וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבתים נקנו כדת וכדין": עשרות מתנחלים נכנסו למבנים נטושים בחברון

21.1.2016 / 18:54

מתנחלים תושבי העיר נכנסו לשני מבנים הסמוכים למערת המכפלה, המוכרים כרכוש פלסטיני, וטענו כי בידיהם אישורים לרכישתם. באירוע התפתחו עימותים עם פלסטינים ולוחמי צה"ל הגיעו למקום. השר אלקין גיבה: "פעילות נחושה להרחבת הנוכחות בעיר האבות"

צילום: חברים לשעת צרה, עריכה: אביב אירגז

עשרות מתנחלים מחברון נכנסו אחר הצהריים (חמישי) לשני מבנים פלסטיניים בסמוך למערכת המכפלה, בטענה שמדובר בשטח שנרכש כדין. במקום התפתח עימות בינם לבין הפלסטינים, שהחלו ליידות לעבר אבנים ואף השליכו בקבוק תבערה, אולם לא היו נפגעים. לפי שעה אין הפרות סדר במקום, וכוחות צה"ל דנים עם המתנחלים על הכניסה למבנים, כשהאחרונים טוענים כי יש בידיהם אישורים שמוכיחים את בעלותם עליהם. עם זאת, הכוחות צפויים לפנות את המתנחלים. הבתים, המכונים בפי תושבי חברון היהודים "בית רחל" ו"בית לאה", מוכרים כפלסטיניים ונטושים מזה 15 שנה.

שר הקליטה וירושלים זאב אלקין התייחס לאירוע והעניק גיבוי מלא למתנחלים. "אני מברך את מתיישבי חברון על פעילות נחושה למען הרחבת הנוכחות היהודית בעיר האבות", אמר. "הבתים שאליהם נכנסו המתיישבים נקנו בכסף מלא כדת וכדין. אני קורא לשר הביטחון לעזור ככל יכולתו למתיישבים ולא להיכנע מול הלחצים של הפורעים הפלסטינים. התשובה הנכונה לטרור הרצחני הפלסטיני לאורך כל ההיסטוריה הציונית, היא הרחבת ההתיישבות".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נתניהו: "על אירופה לראות בנו בעלי ברית, כפי שעושות מדינות המפרץ"
מסוכן לנשים הרות: מקרה ראשון של נגיף ה"זיקה" בארץ
"רוצים הוכחות": ניצול שואה בן 112 יזכה בתואר האדם המבוגר בעולם?

מתנחלים נכנסו לשני בתים בחברון, 21 בינואר 2016. עמוד הפייסבוק דיווח ראשוני, אתר רשמי
חיילים ומתנחלים מחוץ למבנים, היום/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק דיווח ראשוני
מתנחלים נכנסו לשני בתים בחברון, 21 בינואר 2016. עמוד הפייסבוק דיווח ראשוני, אתר רשמי
המתנחלים על גג המבנה/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק דיווח ראשוני

ראש מועצת קריית ארבע-חברון מלאכי לוינגר התייחס גם הוא לאירועים ואמר: "אנו גואלים שני בניינים נוספים בחברון ומצטרפים לשרשרת ארוכה של גואלי אדמות בארץ ישראל, שקנו בכסף מלא בתים ואדמות - החל מאברהם אבינו, דרך אוסישקין ורופין, מונטיפיורי ועוד". לוינגר קישר את רצח דפנה מאיר בתחילת השבוע בפיגוע הדקירה בעתניאל, ואמר כי היא "התווספה ליהודים רבים שדמם נספג בארץ ישראל". "אנו קוראים לממשלת ישראל לזקוף את קומתו של העם היהודי בארץ ולעזור לנו להגן על חייו מארגונים ערבים וזכויות אדם למיניהם", הוסיף.

מארגון "שוברים שתיקה" נמסר: "פלישת המתנחלים היום לבתים במרכז חברון היא תוצר של מדיניות ממשלתית ארוכת שנים המשתפת פעולה עם הקיצוניים של הימין המתנחלי, ומכשירה את הטרנספר השקט של פלסטינים ממרכז העיר". עוד נטען כי מי שישלם את המחיר על האירוע יהיו אזרחי ישראל והחיילים. "מתנחלי חברון ממשיכים במסעם המשיחי לייהוד העיר, כשאת המחיר לבריונותם ישלמו חיילי צה"ל, אזרחי ישראל והפלסטינים תושבי העיר. אנחנו היינו חלק ממאות לוחמי צה"ל המגנים על ההתנחלות בחברון מדי יום כבר עשרות שנים. ההתנחלות החדשה תשעבד פלוגות לוחמים נוספות למשימות של סגירת רחובות, נעילת עסקים ויצירת תחושת נרדפות בקרב התושבים הפלסטינים".

מתנחלים, חיילים ושוטרי מג"ב ליד בית בחברון, היום. חברים לשעת צרה, מערכת וואלה! NEWS
אזור העימותים, היום/מערכת וואלה! NEWS, חברים לשעת צרה

הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבני הציונות הדתית, בירך על האירוע ואמר כי "זהו דבר משמח עד מאוד, שניתן להרחיב את יישוב עם ישראל בכל מקום בארץ ישראל, ובוודאי בחברון עיר האבות. יהודים קנו את הבתים, ואם כך מה הבעיה?". הוא הוסיף: "זוהי חגיגה לעם ישראל כולו שבמציאות שלנו יש אפשרות, ודאי במאמץ מיוחד לקנות בתים וליישב אותם על ידי יהודים".

בהמשך, טען הרב כי מדובר ב"מצווה מיוחדת" להרחיב את ההתיישבות בארץ ישראל, וכי הוא מקווה ש"אף יהודי לא ילשין לרשות הפלסטינית על אותם ערבים שמכרו את הבתים כי במעשה זה הרי שדנים אותם לרצח, וזהו פשע אנושי ומוסרי מאין כמוהו. למה שייעשה חלילה דבר כזה? הערבים מכרו את הבתים מרצונם וקיבלו תשלום יפה אז למה לגרום חלילה למותם? חשוב שמדינת ישראל תרחיב את ההתיישבות פה. הדבר נעשה באופן חוקי על פי כל הכללים, וזה רק לברכה ברכה גדולה לעם ישראל, וחשוב כי המדינה תעודד ותיישב את ארץ ישראל בכל מקום ומקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully