וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ליברמן: "לשבדים אותה מסורת עוד מאז שסחרו עם הנאצים"

אמיר תיבון ודב גיל-הר

13.1.2016 / 16:21

שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן התייחס בריאיון לוואלה! NEWS לנתק בין ישראל ושבדיה, וטען כי האחרונה "הרוויחה את רוב הונה ממסחר עם גרמניה הנאצית ומתעסקת רק בעושר ובכסף שלה". בהמשך, קרא לישראלים לוותר על קניות ב"איקאה"

עריכה: ניר חן

יו"ר ישראל ביתנו ושר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן התייחס היום (רביעי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לנתק הבלתי-מוכרז בין ישראל לשבדיה, לאחר ששרת החוץ מרגוט וולסטרום טענה אמש שישראל מוציאה להורג פלסטינים. "שבדיה מתעלמת מגל הטרור שפוקד את כל העולם ובעיקר את המזרח התיכון, ומוצאת לנכון לגנות דווקא את ישראל ולהשוות אותנו למחבלים פלסטינים. זה לא יכול להימשך מבלי שנזכה אותם בתגובה", אמר ליברמן, בהתייחסו להודעה של סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, ולפיה בכירים בשבדיה, ובפרט השרה וסגנה, לא מבקרים בישראל.

ליברמן טען כי ההתנהלות של שבדיה נותרה כפי שהייתה עוד ממלחמת העולם השנייה, כמדינה שסחרה עם גרמניה הנאצית. "שבדיה הרוויחה את רוב הונה ממסחר עם גרמניה הנאצית", אמר. "ב-1943 הם ידעו על מחנות הפליטים, על אושוויץ ועל בוכנוואלד, ועל כך שהזהב שבו משלמים להם נשדד מיהודים. שבדיה היא מדינה שמתעסקת רק בכסף ובעושר שלה. הם סיפקו פלדה וברזל לבניית טנקים במלחמת העולם השנייה. זה אותו קו ואותה מסורת. אדגיש ש-99% מתושבי המדינה היו מרוצים מכך ושיתפו פעולה עם הוורמאכט".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בעקבות חשיפת וואלה! NEWS: פנייה ליועמ"ש לחקור מימון ארגון "עד כאן"
החרם מתרחב: קרן של כנסייה חשובה בארה"ב לא תשקיע בבנקים ישראליים
אחרי הפיגוע באיסטנבול: גל מעצרים של חשודים בטרור ברחבי טורקיה

אביגדור ליברמן באולפן וואלה!NEWS, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
"99% אחוז מאזרחי שבדיה היו מרוצים משיתוף הפעולה עם הוורמאכט". ליברמן/ראובן קסטרו

לדברי ליברמן, עמדתה של שבדיה לגבי ישראל נובעת הן משיקולי פנים והן ממדיניות חוץ. "הם נלחמים על הקולות של בני הקהילה המוסלמית הגרים במדינה. מפלגת השמאל הבטיחה שתכיר חד-צדדית במדינה פלסטינית", אמר. "כמו כן, כשרצו להיבחר למועצת הביטחון של האו"ם והיו צריכים לגייס מדינות איסלאמיות להצביע להם, הם יצאו בהצהרות מעין אלה".

לאחר מכן, קרא ליברמן לישראלים להפסיק לקנות ברשת "איקאה" השבדית. "אינני קורא לניתוק היחסים עם שבדיה, אבל עם זאת, חייב שלא להתעלם מזה", אמר. "הספורט הלאומי של עם ישראל הוא הרי לקנות בימי שישי באיקאה, אז אני ממליץ לכולם כן לקחת את זה בחשבון, יש מספיק מוצרים כחול לבן. הבעלים של איקאה אינו אויב ישראל אלא להפך, אבל צריך לזכור ששוודיה הייתה מדינה מובילה שלקחה חלק ביוזמה לסמן מוצרים שיוצרו בהתנחלויות ורמת הגולן".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
שרת החוץ של שבדיה, מרגוט וולסטרום. אי-פי, AP
"אינני קורא לניתוק היחסים עם שבדיה, אבל אסור להתעלם מזה". שרת החוץ מרגוט וולסטרום/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully