וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות הביטחון פינו את המתנחלים מ"מבני המריבה" בחברון

22.1.2016 / 11:02

כוחות גדולים פינו מהמבנים הסמוכים למערת המכפלה את עשרות תושבי חברון שהתבצרו בהם מאתמול וטענה כי בידיהם אישורי רכישה של הדירות. הבית היהודי: "בגל הטרור יעלון פועל בנחישות ובאטימות לזריקת יהודים מבתיהם"

צילום: חברים לשעת צרה, עריכת וידיאו: אביב אירגז

כוחות גדולים של מג"ב וצה"ל פינו הבוקר (שישי) את שני המבנים הסמוכים למערת המכפלה, שאליהם נכנסו אתמול כ-20 משפחות של מתנחלים המתגוררים בחברון. אתמול התפתחו עימותים במקום עם כניסת המתנחלים, אולם מאז לא נרשמו אירועים חריגים וחיילים שמרו על המקום כדי שלא ייכנסו לשם מתנחלים נוספים. לדברי האחרונים, יש בידיהם אישורים כי הדירות - שמוכרות כרכוש פלסטיני שעומד נטוש מזה 15 שנה - נקנו כדת וכדין.

ואולם, לפי החוק, עד שלא יקבלו היתר עסקה לרכישה משר הביטחון משה יעלון, לא יוכלו להמשיך לשהות במבנים. עם סיום הפינוי הוצא צו אלוף האוסר כניסה לבתים. כח שמוצב בקרבת המבנים יהיה אחראי למנוע את חזרת המתנחלים אליהם.

במפלגת הבית היהודי גינתה את הפינוי ונמסר כי "בעיצומו של גל טרור, שר הביטחון פועל בנחישות, ללא פשרות ובאטימות דווקא לזריקת יהודים מביתם. מדובר בחוסר אחריות, קיבעון מחשבתי והלהטת הרוחות כל ללא סיבה ברורה. את אותו להט ונחישות מוטב שיפנה שר הביטחון לטיפול בטרור הערבי ובבניה בלתי חוקית ברורה ביישובי המחבלים. את בדיקת מסמכי הרכישה ניתן לבצע גם ללא השלכת יהודים מביתם".

פינוי המתנחלים מבתי המריבה בחברון. חברים לשעת צרה, מערכת וואלה!
כוחות הביטחון מגיעים למבנים, היום/מערכת וואלה!, חברים לשעת צרה

חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), אורן חזן ואיוב קרא (הליכוד) איימו להיעדר מההצבעות בכנסת ביום שני הקרוב. זאת, לדבריהם, "עד שיחזירו את היהודים לבתים שרכשו". בציוץ בטוויטר כתב סמוטריץ': "עדכנתי את ראש הממשלה שלא אצביע עם הקואליציה עד שיתאפשר למתיישבי חברון לשוב לבתים שנרכשו על ידם כדת וכדין".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) גינה את הפינוי, ואמר כי "כאשר מתיישבים פועלים לפי החוק, יש להמתין עם הפינוי ולבחון את האפשרויות החוקיות לחיזוק ההתיישבות, מתוך דאגה לשלטון החוק". עוד ציין כי "דווקא בימים בהם אויבנו מנסים לפגוע לא רק בגופנו, אלא בזכותנו על הארץ, נכון להעביר מסר שאנחנו שבנו הביתה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
פינוי המתנחלים מבתי המריבה בחברון. חברים לשעת צרה, מערכת וואלה!
פינוי המתנחלים, הבוקר/מערכת וואלה!, חברים לשעת צרה

זאב אלקין, השר לענייני קליטה וירושלים, קרא לשר הביטחון משה יעלון לעצור את הפינוי לפני שהחל. "זה זמן להילחם בטרור ולתמוך בחיזוק ההתיישבות, לא להילחם במתיישבים", טען. "מי שמדבר בשם החוק והסדר מוזמן קודם כל לטפל באנשי הרשות הפלסטינית ובפעילי שמאל קיצוניים, שמוציאים להורג פלסטינים שמעיזים למכור אדמות או בתים ליהודים".

שלמה לוינגר, שמתגורר בחברון, טען אמש כי עמותת "הרחיבי מקום אהלך" רכשה את אחד הבית כבר לפני ארבע שנים - ורק אתמול הייתה הכניסה. הוא טוען שאדם אחד בלבד ירש את המקום, אולם הוא חשש שייפגע במהלך הכניסה בעקבות תחקיר "עובדה" על אודות הסגרת מוכרים פלסטינים, אז נכנס עם מתנחלים נוספים. "העמותה לקחה על עצמה לשמור על המשפחה ולדאוג לשלומה". לדבריו, עורכי דין עומדים מול הגורמים המוסמכים על מנת להוכיח את מהימנות הרכישה.

מתנחלים, חיילים ושוטרי מג"ב ליד בית בחברון, היום. חברים לשעת צרה, מערכת וואלה! NEWS
ההתקהלות מחוץ למבנים בעת הכניסה/מערכת וואלה! NEWS, חברים לשעת צרה

עו"ד איתמר בן גביר התייחס לפינוי ומתח ביקורת חריפה על שר החינוך ויו"ר הבית היהודי. "נפתלי בנט צריך לעשות היום חשבון נפש ולהחליט לאן פניו מועדות", אמר. "אי אפשר 'לרקוד על שתי החתונות': לשבת בממשלה שמגרשת את המתיישבים, מטפלת בטרור בכפפות של משי, לא עוצרת את ההסתה ובד בבד למתוח ביקורת כאחרון האופוזוציונרים. בנט יכול להפיל את בוגי, ולא רק לתדרך נגדו ולמתוח ביקורת על כישלונו. הגיע הזמן שיפסיק לדבר ויתחיל לבצע".

שולמית גולדנברג, שנכנסה אתמול לאחר המבנים, הביעה אמש אופטימיות בשיחה עם וואלה! NEWS. "נכנסנו בזריזות עם ציוד מינימלי - מזרנים בגדים כלי מיטה. בהמשך נרהט לחלוטין את הדירות", אמרה. "אנו שמחים על הכניסה. הבתים הללו נקנו כדין, וכמו שליהודי מותר לקנות בכל מקום בישראל - אז כך גם כאן".

השתתף בהכנת הידיעה: עמרי נחמיאס
(עדכון ראשון: 9:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully