וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במג"ב כולם כהניסטים": חקירת השוטר שהדליף מידע ללהב"ה

1.3.2016 / 16:45

חומרי החקירה וההתכתבויות בין שוטר מג"ב, שהואשם בהעברת מידע על יהודיות שנצפו מבלות עם ערבים, לבין מיכאל בן ארי ובנצי גופשטיין, הגיעו לידי וואלה! NEWS. "גם לנו יש רגשות", כתב השוטר לבן ארי, שהשיב לו: "זה אסון לאומי"

עריכה: ניר חן

"דע לך מיכאל, בפנים כולם איתך, אין מג"בניק שהוא לא כהניסט" - במילים אלה, ניסה לרצות שוטר מג"ב את הח"כ לשעבר מיכאל בן ארי, שאליו שלח מספרי תעודות זהות של נשים יהודיות שנצפו מבלות עם ערבים. חומרי החקירה וההתכתבויות בין השוטר לבין בן ארי ויו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, הגיעו לידי וואלה! NEWS. הם חושפים כי השוטר דיווח על נשים המסתובבות לא רק בסילוואן שבמזרח ירושלים, כפי שנכלל בכתב האישום נגדו, אלא גם במקומות אחרים.

"לפעמים מג"ב לא הכי סימפטיים, אבל גם לנו יש רגשות ובפנים כולם איתך, גם אם זה לא נראה לעין", אמר השוטר. "זה אסון לאומי", השיב לו בן ארי. "צריך גם את הסובבים אותך, כדי שיישמע קול יהודי. אוהב אתכם, אין כמו מג"ב". בחקירתו הסביר השוטר את כוונותיו: "פחדתי מאוד על הבנות, חששתי לחיים שלהן, חשבתי על שלושת החטופים".

שוטר מג"ב נאשם שהדליף לבנצי גופשטיין מידע על יהודיות שבקשר עם ערבים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תעודת הזהות של הצעירה היהודייה שהועברה לבן ארי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, בתחילת החודש הוגש נגד השוטר כתב אישום בגין פגיעה בפרטיות ושימוש לרעה בכוח המשרה במסגרת שירות החובה שלו. לפי כתב האישום, המקרה התרחש לפני כשנה וחצי, במסגרת משימה שגרתית, שבמהלכה הוצב השוטר בסילוואן שבמזרח ירושלים.

כוח מג"ב שבדק בשכונה כלי רכב, זיהה כי מאחד מהם יצאו שני תושבים ערבים מהשכונה ושתי צעירות יהודיות. השוטר, שהיה באותה העת בתפקיד, נטל את תעודת הזהות של אחת הנשים וצילם אותה. בהמשך, הוא שלח הודעה לבן ארי ולגופשטיין וכתב: "אנחנו חבר'ה ממג"ב של סילוואן. עצרנו רכב ליד סילוואן וראינו שני ערבים שיורדים עם שתי בנות יהודיות לאילת. הנה תעודת זהות של אחת הבנות, בבקשה תעשו משהו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בן ארי ולהב"ה הבטיחו דיסקרטיות מלאה על ההודעה. בתגובה, ענה השוטר: "תודה רבה מיכאל, הקול שלי בכנסת הוא לך!", בן ארי ניצל את ההזדמנות וכתב לו תשובה: "צריך גם את הסובבים אותך. כדי שיישמע הקול היהודי".

מעצרו של השוטר התאפשר כאשר עם מעצרו של בנצי גופשטיין בחשד להסתה לגזענות, ובעת שנבדק הטלפון הנייד שלו הבחינו החוקרים בהתכתבויות עם השוטר. בעקבות כך, נפתחה במחלקה לחקירות שוטרים חקירה סמויה, שעם מעצר השוטר בתחילת החודש, הפכה לגלויה. בחקירתו, הוא הודה והסביר: "לפני כמה חודשים הגעתי לסיטואציה שבה ראיתי שני בני מיעוטים שנראו לי חשודים עם שתי בחורות יהודיות. חששתי שהן יכולות להיפגע פיזית או נפשית. הם אמרו שהם נוסעים לאילת".

"חשבתי שאולי זה ימנע אסון"

"אני לא הייתי בצוות שעיכב את הרכב הזה, אני הייתי בצד. חששתי לחיים שלהם, אתה מבין את הראש שלי?", שאל את החוקר. "לא הייתה לי מטרה", נימק. "ראיתי בטלוויזיה שיש אנשים שיכולים לעזור להן, לתת להן ייעוץ ויכולים להציל אותן. אני לא זוכר אם פניתי לארגון או לבנצי. ראיתי שעוזרים ליהודיות ומחלצים מכפרים. שמעתי גם סיפור מחבר על מישהי שהוא הכיר שלקחו אותה לכפר הרביצו לה, ואנסו אותה, ואני חשבתי שאני עושה את הדבר הנכון, לא התכוונתי לפגוע בפרטיות של הבנות. לא הייתה לי כוונה לפגוע או לעשות רע".

החוקר: "ומה קרה אחר כך?".

השוטר: "נסעתי וסלמתאק. הצוות שחרר אותם. הדיאלוג היה יותר שלי עם עצמי. משהו נראה לי מסריח בסיטואציה, זה היה נראה לי חשוד. לילה, חושך, לא זמן סביר לנסוע למקומות, בטח לא לסילוואן. זה לא מקום סימפטי ליהודים. דיברתי עם אחת מהן. אמרתי לה שתיזהר ושזה מסוכן ואם זה לא נראה לה חשוד שעכשיו לילה ומסוכן".

החוקר: "ומה היא ענתה לך?"

השוטר: "היא אמרה שזה חברים שלהם".

החוקר: "אז מאיפה הסמכות לקחת את הצילום של התעודה ולהעביר את זה לגורמים שאינם מוסמכים ואף יתרה מכך, גורמים שעלולים לסכן את שלומם של חלק מהמעורבים?"

השוטר: "אני הסתכלתי על עצמי כאדם שדואג לחיים של עצמי. חשבתי שאולי זה ימנע אסון. אם היו רוצחים אותן, לא היו באים אליי בטענות".

ברוך מרזל ומיכאל בן ארי במחאה נגד ההתערבות השלישית של בג"צ בחוק המסתננים, אוגוסט 2015. מגד גוזני
הבטיחו לשמור על דיסקרטיות. גופשטיין ובן ארי/מגד גוזני

באחת ההתכתבויות של השוטר עם יו"ר להב"ה גופשטיין, הוא התייחס להודעה ששלח במקרה אחר שאינו מסילוואן. "בנצי, שני ערבים מתחילים עם שתי יהודיות באוטובוס 448 לאשדוד", כתב אז לגופשטיין. בהתכתבות שב השוטר להודעתו ואמר בתגובה אליה: "טעיתי, התכוונתי לכתוב שהם מתפרעים באוטובוס, שהם ניסו להטריד אותן ואני התקשרתי למשטרה".

פרקליטו של השוטר, עו"ד עדי כרמלי, מסר בתגובה: "מדובר באירוע זניח שהפרשנות שניתנה לו בכתב האישום רחוקה מהמציאות. לאחר שנלמד את התיק וניתן מענה לבית המשפט, אני בטוח כי העניין יסתיים בקול ענות חלושה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully