וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של גל בק על ההחלטה לסגור את התיק: "ההיגיון שלי לא מבין זאת"

עודד בק היה נסער בשיחה עם וואלה! NEWS בעקבות הודעת פרקליט המדינה כי הנהגת שדרסה למוות את בנו לפני כעשור לא תעמוד לדין: "הם שמרו על המערכת". במשפחת הנהגת בירכו: "הצדק יצא לאור"

צילום מסך

אחרי שפרקליט המדינה, שי ניצן, דחה היום (חמישי) את הערר שהגיש אביו של הנער המנוח גל בק והחליט לא להגיש כתב אישום נגד הנהגת הדורסת שפגעה בבנו, בשתי המשפחות התייחסו להחלטה שהגיעה בתום מחאה ציבורית נרחבת.

האב, עודד בק, סיפר לוואלה! NEWS כי הוא נסער ואמוציונלי מאוד בעקבות ההחלטה: "ההחלטה הזאת רק מראה ששמרו על המערכת, הם לא הגיעו למסקנות, הם לא אומרים אם היא אשמה או לא, אומרים שאי אפשר לדעת".

לדבריו, "הפרקליטות לא יצאה מהקופסה אף שהם טוענים שהם עשו כל דבר אפשרי. אני לא מבין איך ייתכן שנותנים לבחורה שנסעה מהר, הייתה שיכורה ועברה ברמזור אדום ללכת הביתה מבלי לקחת אחריות. ההיגיון שלי לא מצליח להבין".

לקריאה נוספת:
נגנז מסמך שמוכיח כי הדורסת של גל בק הייתה שיכורה ערב הפגיעה
אביו של גל בק: "לחקור גם את כל מה שהיה מסביב לתאונה"
נהג המונית שנכח בדריסת גל בק: "העיפה אותו למרחק"

תומכים בעצרת המחאה השקטה לזכרו של גל בק מדליקים נרות, יולי 2015. ראובן קסטרו
עצרת זיכרון לזכרו של גל בק, יולי/ראובן קסטרו

בק מתח ביקורת על התנהלות הפרקליטות. "אני חושב שאם הם לא מסוגלים לדעת ולהגיע לחקר האמת שיעבירו את זה לגוף אחר. אם הם לא מצליחים, שמישהו אחר יצליח. מרוח הדברים שעולה מההחלטה - הפרקליטות רוצה לתת גיבוי להחלטה שהייתה לפני עשר שנים שהיא לא צודקת. אני חושב שגם את הסיפור הזה, גוף אחר היה צריך לבדוק ולא אותם גופים שבדקו בעבר והיו בהם ליקויים. לא ברור איך פתאום הדוח של הבוחן הופך להיות לרעתנו, איך סוגיות שיכלו להביא להאשמת הנהגת הופכות להיות לא נכונות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אוהדי הפועל תל אביב עם שלטים לזכרו של גל בק. ברני ארדוב
"זאת הייתה מתקפה פופוליסטית". מחאה של אוהדי הפועל תל אביב בכדורסל לזכרו של גל בק/ברני ארדוב

במשפחתה של הדורסת בירכו על ההחלטה לסגור את התיק. "האמנו לכל אורך הדרך כי הצדק יצא לאור ומשום שהעובדות שעמדו לנגד עינינו לפני עשר שנים, עמדו לבחינה משפטית מחודשת בידי צוות פרקליטים אחר ושונה ונשארו בעינן", נמסר. "בתנו אינה אשמה בתאונה הטרגית שקרתה לפני עשר שנים, דבר שאינו מפחית מעוצמת הטראומה והכאב שמלווה גם אותה ואותנו".

עוד נמסר מטעם המשפחה כי "בחודשים האחרונים בתנו ומשפחתנו כולה הייתה תחת מתקפה שלא נראתה כמוה בתקשורת וברשתות החברתיות. רובה ככולה הייתה פופוליסטית, שטחית, מנותקת מהעובדות ומונעת מאינטרסים זרים. חווינו ברשתות החברתיות הסתה לרצח של בתנו ושל ילדיה הקטנים וקריאות לפגיעה פיזית בנו, וזאת בסמיכות להקמת ועדה מטעמה של שרת המשפטים ובשיתוף חברי כנסת שונים, למניעת תופעת השיימינג באינטרנט.

"בחרנו לא להגיב עד כה ולא להפריע למשטרה ולפרקליטות בעבודתם על מנת לא להעצים את הכאב הרב שמלווה את הפרשה הטרגית הזו. האמנו, שמאחר שהעובדות שהביאו לסגירת התיק לפני עשור לא השתנו, תצליח המערכת המשפטית להתנתק מהרעש החיצוני ולהגיע להחלטה הנכונה. אנחנו מודים לאנשים הרבים מספור, שליוו אותנו, האמינו ותמכו בנו לאורך כל הדרך".

לא היו ראיות מספיקות להעמדת הנהגת לדין

ניצן החליט לאמץ את המלצת מחלקת העררים בפרקליטות ואת המלצת המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים בבואו לדחות את הערר. לפי הודעת הפרקליטות, כל משתתפי הדיונים, לרבות אנשי המשטרה ובהם ראש מדור תאונות דרכים, הגורם המקצועי הבכיר ביותר בתחום זה במשטרה, היו תמימי דעים שאין ראיות מספיקות להעמדת הנהגת לדין בעבירת הריגה, שהיא כיום העבירה הרלוונטית היחידה שלא התיישנה.

בתחקיר ששודר ב"יומן" בערוץ 1, התגלו בעיות בעדותה של הדורסת ובעדותה של נהגת המונית שנכחה לכאורה במקום וטענה כי בק נסע באור אדום. הוריו של הנער הגישו בעקבות התחקיר ערר לפרקליטות המדינה וזו החלה בבדיקה מחודשת של התיק.

חשיפת פרשת גל בק העלתה טענות חמורות ל"סגירת תיקים של דמויות מקושרות". בפרשה נקשרו שמותיהם של עו"ד רות דוד, החשודה בפרשת פישר, ששימשה פרקליטת מחוז תל אביב בעת ההחלטה לסגור את התיק נגד הנהגת הדורסת ושמעון מזרחי, יו"ר מכבי תל אביב בכדורסל, פרקליטה של הנהגת הצעירה. בנוסף לכך, הוריה של הדורסת נחשבים למרובי קשרים וממון.

בחודשים שלאחר חשיפת הפרשה מחדש נקראו לעדות אזרחים שהיו בזמן התאונה באזור. כמו כן, פורסמו דיווחים השופכים אור על אי-סדרים סגירת התיק. בין היתר דווח בחדשות 10 כי מסמך רפואי שמצביע על כך שהנהגת שפגעה ברוכב האופנוע גל בק הייתה שיכורה ערב הפגיעה נעדר מתיק החקירה בשל חיסיון רפואי.

המסמך הנעדר הוא חלק מבדיקה רפואית שבוצעה לנהגת, שכללה בין היתר בדיקת דם מפורטת. בבדיקה, שהובאה לידיעת פקד במשטרה, מצוין במפורש כי הנהגת הפוגעת הייתה שרויה בגילופין בעת שדרסה למוות את בק. עם זאת, הבדיקה לא הובאה לידיעת גורמים במשטרה ובפרקליטות משום שהממצאים הנוגעים לרמות האלכוהול בדמה נעדרו מתיקה הרפואי בשל חיסיון רפואי, לדברי גורמים רפואיים המעורים בנושא ושוחחו עם חדשות 10. בעקבות הפרסום דנו בפרקליטות אם המסמך הוא ראיה קבילה, אף שחלפו יותר מעשר שנים מהוצאתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully