וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג המונית שנכח בדריסת גל בק העיד לראשונה: "העיפה אותו למרחק"

14.7.2015 / 13:39

דורון בן משה כבר סיפר בתקשורת כי הנהגת שהתנגשה בנער לפני עשור נסעה במהירות מופרזת, אך לאחר שהמשפחה ערערה על אי-פתיחת התיק, הוא זומן להעיד על שראה במשטרה. אביו של גל: "עדיין מחכים להתנצלות"

צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק

דורון בן משה, נהג מונית שהיה עד לתאונה שבה נהרג הנער גל בק בתל אביב ב-2005, זומן היום (שלישי) לראשונה למסור את עדותו במשטרה. זאת לאחר שמשפחת בק הגישה ביום ראשון ערר על החלטת הפרקליטות לסגור את התיק נגד הנהגת שעמה התנגש בק מחוסר ראיות, בטענה שלא ניתן לקבוע מי מהשניים נסע ברמזור אדום. "סיפרתי את הדברים שכבר אמרתי לתקשורת, איך הנהגת העיפה את גל בק למרחק", אמר בן משה לוואלה!NEWS לאחר עדותו במשטרה.

החלטת הפרקליטות לסגור את התיק התבססה בעיקר על עדות ראייה של נהגת מונית ששמה אושרת, שהעידה במשטרה כי היא ראתה שבק הוא שנסע ברמזור אדום, ואילו הנהגת נסעה בירוק. עם זאת, בתחקיר "מבט" בסוף השבוע הודתה הנהגת כי עדותה זויפה. "שללתי בחקירה כל אפשרות שנהגת המונית בכלל הייתה בשטח, ואת עדותה", ציין בן משה. "אני נתתי את העדות האותנטית, אבל בתחנת המשטרה ניסו לערער לי אותה. לאחר שצפו בעדותי בטלוויזיה ובעיתונים ראו שהעדות שלי מדויקת ותואמת את מה שאמרתי".

עוד בוואלה!NEWS:
נחתם הסכם גרעין היסטורי עם איראן; רוחאני: "ייפתחו אופקים חדשים"
המטען בפגוש ו"הנעדר בחו"ל": כשאברג'יל ניסה לחסל את "הזאב"
מרדף מהסרטים: גנב אופניים שיתק את תנועת הרכבות בתל אביב

דורון בן משה נהג מונית - עד בפרשת דריסת הנער גל בק. אבי כהן
"נתתי את העדות האותנטית". דורון בן משה/אבי כהן

בן משה הביע תקווה שעדותו תסייע להוריו של בק, "שיראו סוף סוף שיש צדק בבתי המשפט, כי לדעתי ההתנהלות האחרונה של בית המשפט לא מציגה את זה. אני רוצה להגיד להורים שיהיו חזקים". הוא עוד סיפר על תחושותיו בימים מאז פרסום התחקיר. "אני עובר שלושה שבועות מאוד קשים. סערת רגשות מאוד גדולה עוטפת אותי", אמר נהג המונית. "אני לא איש תקשורת, ופתאום אני בעין הסערה. הרעש שיצא מהרשתות החברתיות הוא רעש ענק".

אביו של גל בק תוקף את הפרקליטות: "לא הגיוני שהתיק לא ייפתח"

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אבי הנער: "מקווה שהחקירה תתפתח ותוביל לאמת"

עודד בק, אביו של גל, סיפר היום לוואלה!NEWS כי לאחר שביקשה המשפחה לפתוח מחדש את התיק, ביום חמישי הוא קיבל מכתב מהפרקליטות שבה מסרה כי אין בכוונתה לעשות כן, ושהוא יכול לערער על כך. "הם חשבו שנתמהמה עם זה, אבל לא ויתרנו. כבר ביום ראשון הגשנו את הערער. שמחתי לשמוע שזימנו את העד דורון בן משה לתת עדות במשטרה", אמר בק, וציין כי החקירה תאפשר למשפחה להמשיך לעסוק בתיק מבלי לחשוש מכך שתחול עליו התיישנות.

עודד ורות בק, בנם נהרג בתאונת דרכים. יוני 2015. יותם רונן
הרי הנער, עודד ורות בק/יותם רונן

בק הוסיף כי הוא סבור שיזמנו בהמשך עדים נוספים. "יש עוד עדים שמתקשרים אלינו מאז פרסום התחקיר ואומרים שראו את התאונה. אנשים לא שוכחים את התאונה הזאת, היא הייתה טראגית", הוא הסביר. "אנחנו שומרים את מספר הטלפון של כל האנשים שמתקשרים ומבקשים להעיד ומשתדלים להימנע מקשר איתם כדי שלא יאשימו אותנו בהדחת עדים".

בנוגע לנהגת שהתנגשה בבנו, אמר בק: "אנחנו עדיין מחכים להתנצלות ממנה. אין לי כוונה לפגוע בה בצורה קשה, לא בה ולא בבני משפחתה. כל מה שאני רוצה זה שהיא תעמוד לדין על העבירה שעשתה. אני חושב ויודע שיגיעו עוד עדים לתת עדות במשטרה, אני מקווה שהחקירה תתפתח ותוביל לאמת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רק רוצה שהיא תעמוד לדין על העבירה שעשתה". החשודה בדריסת בק/מערכת וואלה!, צילום מסך

התאונה אירעה ביולי 2005 בשדרות קק"ל שבתל אביב. בק וחברו יוני עמדו ברמזור בכביש לכיוון מערב, רכובים כל אחד על קטנוע משלו. השניים עוד הספיקו להחליף כמה מלים ברמזור, ואז קרתה התאונה. נהגת מכונית פרטית שהגיעה ממערב פגעה בבק, וכתוצאה מכך הוא הועף מהקטנוע ונהרג. על פי עדותה מיום האירוע, היא זו שנכנסה לצומת ברמזור ירוק, ואילו חברו של בק טען שהוא זה שנסע בירוק. כעבור חודש וחצי נסגר התיק והיא לא הועמדה לדין.

רק לאחרונה, עם פרסום החשדות נגד פרקליטת מחוז תל אביב רות דוד, המעורבת בפרשת עו"ד רונאל פישר, החלו הוריו של בק לחשוד כי משהו לא כשר מסתתר מאחורי ההחלטה לסגור את התיק. האב החליט לגשת למשטרה ולבחון את הראיות שנאספו בתיק. בין המסמכים היו הדוח של בוחן התנועה שבדק את הזירה, רונן מרחבי, שמצא כי הנהגת נסעה במהירות שלא לא פחות מ-82 קמ"ש, בכביש שבו המהירות המותרת היא 70 קמ"ש. ממצא זה סותר את עדותה של הנהגת לאחר התאונה, שבה היא טענה שנסעה במהירות של 50-40 קמ"ש. טענה נוספת של הנהגת הייתה שהיא בלמה כשפגעה בו, אך על פי הדוח לא נמצאו סימני בלימה על הכביש. כמו כן, מדוח המשטרה עולה כי הנהגה היא שמסרה את מספר הטלפון של העדה שזייפה את עדותה.

הפרקליטות: "ננקוט כל פעולה שאנו רואים לנכון"

בריאיון לוואלה!NEWS בחודש שעבר דרשו הוריו של בק לדעת מדוע תיק החקירה שעסק במות בנם נסגר לאחר חודש וחצי, וטענו כי להערכתם התיק טויח עקב הקשרים של משפחת הנהגת, בת למשפחה מיוחסת בעולם התקשורת. כבר אז התראיין הנהג בן משה לכלי התקשורת וסתר את טענותיה של הנהגת: "זה היה יום שבת לפנות בוקר, רמת אביב ג', באתי לחצות את רחוב רקנאטי עם זוג ילדים, והיא הגיעה מהים כמו סופה, במהירות ענקית שנעה בין 80 למאה קמ"ש. הוא היה על טוסטוס ורצה לפנות שמאלה, ואז היא זרקה אותו איזה 120 מטר ופירקה אותו לחתיכות", סיפר בן משה על המראות הקשים.

"בתוך דקות היו שם מאות אנשים. היה שם בן משפחה שהתחיל לזעוק כי הוא זיהה את הגופה", הוא סיפר. לדבריו, הוא נדהם כששמע שהתאונה מעולם לא נחקרה. "אם תאונה כזאת לא נחקרת צריך לסגור את המדינה. אני בהלם, כל הגוף שלי רועד. היא קרעה אותו לחתיכות, היא נסעה במהירות. זה מחריד".

מפרקליטות מחוז תל אביב נמסר בתגובה: "הוגש כעת ערר ואנחנו ננקוט כל פעולה שאנו רואים לנכון לעשות, ואין בכוונתנו לפרט בנושא".

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully