וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסוכן לנשים הרות: מקרה ראשון של נגיף ה"זיקה" בארץ

פעוטה שנושאת את הנגיף טופלה בבית חולים ושוחררה במצב טוב. ככל הנראה נדבקה בנגיף במהלך ביקור בקולומביה. משרד הבריאות הנחה נשים הרות לשקול דחיית נסיעה למדינות שבהן קיימת סכנה גבוהה להידבקות

בית החולים שיבא תל השומר, מאי 2015. ראובן קסטרו
הפעוטה טופלה ושוחררה לביתה במצב טוב. בית החולים שיבא/ראובן קסטרו

פעוטה בת שנתיים אובחנה בבית החולים שיבא שבתל השומר כנשאית של נגיף "זיקה" – כך הודיע היום (חמישי) משרד הבריאות. זהו המקרה הראשון של הידבקות בנגיף שתועד בארץ. הנגיף נפוץ במדינות דרום ומרכז אמריקה, אפריקה, דרום-מזרח אסיה ואיי האוקיינוס השקט והוא מסוכן במיוחד עבור נשים בהיריון, שכן הוא עלול לפגוע בהתפתחות העובר.

הפעוטה טופלה בבית החולים ושוחררה לביתה במצב טוב. ככל הנראה היא נדבקה בנגיף בקולומביה שם ביקרה לאחרונה, מדינה שבה נדבקו בנגיף יותר מ-13,500 בני אדם.

עוד בוואלה! NEWS:
אביו של גל בק על ההחלטה לסגור את התיק: "ההיגיון שלי לא מבין זאת"
"בסך הכול המתין לאוטובוס": הקמפיין המסולף למען המחבל בן ה-13
שר הרווחה כץ: "ראש הממשלה צריך לדאוג מהעניים ולא מגבי אשכנזי"

מפת התפשטות נגיף זיקה. ספק 500
האזורים שבהם התפשט הנגיף/ספק 500

על פי משרד הבריאות, הנגיף מועבר על ידי עקיצות יתושים בלבד. התסמינים למחלה בקרב מבוגרים הם חום, פריחה, עיניים אדומות, כאבי ראש וכאבי שרירים. במקרים נדירים תיתכן גם הופעה של סיבוכים נירולוגיים. הידבקות בזמן היריון עלולה להוביל להיוולדות תינוקות בעלי מומים.

בשל התפשטות המחלה הנחה משרד הבריאות נשים הרות לשקול דחיית נסיעה למדינות שבהן קיימת סכנה גבוהה להידבקות. אם אין אפשרות לדחות נסיעה ממליצים במשרד להתייעץ עם רופא המתמחה בנושא, כגון מומחה במחלות זיהומיות או צוות אפידמיולוגי בלשכות לפני היציאה לחו"ל. כמו כן, יש לנקוט בקפדנות בצעדים למניעת עקיצות יתושים במהלך הנסיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully