וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הרווחה כץ: "ראש הממשלה צריך לדאוג מהעניים ולא מגבי אשכנזי"

דב גיל-הר

21.1.2016 / 14:28

השר חיים כץ התייחס לדוח של הביטוח הלאומי ולפיו בישראל 1.7 מיליון עניים, מתוכם יותר מ-700 אלף ילדים. "העלאת שכר המינימום תוציא אנשים ממעגל העוני", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. על הרמטכ"ל לשעבר: "אין דבר כזה שהוא יהיה ראש ממשלה בעשור הקרוב"

עריכה: ניר חן

שר הרווחה חיים כץ התייחס היום (חמישי) לנתוני דוח העוני של הביטוח הלאומי ואמר כי הוא צופה שיפור בעתיד הנראה לעין. "אנחנו מפגרים ב-6% אחרי ממוצע ה-OECD. כל אחוז מצריך 12 מיליארד שקלים, כלומר זה 72 מיליארד. אני מקווה שנרד בשנה הקרובה לא מעט, בגלל העלאת שכר המינימום בינואר. העלאת שכר המינימום תוציא לא מעט אנשים משכר העוני", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

עם זאת הוא הדגיש כי הנתונים לא מתייחסים לזמן עבודתו במשרד. "בגילי המתקדם אני שבעה חודשים שר הרווחה, ואתה שואל אותי על נתונים מ-2014. המבחן הראשוני שלי יהיה על העוני ב-2016, ואז תראה שאני עושה צעדים להוריד את ממדי העוני. מה שמצער הוא שיש אנשים עניים גם כששני בני הזוג עובדים – 700 אלף איש שעובדים ולא מגיעים לסף המס".

לקריאה נוספת:
באופוזיציה מתרעמים על דוח העוני: "נתניהו חייב לתת את הדין"
פערי ההכנסות ושיעור העוני בישראל כפולים בהשוואה למדינות ה-OECD

דוח העוני - ראיון עם השר חיים כץ. מערכת וואלה!
"מקווה שנרד בממדי העוני בשנה הקרובה". כץ/מערכת וואלה!

על התכנית לטיפול בעוני בקרב אימהות חד-הוריות: "מי שמקבלת הבטחת הכנסה מקבלת 3,500 שקלים בחודש. כשהיא נכנסת למעגל העבודה יש לה פטור ממסים על 600השקלים הראשונים, ומעל זה נקבע 60% מס. במקרה כזה היא אומרת 'עדיף לא לעבוד'. נתתי לה תמריץ לעבוד אחרי קרב לא קל נגד האוצר והורדתי את זה ל-27%. זה ייכנס לתוקף בחודש חודש וחצי. בינתיים בזמן הזה נפעיל את שירות התעסוקה, שיעשה השמות והדרכות ויכניס אותן לעבודה. אם נכניס 6,000 נשים כאלו לעבודה, החברה תרוויח כסף". בנוגע לנתונים על עוני בקרב קשישים אמר: "זה מטריד, אבל העלינו לזוג קשישים את קצבת הזקנה ב-500 שקל – זה 20% יותר".

כץ התייחס גם לסגירת תיק החקירה נגד הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי במסגרת פרשת הרפז. "ראש הממשלה צריך להיות מוטרד מהעניים, לא מאשכנזי. יתהפך העולם, אין דבר כזה שהוא יהיה ראש ממשלה בעשור הקרוב. לראש הממשלה אין סיבה להיות מוטרד מגבי אשכנזי, לא רואה אף אחד שמסוגל להחליפו".

עוד באותו נושא

בגלל שיעורי האבטלה והאטת הצמיחה: 776 אלף ילדים עניים בישראל

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדוח העוני והפערים החברתיים לשנת 2014 של המוסד לביטוח לאומי, שהתפרסם בחודש שעבר, עולה כי יותר מ-1.7 מיליון בני אדם בישראל חיים מתחת לקו העוני, בהם יותר מ-776 אלף ילדים. הנתונים מצביעים על כך ששיעורי העוני בישראל הם בין החמורים בקרב המדינות המפותחות. עם זאת, מהדוח עולה כי חלה עלייה קלה בלבד בשיעורי העוני בישראל לעומת השנים הקודמות.

את העלייה בשיעורי העוני מייחס מחבר הדוח, פרופ' דניאל גוטליב, סמנכ"ל מחקר ותכנון במוסד, להאטת הצמיחה, שיעורי אבטלה ואינפלציה נמוכים. עוד מסביר גוטליב כי בשנת 2014 נמשכה העלייה במחירי הדירות והשכירות והוחמרו עומק העוני וחומרת העוני, בין היתר עקב הקיצוץ בקצבאות הילדים, שנכנס לתוקף באוגוסט 2013.

מנתוני המוסד עולה כי יחיד עם הכנסה חודשית הנמוכה מ-3,077 שקל ייחשב עני, וכך גם זוג שהכנסתו נמוכה מ-4,923 לחודש. משפחה בת חמש נפשות שהכנסתה החודשית נמוכה מ-9,230 שקל, נחשבת אף היא ענייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully