וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות בעצרת מחאה לזכר גל בק; אמו: "להעמיד את הנהגת לדין"

18.7.2015 / 21:30

עשר שנים לאחר שנדרס למוות בצומת הרחובות קק"ל וחיים לבנון בצפון תל אביב, התאספו במקום מאות תומכים, בהם בני משפחה וחברים, במטרה לעורר הד ציבורי שיוביל להגשת כתב אישום נגד הנהגת הדורסת. "נותנים למערכת הצדק לתקן את העוולות שיצרה"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

מאות תומכים, בהם בני משפחה וחברים למאבק לפתיחת התיק בעניינו של גל בק, בן ה-16 שנדרס למוות ב-2005, מקיימים הערב (שבת) מחאה שקטה במקום התאונה, צומת הרחובות קק"ל וחיים לבנון שבצפון תל אביב. הנוכחים דורשים חקירה נוספת בנושא והעמדתה לדין של הנהגת הפוגעת.

בין הנוכחים במקום היו גם חברי ילדות של גל מהתיכון ומתנועת הצופים וחברי יחידת המילואים של האב עודד. הם הדליקו נרות המסודרים בצורת הכיתובים "כולנו גל בק" ו"צדק". בשל כמות האנשים רבים נעמדו בצד השני של הצומת.

מחאה זו מגיעה לאחר שבמהלך השבוע האחרון הוזמן דורון בן משה, נהג המונית שהיה עד לתאונה, לתת עדות בתחנת המשטרה בעיר. עם יציאתו מהתחנה אמר לוואלה!NEWS: "שיראו סוף סוף שיש צדק בבתי המשפט, כי לדעתי ההתנהלות האחרונה של בית המשפט לא מציגה את זה. אני רוצה להגיד להורים שיהיו חזקים". הוא הוסיף על תחושותיו הקשות מאז שהתפוצצה הפרשה: "אני עובר שלושה שבועות מאוד קשים. סערת רגשות מאוד גדולה עוטפת אותי. אני לא איש תקשורת, ופתאום אני בעין הסערה. הרעש שיצא מהרשתות החברתיות הוא ענק".

אנשים נוספים שנכחו בזירת התאונה ביקשו באותו ערב לתת עדות במשטרה, אך לא זומנו מאחר שהתיק נסגר. בימים אלו הם קוראים למשטרה לזמן אותם לתת עדות ולבדוק מדוע התיק נסגר בתוך חודש וחצי.

לקריאה נוספת:
אביו של גל בק תוקף את הפרקליטות: "לא הגיוני שהתיק לא ייפתח"
נהג המונית שנכח בדריסת גל בק העיד לראשונה: "העיפה אותו למרחק"
עשור אחרי דריסת בנם, ההורים תובעים לדעת: למה התיק נסגר?

מחאה שקט בצומת שבו נדרס למוות גל בק ב-2005, יולי 2015. ראובן קסטרו
"איש איש והמטען שלו". המחאה השקטה בצומת שבו נדרס למוות גל בק, הערב/ראובן קסטרו

רותי בק, אמו של גל, לא הצליחה להסתיר את התרגשותה מכמות הנוכחים במקום. "הצומת הזה מלווה אותי שנים, אני אף פעם לא חוצה אותו, תמיד עוקף אותו. כמות האנשים שהגיעו היא כמות האנשים שהיו כאן בשעת התאונה. זה מרגש שכולם מלווים אותנו ונמצאים יחד אתנו. הגענו לסגור מעגל, להדליק נר לזכרו, להמשיך לזכור אותו כי הוא היה ילד של כל השכונה. זה לא הפגנה, אבל בעקבות ההד התקשורתי אנחנו היינו רוצים שהנהגת תעמוד לדין, שתרצה את עונשו, אנחנו רוצים שייעשה צדק", סיפרה.

אביו של גל אמר דברים ברוח דומה: "אנחנו רוצים שיעמידו את הנהגת לדין, שיוגש נגדה כתב אישום. הגיעו לפה כמות מכובדת של אנשים שמזדהים עם המאבק. חברים, אנשים מהצבא, חברים מפלוגת הצנחנים שלי, חברים של גל, וגם סתם אנשים שהגיעו מיוזמתם להדליק נר. היינו בצומת הזה גם לפני עשר שנים, היא לא חדשה לנו. זה באמת מרגש מה שקורה פה. אנחנו רק יכולים לומר שאנחנו רוצים שיעשה צדק".

הוריו של גל בק בעצרת המחאה השקטה לזכרו, יולי 2015. ראובן קסטרו
"מתרגשים מכמות האנשים". עודד ורותי בק, הוריו של גל, הערב/ראובן קסטרו

יוני גלסנר, חברו של גל שנהג על אופנוע לצדו בליל התאונה הקטלנית, סיפר כי לא הוזמן לתת עדות במשטרה. "זה מרגש מה שקורה פה, בצומת הארור שבו אירעה התאונה. התחושות הן לא פשוטות, זה מחזיר אותי עשר שנים אחורה. המטרה שלנו היא שיפתחו את התיק ושבית המשפט יקבע מי אשם. אנחנו יודעים שאנחנו לא אשמים - אנחנו לא עברנו באדום, אלא עברנו בירוק. היא (הנהגת) באמת נכנסה בו בעוצמה והעיפה אותו מאות מטרים. אנחנו רוצים שהיא תעמוד לדין".

אורי פובזנר, חברו של גל שהגיע יחד עם עשרות חברים, הוסיף: "הגענו להשתתף במאבק נגד השחיתות והדליק נר לזכרו. כל שנה אנחנו עולים לקבר שלו ומדליקים נרות, והפעם יש פה צעקה שקטה שהלוואי שתגרום להוציא את זה לרחובות. הערב הזה נועד לאחד פה את כולם, הוא נגע בהרבה מאוד אנשים".

צומת הרחובות שבו התקיים עצרת המחאה לזכרו של גל בק, יולי 2015. ראובן קסטרו
רבים נעמדו בצד השני של הכביש בשל כמות המבקרים. הצומת שבו אירעה התאונה, הערב/ראובן קסטרו

אלוף (במיל') יום טוב סמיה, מפקדו במילואים של האב עודד, הגיע אף הוא לעצרת. "חזרתי רק אתמול מחו"ל והדבר נודע לי מחיילים בפלוגה. אכפת לנו כאזרחים ולכן הגענו. למדנו שאין קשר בין משפט לצדק – והמקרה הזה מלמד אותנו זאת. אני קורא לכל המערכות לעשות את כל מה שצריך כדי שיהיה טוב לחיות בארץ", אמר.

קורל בלום, חברתו של בק בתיכון, סיפרה: "הלב שלי דופק מרוב התרגשות. הגענו לפה כי אנחנו דורשים שהמוות לא יהיה לשווא ושהנהגת תרצה את עונשה ותועמד לדין, כמו שכל אדם שדורס היום על הכביש עומד לדין. היא לא נבדלת משאר המדינה".

הוריו של גל: "אנחנו נותנים למערכת הצדק לעשות את עבודתה"

בעקבות שידור התחקיר בתכנית "היומן" בערוץ 1, שבו התגלו בעיות בעדותה של הדורסת ובעדותה של נהגת המונית שנכחה לכאורה במקום, שטענה כי בק נסע באור אדום, הגישו הוריו של הנער ערר לפרקליטות המדינה. "בתקופה האחרונה אנו מקבלים מכולכם מאות הודעות תמיכה, בין היתר ההודעות קוראות לנו לצאת לפעולה ולהעביר את הפעילות האינטרנטית לשטח", כתבו עודד ורותי בעמוד הפייסבוק "גל מחאה" שהוקם בנושא. "חשוב לנו להדגיש כי בעת הזו אנו נותנים למערכת הצדק לעשות את עבודתה ולתקן את העוולות שהיא עצמה יצרה".

חברו למילואים של עודד בק, אביו של גל בק, בעצרת מחאה לזכרו של הנער שנדרס למוות ב-2005, יולי 2015. ראובן קסטרו
"מחאה שקטה, עצובה ועצורה". חברי משפחת גל בק בעצרת, הערב/ראובן קסטרו

על המחאה השקטה הערב כתבו ההורים: "אנחנו רוצים ללכת לצומת הארור שבו איבדנו את גל כדי להביע מחאה שקטה, להדליק נרות, לדבר, להכיר ולהתייחד, איש איש עם הכאב שלו, איש איש עם המטען שלו, ממש כמו לפני עשר שנים בקיץ ההוא, בדרך שקטה, עצובה ועצורה".

עוד הוסיפו הוריו של בק כי למרות הרעש והמחאה שנוצרו ברשתות החברתיות, לרבות פרסום שמה של הדורסת, הם מבקשים שלא להיגרר לפרובוקציות. "את הזעם יש לצעוק, אך זו אינה העת לכך. נדליק נרות, נתייחד, ניזכר, ונתחבק. המחאה היא שקטה, היא כואבת, היא שלנו".

בנוסף לכך, הוריו של בק פתחו עצומה ובה הם מבקשים את תמיכת הציבור להעמדתה לדין של הנהגת הדורסת. עד כה נאספו כ-10,000 חתימות. "רק לחץ ציבורי יעזור לנו", כתבו.

(עדכון ראשון: 20:00)

תומכים בעצרת המחאה השקטה לזכרו של גל בק מדליקים נרות, יולי 2015. ראובן קסטרו
תומכים בעצרת המחאה השקטה לזכרו של גל בק מדליקים נרות, יולי 2015/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully