ביחס לתלונת החיילת. עם פתיחת החקירה, עבר הקצין אתמול שוב בדיקת פוליגרף, הפעם פרטית, על ידי הבודק החיצוני שמבצע את בדיקות הפוליגרף עבור מח"ש, ואף בבדיקה זו נמצא הקצין דובר אמת".

"כבר בחקירת החיילת במצ"ח", הוסיף סבוראי, "הובהר שחלק מהעובדות שהיא ציינה בתלונתה נסתרות על ידי ראיות אוביקטיביות. אין לקצין מושג מדוע טוענת החיילת את אשר היא טוענת. הוא סומך ידיו על חקירת מצ"ח, מקווה שהיא תמוצה במהרה ומשוכנע שעם סיומה הוא ישוב לעשייה הביטחונית החשובה שלה הוא מקדיש את חייו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בוכריס, בן 48, הוא בוגר מדרשיית נעם והמכינה הקדם צבאית עטרת כהנים. ב-1987 התגייס לצה"ל ושירת כלוחם בפלוגת החבלה וההנדסה (פלחה"ן) של חטיבת גולני. לאחר קורס קצינים חזר לפלוגה כמפקד צוות, ובהמשך כיהן כסגן מפקד הפלחה"ן. בהמשך מונה למפקד הפלוגה הרובאית של גדוד 12.

ביולי 1994, בעת שהוצב ברצועת הביטחון בדרום לבנון, נהרגו שניים מפקודיו בפלוגה וארבעה נוספים נפצעו בשל תאונה מבצעית, כשנגמ"ש פגע בקו מתח במוצב טייבה. בוכריס הועמד לדין יחד עם מפקד הגדוד משה תמיר ומפקד הגזרה יצחק גרשון. הם זוכו מאשמה של גרימת מוות ברשלנות, אך הורשעו בהתרשלות במילוי תפקידם. בהמשך, התקדם בשדרת הפיקוד של גולני. בתחילת שנת 2001 מונה למפקד גדוד 51. במבצע חומת מגן נפצע באורח קשה ועל פועלו קיבל את צל"ש הרמטכ"ל.

במהלך מלחמת לבנון השנייה קודם לדרגת אלוף-משנה, ומונה ליועץ למבצעים מיוחדים של מפקד עוצבת הגליל, גל הירש. לאחר המלחמה קיבל את הפיקוד על עוצבת ברעם, החטיבה המרחבית המערבית של עוצבת הגליל, תפקיד שבו כיהן במשך כשנתיים עד אוגוסט 2008, עת מונה למפקד בסיס האימונים אליקים בפיקוד הצפון. במקביל פיקד על חטיבת עודד, חטיבת חי"ר במילואים. ביולי 2010 מונה למח"ט גולני.

בוכריס סומן כקצין איכותי שעתיד להגיע לצמרת צה"ל, ובספטמבר 2012 הועלה לדרגת תת-אלוף ומונה למפקד עוצבת נתיב האש, אוגדת מילואים משוריינת בפיקוד הצפון. בינואר 2014 שונה יעודה ושמה של האוגדה לאוגדת הבשן, שאחראית לגזרת הגולן והחרמון‏. בספטמבר 2014 מונה למפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה (פו"ם), שבה מוכשרים קצינים בכירים בצה"ל. בסוף 2015 הוחלט על מינויו לראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים, ובשבוע הבא היה אמור להיכנס לתפקיד זה.

(עדכון ראשון: 17:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully