וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בממשלה: "הפינוי בחברון - קיבעון מחשבתי"; יעלון: "זו מדינת חוק"

ח"כים ושרים מהבית היהודי ומהליכוד הביעו זעם על ההחלטה לפנות את 20 המשפחות שהתבצרו מאתמול בשני מבנים נטושים בחברון. במפלגתו של בנט טענו כי מדובר ב"זריקת יהודים מבתיהם". יעלון השיב: "התבטאויות שגובלות בהפקרות"

צילום: חברים לשעת צרה, עריכה: אביב אירגז

במפלגת הבית היהודי גינו היום (שישי) את פינוי 20 המשפחות משני המבנים הנטושים בחברון, ומתחו ביקורת חריפה על שר הביטחון משה יעלון. המשפחות נכנסו למבנים אתמול, לאחר שטענו כי בידיהן אישורי רכישה של הדירות שהיו מוכרות כרכוש פלסטיני, אך לא יכלו להמשיך לשהות בהן ללא היתר משר הביטחון. "בעיצומו של גל טרור, שר הביטחון פועל בנחישות, ללא פשרות ובאטימות דווקא לזריקת יהודים מביתם", נמסר מהמפלגה. "מדובר בחוסר אחריות, בקיבעון מחשבתי ובהלהטת הרוחות ללא כל סיבה ברורה. את אותו להט ונחישות מוטב שיפנה שר הביטחון לטיפול בטרור הערבי ובבנייה בלתי חוקית ברורה ביישובי המחבלים. את בדיקת מסמכי הרכישה ניתן לבצע גם ללא השלכת יהודים מביתם".

יעלון התייחס לדברים ואמר כי "מדינת ישראל היא מדינת חוק, ואין לי כל כוונה להתפשר כשהחוק מופר. במקרה של הבתים בחברון, החוק הופר ברגל גסה. כדי להיכנס לבית נדרשות להתבצע מספר פעולות חוקיות, שאף לא אחת מהן התקיימה. לכן הפולשים פונו". בהמשך, קרא לחבריו לקואליציה לרסן את התבטאויותיהם: "אני קורא לשרים, לחברי כנסת ולנבחרי ציבור לפעול באחריות, לרסן את התבטאויותיהם ולגבות את שלטון החוק - לא לעודד את לקיחת החוק לידיים והפרתו. זה מתכון בטוח לאנרכיה. ההתנהלות וההתבטאויות של מספר פוליטיקאים בנושא זה, גובלות בהפקרות ופוגעות בחוסן הלאומי שלנו".

פינוי "מבני המריבה" בחברון כוחות הביטחון החלו בפינוי המבנים שעליהם השתלטו המתנחלים. ספק 500
הכוחות מגיעים לפנות את הדיירים, הבוקר/ספק 500

בנוסף, אמר: "ההתיישבות חשובה לי ואני פועל למענה, אך לא אתפשר על החוק. טענת רכישת הבתים תיבדק, כמו גם היבטים ביטחוניים ומדיניים, טרם מתן אישור לאכלוסם. מי שמפר את החוק לא מסייע להתיישבות אלא פוגע בה קשות".

השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, היה השר היחיד שגיבה החלטתו של יעלון. בחשבון הטוויטר שלו כתב: "אני מחזק את ידי שר הביטחון. הסוגיה הבסיסית כאן היא אם שלטון החוק מחייב, או שהוא רק המלצה ובסיס לקריצת עין".

לעומת זאת, חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), אורן חזן ואיוב קרא (הליכוד) איימו להיעדר מההצבעות בכנסת ביום שני הקרוב. זאת, לדבריהם, "עד שיחזירו את היהודים לבתים שרכשו". בציוץ בטוויטר כתב סמוטריץ': "עדכנתי את ראש הממשלה שלא אצביע עם הקואליציה עד שיתאפשר למתיישבי חברון לשוב לבתים שנרכשו על ידם כדת וכדין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תמונות שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הערב בטקס אביר איכות השלטון, 16.12.15. דיאנה חננשווילי, משרד הביטחון
"ההתבטאויות של חלק מנבחרי הציבור מעודדות את הפרת החוק". יעלון/משרד הביטחון, דיאנה חננשווילי

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) גינה את הפינוי, ואמר כי "כאשר מתיישבים פועלים לפי החוק, יש להמתין עם הפינוי ולבחון את האפשרויות החוקיות לחיזוק ההתיישבות, מתוך דאגה לשלטון החוק". עוד ציין כי "דווקא בימים בהם אויבנו מנסים לפגוע לא רק בגופנו, אלא בזכותנו על הארץ, נכון להעביר מסר שאנחנו שבנו הביתה".

יו"ר ועדת החוקה ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), התייחס גם הוא לנושא ואמר: "הממשלה הקודמת נפלה בגלל שפעלה בדרך של כיפוף ידיים ולא בדרך של הסכמות. שר הביטחון, בפעילות בחברון ולא רק שם, מוביל אותנו לאותה סיטואציה".

שר התיירות, יריב לוין מהליכוד, יצא גם הוא נגד הפינוי ואמר כי זו "שערורייה הזועקת לשמים, אשר בשום מקום אחר בעולם לא הייתה מתקבלת". לדבריו, "כשם שאדם שרוכש בית בתל אביב יכול להיכנס אליו בלי הליך בירוקרטי מיותר, כך צריך להיות גם בחברון. הגיע הזמן לשים סוף לאפליה הפסולה של המתיישבים. אני דורש משר הביטחון לעצור מיד את הליך הפינוי ולהביא את הנושא להכרעת הממשלה בישיבתה ביום ראשון הקרוב".

פינוי המתנחלים מבתי המריבה בחברון. חברים לשעת צרה, מערכת וואלה!
הכוחות במבנים/מערכת וואלה!, חברים לשעת צרה

זאב אלקין, השר לענייני קליטה וירושלים, קרא לשר הביטחון משה יעלון לעצור את הפינוי בטרם החל. "זה זמן להילחם בטרור ולתמוך בחיזוק ההתיישבות, לא להילחם במתיישבים", טען. "מי שמדבר בשם החוק והסדר מוזמן קודם כל לטפל באנשי הרשות הפלסטינית ובפעילי שמאל קיצוניים, שמוציאים להורג פלסטינים שמעיזים למכור אדמות או בתים ליהודים".

עו"ד איתמר בן גביר התייחס לפינוי ומתח ביקורת חריפה על שר החינוך ויו"ר הבית היהודי. "נפתלי בנט צריך לעשות היום חשבון נפש ולהחליט לאן פניו מועדות", אמר. "אי אפשר 'לרקוד על שתי החתונות': לשבת בממשלה שמגרשת את המתיישבים, מטפלת בטרור בכפפות של משי, ולא עוצרת את ההסתה ובד בבד למתוח ביקורת כאחרון האופוזוציונרים. בנט יכול להפיל את יעלון, ולא רק לתדרך נגדו ולמתוח ביקורת על כישלונו. הגיע הזמן שיפסיק לדבר ויתחיל לבצע".

מתנחלים נכנסו לשני בתים בחברון, 21 בינואר 2016. עמוד הפייסבוק דיווח ראשוני, אתר רשמי
כניסת המתנחלים למבנים, אתמול/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק דיווח ראשוני

שלמה לוינגר, שמתגורר בחברון, טען אמש כי עמותת "הרחיבי מקום אהלך" רכשה את אחד הבתים כבר לפני ארבע שנים - ורק אתמול הייתה הכניסה. הוא טוען שאדם אחד בלבד ירש את המקום, אולם הוא חשש שייפגע במהלך הכניסה בעקבות תחקיר "עובדה" על אודות הסגרת מוכרים פלסטינים, אז נכנס עם מתנחלים נוספים. "העמותה לקחה על עצמה לשמור על המשפחה ולדאוג לשלומה". לדבריו, עורכי דין עומדים מול הגורמים המוסמכים על מנת להוכיח את מהימנות הרכישה.

שולמית גולדנברג, שנכנסה אתמול לאחד המבנים, הביעה אמש אופטימיות בשיחה עם וואלה! NEWS. "נכנסנו בזריזות עם ציוד מינימלי - מזרנים, בגדים, כלי מיטה. בהמשך נרהט לחלוטין את הדירות", אמרה. "אנו שמחים על הכניסה. הבתים הללו נקנו כדין, וכמו שליהודי מותר לקנות בכל מקום בישראל - אז כך גם כאן".

(עדכון ראשון: 11:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully