וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרם מתרחב: קרן של כנסייה חשובה בארה"ב לא תשקיע בבנקים ישראליים

13.1.2016 / 12:46

הכנסייה המתודיסטית, שבה חברים גם ג'ורג' בוש האב והילרי קלינטון, תמשוך את השקעותיה מחמישה בנקים, בהם בנק לאומי ודיסקונט. זאת בשל מעורבותם בהתנחלויות

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

החרם על בנקים ישראליים בשל פעילותם בהתנחלויות מתרחב מאירופה: קרן הפנסיה של הכנסייה המתודיסטית, אחד מהזרמים החשובים ביותר בארצות הברית, הודיעה אתמול (שלישי) בכוונתה למשוך את השקעותיה מחמישה בנקים ישראלים בשל מעורבותם בהתנחלויות. על פי פרסומים בארצות הברית, מדובר בהשקעות בהיקף של כמה מיליוני דולרים. החלטות דומות התקבלו בשנים האחרונות על ידי קרנות פנסיה גדולות באירופה ובישראל מודאגים מהתפשטות התופעה גם לצד השני של האוקיינוס האטלנטי.

בכנסייה המתודיסטית חברים כ-12 מיליון איש ברחבי העולם וכשבעה מיליון בארצות הברית עצמה. זאת הכנסיה שאליה משתייכים נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש הבן, כמו גם המועמדת הדמוקרטית המובילה הילרי קלינטון. על פי החלטת הקרן, היא תמשוך את כל השקעותיה מבנק הפועלים, מבנק לאומי, בנק דיסקונט, מבנק מזרחי-טפחות ומהבנק הבינלאומי הראשון.

לקריאה נוספת בנושא
ועד ראשי האוניברסיטאות: החרם על ישראל יופנה גם כלפי מדינות אחרות
האגודה האנתרופולוגית האמריקנית אישרה חרם אקדמי על ישראל

סניף בנק לאומי בראשון לציון בו התרחש אתמול ניסיון שוד. ראובן קסטרו
אחד הבנקים שיוחרמו. בנק לאומי/ראובן קסטרו

קרן הפנסיה הכנסייתית מחזיקה בהשקעות בהיקף של כ-20 מיליארד דולר ברחבי העולם. דובר הקרן הבהיר כי למרות משיכת ההשקעות מהבנקים הישראליים בשל פעילותם בהתנחלויות, הקרן תמשיך להשקיע ב-18 חברות שונות בישראל שאינן פוגעות בזכויות האדם וכי אין בהחלטת הקרן תמיכה בחרם על מדינת ישראל.

ההחלטה למשיכת השקעות מהבנקים הישראלים היא רק אחת משורת החלטות של הקרן בנושא השקעה "מוסרית" ברחבי העולם. הקרן החליטה למשוך את השקעותיה משורה ארוכה של חברות שפוגעות בזכויות האדם או בערכים אחרים החשובים לכנסיה המתודיסטית. בסך הכל, הקרן החליטה לפסול להשקעה 39 חברות ברחבי העולם בשל פגיעה בזכויות האדם, ותשע חברות נוספות בשל תרומתן להתחממות כדור הארץ.

החלטות דומות של קרנות פנסיה ובנקים גדולים התקבלו עד כה בהולנד, בדנמרק, בגרמניה, בשבדיה,בפינלנד, באירלנד ובמדינות נוספות באירופה. עם זאת, התרחבות התופעה לארצות הברית היא סימן מדאיג עבור ישראל. זאת, בשעה שבמשרד החוץ בירושלים ממשיכים לעקוב אחר היוזמות השונות שמקדם האיחוד האירופי להטלת סנקציות על ההתנחלויות, כמו גם אחר המאמץ של הפלסטינים לקדם החלטה על סימון מוצרים מההתנחלויות במדינות דרום אמריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully