וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע באיסטנבול: גל מעצרים של חשודים בטרור ברחבי טורקיה

13.1.2016 / 13:32

שר הפנים הודיע כי נעצר חשוד במעורבות בפיגוע ההתאבדות שגרם למותם של עשרה תיירים. לדבריו, "החקירה נמשכת בכל הכוח". שלושה רוסים החשודים בקשר עם דאעש נעצרו באנטליה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

משטרת טורקיה עצרה חשוד במעורבות בפיגוע שאירע אתמול באיסטנבול, שבו נהרגו עשרה תיירים - כך מסר היום (רביעי) שר הפנים אפקאן עלא במסיבת עיתונאים משותפת עם עמיתו הגרמני תומאס דה מזייר. תשעה מההרוגים היו תיירים גרמנים, אך בברלין טוענים כי זאת לא הייתה מתקפה מתוכננת נגדם. "אדם אחד נעצר אתמול בערב. החקירה נמשכת בכל הכוח", אמר שר הפנים של טורקיה.

מוקדם יותר היום דווח בסוכנות הידיעות "דואן" כי שלושה אזרחים רוסים החשודים בקשרים עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) נעצרו בעקבות פיגוע ההתאבדות, שבו התפוצץ מחבל סורי בכיכר סולטן אהמט. מוסקבה אישרה את דבר מעצרם. עוד דווח כי המשטרה בעיר אנטליה, שלחופי הים התיכון, החרימה מסמכים ותקליטורים במהלך חיפושים במקומות שבהם שהו החשודים. לא ברור מתי המעצרים בוצעו.

המחבל אתמול היה נביל פדלי, סורי בן 28 שנולד בערב הסעודית, ועבר לאחרונה לטורקיה. הוא לא היה מוכר לרשויות במדינה. ראש הממשלה אחמט דאווטאולו אמר אתמול כי הוא זוהה כפעיל דאעש. בגיליון מחודש יוני האחרון של כתב העת "קונסטנטיניה" שמפרסם הארגון בשפה הטורקית, איים דאעש לבצע פיגוע באיסטנבול. עם זאת, הארגון לא קיבל אחריות על המתקפה. חשודים נוספים הם המחתרת הכורדית (PKK) וגם ארגוני שמאל קיצוני.

(עדכון: 10:45)

לקריאה נוספת בנושא
המחבל המתאבד מאיסטנבול: פעיל דאעש סורי-סעודי בן 28
טורקיה: עשרה תיירים נהרגו בפיגוע התאבדות בלב איסטנבול

פיגוע קטלני באיסטנבול היום בבוקר 12 ינואר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע באיסטנבול, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully