וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינית בת 13 ניסתה לדקור מאבטח: הכותרות שעשו את סוף השבוע

המחבלת ניסתה לבצע פיגוע דקירה בענתות ונורתה למוות. ח"כ פריג' כינה את הירי בה "הוצאה להורג ללא משפט". נתניהו גיבה את שר הביטחון יעלון בהחלטתו לפנות את בתי המריבה בחברון. אלו הכותרות שעשו את סוף השבוע

מחבלת בת 13 ניסתה לדקור מאבטח בהתנחלות ענתות - ונורתה למוות

מחבלת ניסתה לבצע פיגוע דקירה היום בהתנחלות ענתות שבאזור ירושלים ונורתה למוות. על פי המשטרה מדובר בפלסטינית בת 13 מהכפר ענתא, שהגיעה לשער היישוב וניסתה לדקור את המאבטח. הוא ירה בה וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותה.

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה שהמחבלת, רקיה עיד אבו עיד, רבה עם משפחתה ויצאה מביתה עם סכין בכוונה להיהרג. אביה, שחיפש אחריה, הגיע למקום זמן קצר לאחר האירוע. הוא נעצר והובא לחקירה בתחנת מעלה אדומים.

ח"כ פריג' על הרג הנערה המחבלת מענתות: "הוצאה להורג ללא משפט"

חבר הכנסת עיסאווי פריג' (מרצ) גינה היום את הריגתה של הנערה הפלסטינית בת ה-13, רקיה עיד אבו עיד, שניסתה על פי החשד לדקור מאבטח בהתנחלות ענתות. לדבריו, מדובר ב"הוצאה להורג ללא משפט".

פריג' קשר בין את האירוע לדברי שרת החוץ השבדית, מרגוט וולסטרום, שטענה כי יש לחקור את ישראל על ירי נגד מחבלים וחשודים בפיגועים. "'אבסורדית ומטופשת', תקף נתניהו את האמירה של שרת החוץ השבדית על כך שישראל מוציאה להורג ללא משפט. היום נורתה למוות ילדה בת 13. מי שיורה למוות בילדה בת 13 - אפילו אם היא מחזיקה בידה סכין - מוציא להורג ללא משפט".

נתניהו: "מגבה את שר הביטחון" בפינוי המשפחות מחברון

גורם בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר אתמול כי נתניהו "מגבה את שר הביטחון ואת כוחות הביטחון, וקורא להרגעת הרוחות" בפרשת פינוי 20 המשפחות היהודיות משני המבנים הנטושים בחברון. על פי הגורם, נתניהו "תומך בהתיישבות ומעריך את המתיישבים, שעומדים באומץ ובנחישות יום-יום מול הטרור". עם זאת, ראש הממשלה הבהיר, לדברי הגורם, כי "כולנו מחויבים לכבד את החוק, ובמקרה זה לא הוסדרו עדיין כל האישורים. ברגע שזה יקרה יוכלו המתיישבים לשוב לבתים, כפי שקרה במקרים דומים בעבר".

יועצו של יעלון: "נוכחות הבית היהודי בממשלה מזיקה למדינה"

ועצו הפוליטי הבכיר של שר הביטחון משה יעלון, איציק אשכנזי, כתב הערב אמש בחשבון הטוויטר שלו כי נוכחות מפלגת הבית היהודי בממשלה מזיקה, וכי על הממשלה "לחשב מסלול מחדש". אשכנזי הוסיף כי מפלגת הימין "מזיקה לביטחון המדינה, לשלטון החוק ולפיתוח ושגשוגה של מדינת ישראל". אשכנזי הוא אחד האנשים הקרובים ביותר לשר הביטחון, ומסר בתגובה לוואלה! NEWS על ההתבטאות כי הדברים שיקפו את עמדתו האישית בלבד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ביידן על שיחות השלום בנושא סוריה: אם ייכשלו נפנה לפתרון צבאי

סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר היום (שבת) כי מדינתו וטורקיה ערוכות למהלך צבאי במוקדם יותר, במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ של ערב הסעודית, עאדל אל-ג'ובייר, הביע קרי את דאגתו מתמיכת איראן בחיזבאללה, ואמר כי רוב הנשק של הארגון הגיע מאיראן, דרך סוריה ומשם ללבנון. לדבריו, חיזבאללה מחזיק בימים אלה ב-80 אלף טילים.

בתוך כך, שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, המבקר בימים אלה בריאד, בירת ערב הסעודית, אמר היום במסיבת עיתונאים כי הוא בטוח ששיחות השלום לגבי סוריה יתחילו בשבוע הבא כמתוכנן. "אנחנו בטוחים שעם יוזמה טובה, בערך בתוך יום, שליח האו"ם סטפן דה מיסטורה יכנס פגישה ראשונה בנושא בז'נבה", אמר לעיתונאים. דבריו של קרי נאמרו יומיים לאחר שדה מיסטורה רמז כי ייתכן ששיחות השלום בין הממשלה בדמשק לקבוצות המורדים במדינה יידחו מעבר לתאריך היעד שנקבע - 25 בינואר.

אחרי מעצר חוליית הטרור, בנו של נסראללה עוקץ: "איך תעצרו תא רדום?"

בנו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ג'וואד נסראללה, פרסם אתמול ציוץ עוקצני בטוויטר והתייחס למעצר חוליית טרור שהופעלה על ידו בטול כרם. בציוץ טען נסראללה במרומז שמדובר בתא טרור שלא היה פעיל. "איך תעוררו תא רדום?" כתב והוסיף סמיילי.

ביום רביעי פורסם שאותה חוליה תכננה פיגוע ירי בישראל. מחקירות חמשת חברי החוליה שנעצרו עלה כי ראשה, מחמוד זרלול, גויס באמצעות הרשתות החברתיות על ידי ג'וואד. זרלול הונחה על ידי מפעיל חיזבאללה בשם פאדי לפתוח כתובת דואר אלקטרוני, שדרכה קיבל הנחיות לגייס חברי חוליה נוספים בשטח ולבצע איסוף מידע מקדים למטרת ביצוע פיגועים.

קנדה: ארבעה הרוגים במסע ירי במערב המדינה; חשוד נעצר

ארבעה בני אדם נהרגו ושניים נוספים נפצעו באורח אנוש אמש במסע ירי בעיירה לה לוש שבמחוז ססקצ'ואן שבמערב בקנדה. החשוד במעשה, צעיר שמתגורר בעיירה, ירה למוות בשני אחיו הקטנים בביתם ולאחר מכן המשיך במסע הירי בבית ספר סמוך, שם ירה למוות במורה ובעוזר מורה. כוחות משטרה שהוזעקו למקום בעקבות קולות ירי הטילו עוצר על בית הספר שבו לומדים כ-900 תלמידים מגילי גן ועד כיתה י"ב, ועצרו את החשוד. טרם התברר מה היו מניעיו למעשה.

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי בתקרית נהרגה מארי ג'אנווייר, מורה בת 23, ובתו של ראש העיירה, קווין ג'אנווייר. לדברי האחרון, הצעיר "ירה קודם בשני אחיו בביתם, ואחר כך התקדם לעבר בית הספר".

התהפכות טרקטורון בדרך לים המלח: שני פצועים פונו במסוק

שני צעירים כבני 30 נפצעו היום (שישי), אחד מהם באורח בינוני עד קשה והשני באורח קל, כשנפלו עם הטרקטורון שלהם מגובה בכביש שבין מעלה אדומים לים המלח, באזור נבי מוסא. מתנדבים מיחידת החילוץ "מגילות" של מחוז ש"י במשטרה, ניידת טיפול נמרץ של מגן דוד אדום וצוות של יחידת החילוץ 669 הוזעקו למקום, והחלו במאמצים לטיפול בפצועים ולחילוצם.

חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירת ההתהפכות העניקו לשניים, הסובלים מפגיעה רב מערכתית, טיפול רפואי ופינו אותם במסוק של יחידה 669 לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. עוד נמסר כי הפצוע בינוני-קשה סובל מחבלת ראש.

טיסות בוטלו וכבישים נסגרו: כ-60 ס"מ של שלג ירדו בוושינגטון

תושבי החוף המזרחי של ארצות הברית נערכו לסופת שלגים קשה במיוחד שפקדה את האזור והביאה עמה כ-60 סנטימטרים של שלג רק בוושינגטון הבירה. יותר מ-50 מיליון תושבים באזור הוזהרו מהסערה ששיתקה את הכבישים וגרמה להפסקות חשמל רבות. בתוך כך, רבים פקדו את חנויות חומרי הבניין והמרכולים על מנת להצטייד בציוד חורף ובמזון לקראת סוף שבוע קר בבית.

בעקבות התחזית וסופות שלגים נוספות שאירעו בימים האחרונים, הוכרז מצב חירום ב-12 מדינות. הסערה עשתה את דרכה לניו יורק ובשעות אלו מכסה לבן את העיר ואת פילדלפיה. יותר מ-7,000 טיסות בוטלו בעקבות הסופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully