וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בהמשך נרהט": המתנחלים העבירו לילה ראשון במבני המריבה בחברון

22.1.2016 / 0:06

עשרים המשפחות שנכנסו לשני מבנים סמוכים למערת המכפלה נמצאות תחת השגחת חיילים, שצפויים להישאר במקום עד שתיפתר הסוגיה. "אנחנו שמחים על הכניסה", סיפרה אחת הדיירות. הכוחות במקום נערכים להנחיות שר הביטחון

צילום: חברים לשעת צרה, עריכה: אביב אירגז

עשרים המשפחות של מתנחלי חברון, שנכנסו אתמול (חמישי) אחר הצהריים לשני בתים בסמוך למערת המכפלה, העבירו את הלילה הראשון בדירות כשהם תחת שמירתם של חיילי צה"ל, שבמקביל מוודאים שאף אדם נוסף לא נכנס אל תוך הבתים. המשפחות נכנסו אתמול למבנים, שמוכרים כרכוש פלסטיני ועומדים נטושים ב-15 השנים האחרונות, תוך עימות עם הפלסטינים במקום. המתנחלים טענו כי בידיהם אישורים לרכישת הבתים, ובימים הקרובים תיבדק מהימנותם.

"נכנסנו בזריזות עם ציוד מינימלי - מזרנים בגדים כלי מיטה. בהמשך נרהט לחלוטין את הדירות", תיארה אמש שולמית גולדנבג, שנמצאת כעת באחת המבנים, את התהליך. "אנו שמחים על הכניסה. הבתים הללו נקנו כדין, וכמו שליהודי מותר לקנות בכל מקום בישראל - אז כך גם כאן".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
אבו מאזן: "מגעים שהתקיימו לפגישה עם נתניהו הופסקו בגלל ישראל"
מומחית למאבק בזנות בבית המשפט: "סגירת בתי בושת תפגע בנשים"
תחקירן "בצלם" שוחרר ממעצר - אך המשטרה העבירה אותו לבית דין צבאי

מתנחלים נכנסו לשני בתים בחברון, 21 בינואר 2016. עמוד הפייסבוק דיווח ראשוני, אתר רשמי
הכניסה למבנים, אתמול/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק דיווח ראשוני

הכוחות, שממתינים מחוץ לבית משעות הצהריים וצפויים להישאר שם כל עוד הדיירים בבתים, מעוניינים להוציא את הדיירים, אולם הם עדיין בשלב ההידברות מולם. אם הניסיון לא יצלח, יפעלו בהתאם להנחיות שר הביטחון משה יעלון. "הצבא קצת מגביל בכניסה של אנשים נוספים לבתים, אבל בעזרת השם זה יסתדר", אמרה גולדנברג.

שלמה לוינגר, שמתגורר בחברון, טען כי עמותת "הרחיבי מקום אהלך" רכשה את אחד הבית כבר לפני ארבע שנים - ורק אתמול הייתה הכניסה. הוא טוען שאדם אחד בלבד ירש את המקום, אולם הוא חשש שייפגע במהלך הכניסה בעקבות תחקיר "עובדה" על אודות הסגרת מוכרים פלסטינים, אז נכנס עם מתנחלים נוספים. "העמותה לקחה על עצמה לשמור על המשפחה ולדאוג לשלומה". לדבריו, עורכי דין עומדים מול הגורמים המוסמכים על מנת להוכיח את מהימנות הרכישה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מתנחלים נכנסו לשני בתים בחברון, 21 בינואר 2016. עמוד הפייסבוק דיווח ראשוני, אתר רשמי
המתנחלים על גג המבנים/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק דיווח ראשוני

לוינגר הוסיף כי הוא חושש שיעלון "לא יגלה את העוז והעוצמה להרים את רוח ישראל בכניסה לבית בחברון וירצה לפנות". "אנחנו נמשיך להיות פה ולקנות בדמים מלאים עוד בתים וליישב את חברון. כתוב בדמיך חיי ואנו לא רוצים שיהיה בדמים של בני אדם אלא בדמים מלשון כסף בקנייה מלאה של בתים בחברון", אמר. "אנו קוראים לשר הביטחון לאשר את הרכישה ולאפשר לנו להישאר במקום ולרומם את רוח ישראל".

(עדכון ראשון: 23:55)

כניסת מתיישבים בחברון לשני בתים חדשים שנרכשו בעיר. תצפית TPS
כניסת מתיישבים בחברון לשני בתים חדשים שנרכשו בעיר/תצפית TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully