וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצו של יעלון: "נוכחות הבית היהודי בממשלה מזיקה למדינה"

22.1.2016 / 22:55

איציק אשכנזי, יועצו הפוליטי של שר הביטחון ואחד ממקורביו הבולטים, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי מפלגת הימין "מזיקה לביטחון ולשלטון החוק". זאת, ברקע העימות בין המפלגה ליעלון בנושא פינוי הבתים בחברון

צילום: חברים לשעת צרה, עריכה: אביב אירגז

(פינוי "בתי המריבה" ביישוב היהודי בחברון)

יועצו הפוליטי הבכיר של שר הביטחון משה יעלון, איציק אשכנזי, כתב הערב (שישי) בחשבון הטוויטר שלו כי נוכחות מפלגת הבית היהודי בממשלה מזיקה, וכי על הממשלה "לחשב מסלול מחדש". אשכנזי הוסיף כי מפלגת הימין "מזיקה לביטחון המדינה, לשלטון החוק ולפיתוח ושגשוגה של מדינת ישראל". אשכנזי הוא אחד האנשים הקרובים ביותר לשר הביטחון, ומסר בתגובה לוואלה! NEWS על ההתבטאות כי הדברים שיקפו את עמדתו האישית בלבד.

מוקדם יותר היום, גינו במפלגת הבית היהודי את החלטת יעלון לפנות את 20 המשפחות שהתיישבו בשני המבנים הנטושים בחברון, ומתחו ביקורת חריפה על שר הביטחון. המשפחות נכנסו למבנים אתמול, לאחר שטענו כי בידיהן אישורי רכישה של הדירות שהיו מוכרות כרכוש פלסטיני, אך לא יכלו להמשיך לשהות בהן ללא היתר משר הביטחון. לאחר מכן, זכתה ההחלטה גם לגיבוי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לקריאה נוספת:
כוחות הביטחון פינו את המתנחלים מ"מבני המריבה" בחברון
"הבתים נקנו כדת וכדין": עשרות מתנחלים נכנסו למבנים נטושים בחברון
השר בנט על העימות בממשלה: "להימנע מדיון לגופו של אדם"

שר הביטחון משה יעלון בטקס הענקת אות אביר איכות השלטון. 16 בדצמבר 2015.. דיאנה חננשווילי, משרד הביטחון
"התבטאויות חלק מהפוליטיקאים גובלות בהפקרות". יעלון/משרד הביטחון, דיאנה חננשווילי

"בעיצומו של גל טרור, שר הביטחון פועל בנחישות, ללא פשרות ובאטימות דווקא לזריקת יהודים מביתם", נמסר מהמפלגה. "מדובר בחוסר אחריות, בקיבעון מחשבתי ובהלהטת הרוחות ללא כל סיבה ברורה. את אותו להט ונחישות מוטב שיפנה שר הביטחון לטיפול בטרור הערבי ובבנייה בלתי חוקית ברורה ביישובי המחבלים. את בדיקת מסמכי הרכישה ניתן לבצע גם ללא השלכת יהודים מביתם".

יעלון התייחס לדברים ואמר כי "מדינת ישראל היא מדינת חוק, ואין לי כל כוונה להתפשר כשהחוק מופר. במקרה של הבתים בחברון, החוק הופר ברגל גסה. כדי להיכנס לבית נדרשות להתבצע מספר פעולות חוקיות, שאף לא אחת מהן התקיימה. לכן הפולשים פונו". בהמשך, קרא יעלון לחבריו לקואליציה לרסן את התבטאויותיהם ולפעול באחריות. "ההתנהלות וההתבטאויות של מספר פוליטיקאים בנושא זה, גובלות בהפקרות ופוגעות בחוסן הלאומי שלנו", אמר.

שר החינוך נפתלי בנט, פורום הפיס לחינוך, 26 באוגוסט 2015. ניב אהרונסון
אנשי מפלגתו ביקרו את יעלון בחריפות. בנט/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully