וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בסך הכול המתין לאוטובוס": הקמפיין המסולף למען המחבל בן ה-13

21.1.2016 / 13:45

הפגנות בערים שונות באירופה ובמזה"ת, אתר אינטרנט ועמודים ברשתות החברתיות - קמפיין חובק עולם למען הנער, שהואשם שדקר עם בן דודו שני ישראלים בפסגת זאב, מתעצם לקראת הכרעה במשפטו. כחלק ממנו מופץ סיפורו רצוף בשקרים: "הוא חיכה בתחנה ונורה על ידי שוטרים"

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: שניר דבוש

בצל משפטו של המחבל בן ה-13 שהואשם בשני ניסיונות רצח של ישראלים בפסגת זאב שבירושלים, התעצם בימים האחרונים קמפיין בינלאומי הקורא לשחרורו. מארגני הקמפיין, פעילים פרו-פלסטינים, טוענים כי הנער, שתועד מתרוצץ ברחובות הבירה עם סכין בידו, נשפט על לא עוול בכפו.

עיקר הקמפיין מתנהל ברשתות החברתיות, שבהן מופצים בין היתר סרטוני וידאו מחקירת הנער, שבהם נראה הנער מבולבל בעוד החוקרים הישראלים צועקים עליו. במסגרת הקמפיין ארגנו פעיליו גם הפגנות שבועיות בערים שונות, כמו לונדון, אוסלו ועמאן, תחת הכותרת "שחררו את הנער". בהפגנות אוחזים הפעילים כרזות ועליהן תמונתו של הפלסטיני וקוראים לשחררו. בהפגנה בבריסטול שבאנגליה אף הוקרנו פניו על גבי בניין המועצה.

על אף שהפיגוע, שאירע בתחילת אוקטובר ובו נפצעו באורח קשה נער בן 13 וצעיר כבן 25, תועד בסרטוני אבטחה, הסיפור שמציגים פעילי הקמפיין אחר לגמרי. באתר הקמפיין נכתב כי "הנער נורה כמה פעמים בעודו מחכה לאוטובוס בסך הכול ומתנחלים ושוטרים מקיפים אותו. אזרח ישראלי, שצילם את האירוע, צעק לנער: 'תמות בן של זונה, תמות בן של 66 זונות'".

עוד בוואלה! NEWS:
ועדת החקירה מצאה: פוטין ככל הנראה אישר את חיסול סוכן ה-KGB
איומים ברצח על פרופ' ליהדות חילונית: "קרה בעבר ולא עשו כלום"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התמונה שהפכה לסמל המאבק: הנער מנוטרל, שוכב על פסי הרכבת הקלה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע בפסגת זאב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך נכתב כי אותו ישראלי ביקש מהחיילים לירות בנער ונטען שהאמבולנס שהיה במקום סירב לפנות את המחבל הצעיר לבית החולים. "ממתי אכפת לשירותי ההצלה הישראליים מחיינו? הילד ניסה להתיישב ופחדו ניכר. הוא ניסה לקום לפני ששוטר ישראלי בא ובעט בו. הוא חייך כדי שיוכל להפחית במעט את כאבו אך נבעט שוב. הוא החל לבכות, לצעוק אך נותר לדמם".

באתר הקמפיין מוזכרת גם חקירתו לכאורה שלדברי הפעילים הייתה אלימה ורצופה התעללות נפשית. מארגני הקמפיין למען המחבל הצעיר, שעומדים גם מאחורי יוזמות בטוויטר ובפייסבוק למען שחרור נערים פלסטיניים הכלואים בבתי הכלא בישראל, מתעלמים מכך שהמחבל היה מעורב בפיגוע דקירה בעל תוצאות קשות. בעצומות שונות המופצות ברשתות החברתיות נטען אף שהמחבל ובן דודו בן ה-15 שחוסל בתקרית, כלל לא היו מעורבים בפיגוע, שכן לא ניתן להבין מהתיעוד שהפיצה המשטרה מיהם שני המעורבים שרצים כשסכין בידם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום מסך מתוך האתר "לשחרר את הנער"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמוד הפייסבוק שהוקם למאבק/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלבד סיפורי הרקע הלא מדויקים בלשון המעטה, מופצות תמונות הקטין שוכב בבית החולים אזוק, מובל לבית המשפט עם אבטחה כבדה סביבו ותמונתו המפורסמת מזירת הפיגוע בו הוא נראה שוכב על פסי הרכבת הקלה בפסגת זאב, דקות לאחר שנוטרל.

סנגוריו מקווים שיצליחו להוכיח שרק בן דודו דקר

בימים אלה נמשך משפטו של הנער בבית המשפט המחוזי בירושלים. זאת בעקבות החלטת סנגוריו של הקטין לקיים משפט אף שהייתה בידם האפשרות להודות באופן מידי בכתב האישום ואולי להיחלץ מעונש של מאסר בפועל, שכן לא ניתן לכלוא נער מתחת לגיל 14.

מחר צפוי המחבל לציין את יום הולדתו ה-14 במעון נעול של משרד הרווחה בכפר ירכא, שם הוא שוהה מתחילת משפטו. ההחלטה של סנגוריו לנהל את משפטו התקבלה לאחר שלטענתם לא נמצא כל ראיה לפיה הנער דקר בעצמו ושמי שביצע בפועל את הפיגוע היה בן דודו שנהרג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונתו של הנער מוקרנת על בניין מועצת בריסטול, אנגליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחומרי החקירה שנחשפו בוואלה! NEWS עלה כי הנער התחרט על ביצוע הפיגוע וטען כי הוא עצמו לא דקר איש. בימים אלה מצוי המשפט בשלבים מתקדמים יחסית, שבו סנגוריו של הנאשם מציגים את ראיותיהם בתקווה כי לא יורשע בעבירה של ניסיון רצח אלא בעבירה מקלה יותר. המשפט מתנהל בדלתיים סגורות בשל היותו קטין. בריאיון קצר שנתן הנער השבוע לערוץ הטלוויזיה "אל ג'זירה" סיפר כי "לחצו עליי וקיללו אותי, הם הודיעו לי שהם ראו אותי דוקר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפגינים בעמאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully