וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: ארבעה הרוגים במסע ירי במערב המדינה; חשוד נעצר

צעיר פתח בירי בעיירה לה לוש שבמחוז ססקצ'ואן. ההרוגים הם מורה בבית ספר , עוזר מורה מאחיו של היורה, שמניעיו עדיין לא התבררו. ראש העיירה: "הוא ירה קודם בשני אחיו בביתם ואחר כך התקדם לעבר בית הספר"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ארבעה בני אדם נהרגו ושניים נוספים נפצעו באורח אנוש אמש (שישי) במסע ירי בעיירה לה לוש שבמחוז ססקצ'ואן שבמערב בקנדה. החשוד במעשה, צעיר שמתגורר בעיירה, ירה למוות בשני אחיו הקטנים בביתם ולאחר מכן המשיך במסע הירי בבית ספר סמוך, שם ירה למוות במורה ובעוזר מורה. כוחות משטרה שהוזעקו למקום בעקבות קולות ירי הטילו עוצר על בית הספר שבו לומדים כ-900 תלמידים מגילי גן ועד כיתה י"ב, ועצרו את החשוד. טרם התברר מה היו מניעיו למעשה.

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי בתקרית נהרגה מארי ג'אנווייר, מורה בת 23, ובתו של ראש העיירה, קווין ג'אנווייר. לדברי האחרון, הצעיר "ירה קודם בשני אחיו בביתם, ואחר כך התקדם לעבר בית הספר".

עוד בוואלה! NEWS:
הטלנובלה הלבנונית רחוקה מסיום: כבר קרוב לשנתיים שארמון הנשיאות ריק
סופו של מתכנת המחשבים שהפך לעורף הראשים האכזרי ביותר בעולם
בצל המתיחות עם השגריר: אובמה ינאם בטקס לציון שחרור אושוויץ

בית הספר לה לוש בססקצ'ואן, קנדה. טוויטר, צילום מסך
"נורו לפחות שש או שבע יריות לפני שהספקתי לצאת". בית הספר שבו אירע הירי/צילום מסך, טוויטר

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, השוהה כעת בכנס הכלכלי בדאבוס שבשווייץ, התייחס לירי בבית הספר ושלח את תנחומיו למשפחות הקורבנות. "ברור שזה הסיוט הגרוע ביותר של כל הורה", אמר. טרודו הוסיף כי המצב נמצא תחת שליטה וכי צעיר החשוד בירי נתפס.

בתחילה דווח על חמישה הרוגים בתקרית, אך מאוחר יותר הודיעה המשטרה כי ארבעה בני אדם נהרגו מהירי. אחרי כארבע שעות הוסר העוצר מעל בית הספר והמשטרה העבירה את התלמידים "למקום בטוח". בהצהרה רשמית של המשטרה נמסר כי לא קיימת סכנה לציבור. "אנחנו נמצאים בשלבים הראשוניים של חקירת המקרה. פרטים נוספים יינתנו כשיתאפשר". עוד נמסר כי כמה בני אדם נפצעו מהירי, אך עדיין לא ידוע בוודאות כמה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
כמה הרוגים בתקרית ירי בבית ספר בססקצ'ואן שבקנדה 23 ינואר 2016. רויטרס
בית הספר שבו אירע הירי/רויטרס

עדים שהיו במקום בזמן התקרית סיפרו שהירי החל במעונות התלמידים ולאחר מכן היורה עבר לבית הספר. נואל דסג'רלאיס, תלמיד כיתה י' סיפר שהיה בבית הספר ולפתע שמע קולות ירי. "רצתי החוצה, שמעתי הרבה צרחות, נורו לפחות שש או שבע יריות לפני שהספקתי לצאת", אמר. "אני חושב שכשהייתי בחוץ היו עוד יריות".

אירועי ירי המוניים הם נדירים בקנדה שבה קיימים חוקים מחמירים יותר מארצות הברית בנוגע לנשיאת נשק. אירוע הירי החמור ביותר במדינה אירע ב-1989, שבו נורו למוות 14 סטודנטים במכללת "אקול פוליטכניק" שבמונטריאול. באירוע ירי נוסף בעיר, בשנת 1992, נהרגו ארבעה בני אדם באוניברסיטת "קונקורדיה".

(עדכון ראשון: 2:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully