וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופוזיציה מתרעמים על דוח העוני: "נתניהו חייב לתת את הדין"

9.12.2015 / 15:04

פרסום נתוני דוח העוני הביא לתגובות רבות ונזעמות באופוזיציה, בעוד שר האוצר כחלון הביע שביעות רצון. גלאון: "עשור של נתניהו ושנתיים של לפיד הביאו לשיא מביש ומחפיר בנתוני העוני"

עריכה: ניר חן, צילום: רוני כנפו

פרסום נתוני דוח העוני היום (רביעי) מטעם הביטוח הלאומי, הביא לתגובות נזעמות מהצד השמאלי של המפה הפוליטית. יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג קרא להקים ועדת חקירה ממלכתית לנושא הטיפול הממשלתי בעוני. "דוח העוני לא מעניין את ראש הממשלה. למה? כי העוני והעניים לא מעניינים את ראש הממשלה", כתב היום הרצוג בחשבון הטוויטר שלו. "אין לו זמן אליהם, הוא עסוק ב'חיים עצמם'". הוא הוסיף: "נתניהו חייב לתת על כך את הדין. הוא שדרדר שכבות שלמות של אזרחים לעוני ב-2003 ועשה זאת שוב ב-2013 ואילך בתפיסת עולם של כלכלה חזירית על חשבונם של החלשים בחברה".

שר האוצר משה כחלון, מצדו, גיבה את פעולות הממשלה ואמר כי "הקיצוץ בקצבאות הילדים שעשתה הממשלה הקודמת הוא שהביא לעלייה בשיעורי העוני". לדבריו, "אנחנו תיקנו את העוול הזה בתקציב הנוכחי כשהחזרנו את קצבאות הילדים והוספנו 600 מיליון שקל לקשישים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) הפנה אצבע מאשימה אל יו"ר יש עתיד ואמר: "דוח העוני המזעזע רשום על שם יאיר לפיד. הקיצוץ שהוביל בקצבאות הילדים דרדרה רבבות אל מתחת לקו העוני. את העובדה שלפיד עשה יותר נזק מתועלת בכהונתו הקצרה במשרד האוצר כבר ידענו, עכשיו מתבררת חומרת הכישלון. שילוב מסוכן של יהירות חוסר ניסיון".

ח"כ אילן גילאון (מרצ), יו"ר השדולה למאבק בעוני, אמר: "הגידול בעוני בקרב האנשים העובדים הוא המדאיג מכל, משום שהוא מוכיח שגישתה הכלכלית של הממשלה פשוט קרסה. הגדלת הצמיחה על חשבון גוויעת האנשים היא רשלנות אכזרית הגובה מחיר כבד מקרוב לשני מיליון אזרחים בישראל החיים בעוני. נראה כי מדינת ישראל הפכה ברבות השנים לנזם זהב באפו של ה-OECD, כי היא מדורגת גבוה בכל פרמטר רע, ומדורגת נמוך בכל פרמטר טוב". הוא הוסיף: "זה דוח המביע אי אמון בראש הממשלה ובשרי ממשלתו מאחזי העיניים, ומוכיח כי כשלו ועל כן עליהם ללכת הביתה".

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

"עשור של נתניהו ושנתיים של לפיד הביאו לשיא מביש ומחפיר בנתוני העוני", הוסיפה יו"ר מרצ זהבה גלאון. "מציאות בה אזרחי ישראל הם העניים במערב ואחד מכל ארבעה ילדים חי בעוני, היא לא פחות ממצב חירום לאומי. הנתונים האלה הם תוצאה של מדיניות דורסנית, חסרת שכל וחסרת לב, של ממשלות שהפקירו לחלוטין את חובתן כלפי האזרחים". גלאון הוסיפה: "על הממשלה לנקוט בצעדים אמיתיים לשיפור מצב העניים: הגדלת קצבאות הביטוח הלאומי, שילוב אוכלוסיות נוספות בשוק העבודה, מיגור תופעת עובדי הקבלן וביטול הפטורים ממס לבעלי הון ולחברות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully