וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של גל בק: "לחקור גם את כל מה שהיה מסביב לתאונה"

דנה ירקצי ויהושע בריינר, כתב לענייני משפט, וואלה!NEWS

23.7.2015 / 11:45

עודד בק בירך על החקירה המחודשת והדגיש כי לא רק נסיבות מותו של בנו צריכות להיבדק. חרף דברי השרה שקד, בפרקליטות טוענים שבשלב זה לא ניתן לומר שהתיק נפתח מחדש. שופט בדימוס: "הלחץ הציבורי עזר". ריאיון לאולפן וואלה!NEWS

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

עודד בק, אביו של הנער גל בק שנהרג בתאונת דרכים ב-2005 בצפון תל אביב, התייחס היום (חמישי) לדבריה של שרת המשפטים איילת שקד, ולפיהם תיק החקירה נפתח מחדש בעקבות התחקיר שפורסם בערוץ 1. "שמחנו לקבל את ההודעה זו ואנחנו מברכים את השרה על כך. אני חושב שזה צעד חשוב, בכיוון הנכון. אין ספק שזה צעד משמעותי בשבילנו, שגם עוצר את מרוץ ההתיישנות בחוק. אני מקווה שכל מה שהיה מסביב לתיק – והיו דברים מסביב לתיק – יתגלו תוך כדי חקירה. לא רק התאונה צריכה להיחקר", אמר בריאיון לאולפן וואלה!NEWS.

האב השכול התייחס לאחת העדויות ולפיה גל חצה את הצומת ברמזור אדום, והבהיר כי לדעתו זו עדות שקר. "יש עדות אחת סותרת. כל שאר העדויות, גם החדשות, כולן מראות שגל לא נסע באדום, אלא בירוק. ישנה רק עדות מפוקפקת אחת. אני מקווה שבחקירה ימצאו את האמת גם לגבי עדות זו", אמר. לטענתו, "החקירה צריכה להיות יותר עמוקה. אני חושב שהנהגת צריכה לעמוד לדין בגין הריגה".

לקריאה נוספת:
ארבעה צעירים יעידו מחר במשטרה: "גל בק לא עבר באדום"
דריסת גל בק: נהגת המונית מסרה עדות נוספת – ודבקה בגרסתה
מאות בעצרת מחאה לזכר גל בק; אמו: "להעמיד את הנהגת לדין"

עודד ורות בק, בנם נהרג בתאונת דרכים. יוני 2015. יותם רונן
"הנהגת צריכה לעמוד לדין בגין הריגה". עודד ורותי בק, הוריו של גל/יותם רונן

שקד נאמה אמש במליאת הכנסת, בנוכחות הוריו של גל, ואמרה כי "הפרקליטות חידשה את החקירה, פתחה את התיק מחדש, גבתה עדויות ותגבה עדויות מחדש". עם זאת, בפרקליטות נמנעו מלהצהיר על כך באופן רשמי וניסו לגמד את ההתפתחות, על אף שזימון עדים עשר שנים לאחר התאונה היא למעשה חידוש החקירה. "המושג 'התיק נפתח' הוא עממי ולא משפטי. מתבצעות השלמות חקירה שאומרות כי התיק בעצם נפתח, וכי אין חדש תחת השמש", נמסר.

עוד באותו נושא

נהג המונית שנכח בדריסת גל בק העיד לראשונה: "העיפה אותו למרחק"

לכתבה המלאה

שופט בדימוס: "אין בעיה לפתוח תיק, גם עשר שנים אחרי"

השופט בדימוס שלי טימן הסביר כי למרות מרחק הזמן, הפרקליטות יכולה לחדש את עבודתה בנושא. "אני לא זוכר דבר כזה, אבל זה בהחלט אפשרי ואף ראוי אם רואים סיבה לכך, גם אחרי עשר שנים", אמר בשיחה עם וואלה!NEWS. "בעיקרון אין שום בעיה לפתוח תיק גם עם יש עליו הרבה אבק, במיוחד לאור העובדה כי כבר היו משפטים חוזרים גם לאחר שנים רבות כאשר נמצאה סיבה מוצדקת, כמו לדוגמת עד שחוזר בו או תביעת אצבע שהתגלתה".

תומכים בעצרת המחאה השקטה לזכרו של גל בק מדליקים נרות, יולי 2015. ראובן קסטרו
"הלחץ הציבורי עזר". עצרת מחאה שקטה לזכרו של גל בק, החודש/ראובן קסטרו

על פי החוק, למתלונן קיימת זכות ערר על החלטה לסגירת תיק חקירה בתוך 30 יום מרגע שהתקבלה החלטה על סגירת התיק. במקרה של משפחת בק, הערר הוגש רק עתה, עשר שנים לאחר האירוע. עם זאת, נראה כי לאור נסיבות המקרה ובעיקר לאור הלחץ הציבורי, בפרקליטות נאלצים להתמודד עם טענות המשפחה עתה. לאחר שייגבו מחדש עדויותיהם של מי שהיו נוכחים בזירת האירוע, יגבשו בכירי פרקליטות תל אביב עמדה מחודשת ויעבירו אותו למחלקת עררים, שייבחנו גם הם את עמדתם לאחר שייבחנו את כלל הראיות שנאספו בתיק – הן אלו שהצטברו ב-2005 והן החדשות. למרות הדברים ופתיחת התיק מחדש, ניתן להעריך שהסיכויים להעמדה לדין של הנהגת הפוגעת אינם גבוהים. זאת, לאור הפרסומים כי המשטרה לא ביצעה בדיקת שכרות לנהגת לאחר התאונה וכן לאור הזמן הרב שעבר מאז התקרית הטרגית.

לטימן יש הסבר פשוט לכך שפרקליטות תל אביב חזרה בה מעמדתה הראשונית, שלפיה אין לפתוח את התיק. "לחץ ציבורי, פשוטו כמשמעו", קובע נחרצות. "אני לא יודע אם השרה שקד התערבה או שפשוט נתנה גיבוי להחלטה לפתוח תיק מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully