וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מעצר חוליית הטרור, בנו של נסראללה עוקץ: "איך תעצרו תא רדום?"

ג'וואד נסראללה התייחס בטוויטר לחשיפת חברי חוליית הטרור מטול כרם, שאותם הפעיל - והוסיף סמיילי. זאת, יומיים לאחר הסרת צו הפרסום על מעצר חמשת חבריה, שתכננו פיגוע ירי בישראל

עריכה: ניר חן

בנו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ג'וואד נסראללה, פרסם אתמול (שישי) ציוץ עוקצני בטוויטר והתייחס למעצר חוליית טרור שהופעלה על ידו בטול כרם. בציוץ טען נסראללה במרומז שמדובר בתא טרור שלא היה פעיל. "איך תעוררו תא רדום?" כתב והוסיף סמיילי.

ביום רביעי פורסם שאותה חוליה תכננה פיגוע ירי בישראל. מחקירות חמשת חברי החוליה שנעצרו עלה כי ראשה, מחמוד זרלול, גויס באמצעות הרשתות החברתיות על ידי ג'וואד. זרלול הונחה על ידי מפעיל חיזבאללה בשם פאדי לפתוח כתובת דואר אלקטרוני, שדרכה קיבל הנחיות לגייס חברי חוליה נוספים בשטח ולבצע איסוף מידע מקדים למטרת ביצוע פיגועים.

בנו של נסראללה היה אחראי על איתור אזרחים מהשטחים באמצעות רשתות חברתיות, והעיקרית שבהן היא פייסבוק. ברגע שהגולש היה עונה לקריטריונים ו"נופל ברשת", המפעיל הוא היה מקבל הנחיות להמשיך ולפעול באופן מוצפן. בדרך זו קמה לה ההתארגנות. אלפי הדולרים הגיעו לחברי החוליה עבור מימון פעילות הטרור.

לקריאה נוספת:
כישלון רודף כישלון: כך חיזבאללה מנסה להחדיר סוכנים לישראל כבר 20 שנה
איזנקוט: "האויב המרכזי של צה"ל בעת הזו הוא ארגון חיזבאללה"
כוננות גבוהה בגבול לבנון: בצה"ל חוששים מתגובה נוספת של חיזבאללה

אחרי מעצר חוליית הטרור, הבן של נסראללה צייץ בטוויטר: "איך תעוררו תא רדום", ינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
אחרי מעצר חוליית הטרור, הבן של נסראללה צייץ בטוויטר: "איך תעוררו תא רדום", ינואר 2016/צילום מסך, טוויטר

חברי החוליה הועמדו השבוע לדין בבית משפט הצבאי ביהודה. החמישה הם מוחמד זרלול בן 33, רבאח לבדי בן 29, ומוחמד זרלול, מוחמד מסראווה ואחמד אבו אל-עז, בשנות ה-20 לחייהם. העבירות שיוחסו להם: חברות בהתאחדות בלתי מותרת, מגע עם האויב, הכנסת כספי אויב לאזור, קשירת קשר לגרימת מוות בכוונה, סחר בציוד מלחמתי, קשירת קשר לירי לעבר אדם ושיבוש הליכי משפט.

בהודעת שב"כ נמסר כי מדובר בניסיון נוסף של חיזבאללה לבצע פיגוע בישראל שסוכל על ידי השב"כ וצה"ל. בשנים האחרונות מנסה יחידה 133 של חיזבאללה לבסס תשתיות טרור בשטח ישראל, ללא הצלחה. במקרה זה מדובר באירוע חריג ביותר שבו הבשילה חוליית טרור שהוכוונה על ידי חיזבאללה ותכננה לבצע פיגוע.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
חוליית טרור בטול כרם. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
חמשת חברי החוליה/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully