וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ פריג' על הרג הנערה המחבלת מענתות: "הוצאה להורג ללא משפט"

23.1.2016 / 13:30

חבר הכנסת ממרצ התייחס לניסיון הפיגוע בענתות, שבו נורתה למוות בת 13 שניסתה על פי החשד לדקור מאבטח בכניסה להתנחלות. "גם אם היא מחזיקה בסכין, זו הוצאה להורג. מוטב שנתניהו יסתכל על ארצו במקום לתקוף את השבדים"

ספק 500

חבר הכנסת עיסאווי פריג' (מרצ) גינה היום (שבת) את הריגתה של הנערה הפלסטינית בת ה-13, רקיה עיד אבו עיד, שניסתה על פי החשד לדקור מאבטח בהתנחלות ענתות. לדבריו, מדובר ב"הוצאה להורג ללא משפט".

פריג' קשר בין את האירוע לדברי שרת החוץ השבדית, מרגוט וולסטרום, שטענה כי יש לחקור את ישראל על ירי נגד מחבלים וחשודים בפיגועים. "'אבסורדית ומטופשת', תקף נתניהו את האמירה של שרת החוץ השבדית על כך שישראל מוציאה להורג ללא משפט. היום נורתה למוות ילדה בת 13. מי שיורה למוות בילדה בת 13 - אפילו אם היא מחזיקה בידה סכין - מוציא להורג ללא משפט".

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ ליברמן: "לשבדים אותה מסורת עוד מאז שסחרו עם הנאצים"
סערת דברי השרה השבדית: שגריר המדינה בישראל זומן לשיחת נזיפה
חוטובלי: בשנתיים האחרונות קיים נתק בין ישראל לשבדיה

ניסיון פיגוע דקירה בענתות 23 ינואר 2016. חטיבת דובר המשטרה
"מוטב שנתניהו יבחן את מדיניות ישראל במקום לתקוף". זירת ניסיון הפיגוע, היום/חטיבת דובר המשטרה

לדבריו, ראש הממשלה עסוק בהתנגחויות חסרות טעם בשעה שעליו לנקוט פעולות לשינוי המצב הקיים. "במקום לתקוף את השבדים, טוב יעשה נתניהו אם יסתכל טוב פנימה על מדינתו, שמוציאה להורג ילדים ללא משפט".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מחקירת האירוע היום בענתות עולה כי המחבלת רבה עם משפחתה וברחה מביתה שבכפר ענתא. המאבטח שאותו ניסתה על פי החשד לדקור ירה בה, וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותה. אביה, שחיפש אחריה, הגיע למקום זמן קצר לאחר האירוע. הוא נעצר והובא לחקירה במשטרת מעלה אדומים.

נתניהו תקף בשבוע שעבר את דברי וולסטרום. "ישראל אינה חסינה מביקורת, אבל יש להחיל עליה את אותם סטנדרטים שמחילים על כולם. אני חושב שמה שאמרה שרת החוץ השבדית הוא שערורייתי, הוא בלתי מוסרי, בלתי צודק ופשוט מוטעה. אנשים מגנים על עצמם מפני תוקפים החמושים בסכינים שמתכוונים לדקור אותם למוות והם יורים בהם - וזה נקרא הרג ללא משפט? אז למה סן ברנרדינו לא נקרא הרג ללא משפט? ולא מזמן נורה טרוריסט שאחז בסכין בפריז - האם גם כאן מדובר בהרג ללא משפט? האם שרת החוץ השבדית טוענת שיש לחקור את מה שקרה בפריז או בארצות הברית? זה מוטעה וזה מסמן את ישראל בצורה אבסורדית". בעקבות קריאתה זומן שגריר המדינה בישראל לשיחת נזיפה במשרד החוץ.

הרצוג: "דבריה של וולסטרום נותנים רוח גבית לטרור"

ראש הממשלה זכה לתמיכה גם מחברי האופוזיציה. ביום רביעי התייחס יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לנושא. "שבדיה מתעלמת מגל הטרור שפוקד את כל העולם ובעיקר את המזרח התיכון, ומוצאת לנכון לגנות דווקא את ישראל ולהשוות אותנו למחבלים פלסטינים. זה לא יכול להימשך מבלי שנזכה אותם בתגובה".

יום קודם לכן תקף יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג את דברי שרת החוץ השבדית גם הוא. "הצהרתה נותנת רוח גבית לטרור. כל הצהרה כזאת מרחיקה את האזור כולו צעד אחד נוסף מההיפרדות בינינו לבין הפלסטינים, ומסייעת לגורמים הרצחניים שעושים הכול כדי להרוס את הסיכוי להגיע לכך", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

"מעניין איך שבדיה תגיב כשהטרוריסטים יבצעו פיגועים על אדמתה. האם גם אז היא תדרוש ללטף להם את הראש בגלל שהייתה להם ילדות קשה?", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully