וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "מגבה את שר הביטחון" בפינוי המשפחות מחברון

22.1.2016 / 18:40

גורם בלשכת ראש הממשלה מסר כי למרות שנתניהו "תומך בהתיישבות ומעריך את המתיישבים", הוא הבהיר: "כולנו מחויבים לכבד את החוק, ובמקרה זה לא הוסדרו עדיין כל האישורים". מוקדם יותר גינו במפלגת הבית היהודי את פינוי 20 המשפחות

צילום: חברים לשעת צרה, עריכה: אביב אירגז

גורם בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר היום (שישי) כי נתניהו "מגבה את שר הביטחון ואת כוחות הביטחון, וקורא להרגעת הרוחות" בפרשת פינוי 20 המשפחות היהודיות משני המבנים הנטושים בחברון. על פי הגורם, נתניהו "תומך בהתיישבות ומעריך את המתיישבים, שעומדים באומץ ובנחישות יום-יום מול הטרור". עם זאת, ראש הממשלה הבהיר, לדברי הגורם, כי "כולנו מחויבים לכבד את החוק, ובמקרה זה לא הוסדרו עדיין כל האישורים. ברגע שזה יקרה יוכלו המתיישבים לשוב לבתים, כפי שקרה במקרים דומים בעבר".

מוקדם יותר היום גינו במפלגת הבית היהודי את פינוי המשפחות, ומתחו ביקורת חריפה על שר הביטחון משה יעלון. המשפחות נכנסו למבנים אתמול, לאחר שטענו כי בידיהן אישורי רכישה של הדירות שהיו מוכרות כרכוש פלסטיני, אך לא יכלו להמשיך לשהות בהן ללא היתר משר הביטחון.

עוד בוואלה! NEWS:
זעם בממשלה: "הפינוי בחברון - קיבעון מחשבתי"; יעלון: "זו מדינת חוק"
כוחות הביטחון פינו את המתנחלים מ"מבני המריבה" בחברון
"הבתים נקנו כדת וכדין": עשרות מתנחלים נכנסו למבנים נטושים בחברון

פינוי המתנחלים מבתי המריבה בחברון. חברים לשעת צרה, מערכת וואלה!
"המתיישבים יוכלו לשוב לבתים". כוחות הביטחון בחברון/מערכת וואלה!, חברים לשעת צרה

"בעיצומו של גל טרור, שר הביטחון פועל בנחישות, ללא פשרות ובאטימות דווקא לזריקת יהודים מביתם", נמסר מהמפלגה. "מדובר בחוסר אחריות, בקיבעון מחשבתי ובהלהטת הרוחות ללא כל סיבה ברורה. את אותו להט ונחישות מוטב שיפנה שר הביטחון לטיפול בטרור הערבי ובבנייה בלתי חוקית ברורה ביישובי המחבלים. את בדיקת מסמכי הרכישה ניתן לבצע גם ללא השלכת יהודים מביתם".

יעלון התייחס לדברים ואמר כי "מדינת ישראל היא מדינת חוק, ואין לי כל כוונה להתפשר כשהחוק מופר. במקרה של הבתים בחברון, החוק הופר ברגל גסה. כדי להיכנס לבית נדרשות להתבצע מספר פעולות חוקיות, שאף לא אחת מהן התקיימה. לכן הפולשים פונו". בהמשך, קרא לחבריו לקואליציה לרסן את התבטאויותיהם: "אני קורא לשרים, לחברי כנסת ולנבחרי ציבור לפעול באחריות, לרסן את התבטאויותיהם ולגבות את שלטון החוק - לא לעודד את לקיחת החוק לידיים והפרתו. זה מתכון בטוח לאנרכיה. ההתנהלות וההתבטאויות של מספר פוליטיקאים בנושא זה, גובלות בהפקרות ופוגעות בחוסן הלאומי שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שר הביטחון משה יעלון וראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בחטמ"ר עציון, 23 בנובמבר 2015. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ראש הממשלה קרא להרגעת הרוחות. נתניהו ויעלון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בנוסף, אמר: "ההתיישבות חשובה לי ואני פועל למענה, אך לא אתפשר על החוק. טענת רכישת הבתים תיבדק, כמו גם היבטים ביטחוניים ומדיניים, טרם מתן אישור לאכלוסם. מי שמפר את החוק לא מסייע להתיישבות אלא פוגע בה קשות".

השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, היה השר היחיד שגיבה החלטתו של יעלון. בחשבון הטוויטר שלו כתב: "אני מחזק את ידי שר הביטחון. הסוגיה הבסיסית כאן היא אם שלטון החוק מחייב, או שהוא רק המלצה ובסיס לקריצת עין".

הפגנה בחברון נגד השתלטות מתנחלים על בתים בעיר 22 בינואר 2016. צעירים נגד התנחלויות, מערכת וואלה! NEWS
מחו נגד "השתלטות המתנחלים". מפגינים ברחוב השוהדא, היום/מערכת וואלה! NEWS, צעירים נגד התנחלויות

במקביל, נערכה היום הפגנה ברחוב השוהדא שבעיר בהשתתפות עשרות פלסטינים, שמחו נגד "השתלטות המתנחלים על שני הבתים". הם נשאו שלטים נגד השתלטות המתנחלים על המבנה, שלטענתם שייך לפלסטינים ומעולם לא נמכר.

כוחות גדולים של מג"ב וצה"ל פינו הבוקר את שני המבנים הסמוכים למערת המכפלה, שאליהם נכנסו אתמול המשפחות. אתמול התפתחו עימותים במקום עם כניסת המתנחלים, אולם מאז לא נרשמו אירועים חריגים וחיילים שמרו על המקום כדי שלא ייכנסו לשם מתנחלים נוספים. לדברי האחרונים, יש בידיהם אישורים כי הדירות - שמוכרות כרכוש פלסטיני שעומד נטוש מזה 15 שנה - נקנו כדת וכדין.

עם זאת, על פי החוק, עד שלא יקבלו היתר עסקה לרכישה משר הביטחון משה יעלון, לא יוכלו להמשיך לשהות במבנים. עם סיום הפינוי הוצא צו אלוף האוסר כניסה לבתים. שולמית גולדנברג, שנכנסה אתמול לאחר המבנים, הביעה אמש אופטימיות בשיחה עם וואלה! NEWS. "נכנסנו בזריזות עם ציוד מינימלי - מזרנים בגדים כלי מיטה. בהמשך נרהט לחלוטין את הדירות", אמרה. "אנו שמחים על הכניסה. הבתים הללו נקנו כדין, וכמו שליהודי מותר לקנות בכל מקום בישראל - אז כך גם כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully