וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "מגעים שהתקיימו לפגישה עם נתניהו הופסקו בגלל ישראל"

יו"ר הרשות שוחח עם עיתונאים ישראלים במוקטעה וסיפר כי בחודשים האחרונים התקיים קשר ישיר בין הלשכות שלו ושל ראש הממשלה, אולם פגישה בין השניים לא יצאה לפועל. בלשכת נתניהו מכחישים: "ניסיון לחמוק מאחריותו להיעדר מו"מ"

צילום: רוני כנפו, רויטרס; עריכה: מתן חדד

"בחודשיים האחרונים התקיימו מגעים לקיום פגישה ביני לבין נתניהו" – כך אמר אמש (חמישי) יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לעיתונאים ישראלים במוקטעה. לדבריו, המגעים התקיימו באופן ישיר בין לשכתו ללשכה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והם הופסקו בגלל ישראל. "הייתי מוכן להיפגש איתו ואף מיניתי שני אנשים שיטפלו בנושא, אולם לא קיבלנו תשובות", אמר.

בתשובה לשאלת וואלה! NEWS בנוגע לעתידה של הרשות הפלסטינית, אמר אבו מאזן כי הפלסטינים מעוניינים במדינה וכי הדבר תלוי בישראל. הוא הוסיף כי הוא מתנגדת לכל סוג של קיצוניות ולשפיכות דמים – בין אם של פלסטיני או של ישראלי. בהתייחס להאשמות מצד ראש הממשלה כי הוא מעודד הסתה, אמר אבו מאזן: "לפני שנים רבות הסכמנו עם ישראל על כינוס ועדה משותפת לטיפול בנושא ההסתה. אני קורא לישראל לחדש את פעילותה".

בהתייחס לסוגיית התנאים המוקדמים לקיום משא ומתן עם ישראל, אמר אבו מאזן כי הבנייה בהתנחלויות מהווה עלולה להרוס את הסיכויים להקמת מדינה פלסטינית, וכי יש להקפיא את בנייתן במסגרת שיחות בין הצדדים. הוא הוסיף כי לפני כשנתיים נתניהו הסכים לשחרר מהכלא הישראלי 104 אסירים במסגרת השיחות שהוביל שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי, אולם שחרר רק 80 מהם.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במפגש עם עיתונאים ישראלים ברמאללה, 21 בינואר 2016. רוני כנפו
"הייתי מוכן להיפגש עם נתניהו ואף מיניתי שני אנשים שיטפלו בנושא". אבו מאזן, אמש/רוני כנפו

יו"ר הרשות הפלסטינית התייחס גם לאפשרות שמועצת הביטחון של האו"ם תדון בקרוב בחוקיותן של ההתנחלויות בישראל. הוא סיפר כי הרשות פועלת בתיאום עם מצרים, ירדן, מרוקו וערב הסעודית בנושא. "אירופה מכירה בכך שההתנחלויות לא חוקיות, ארצות הברית מכירה בכך, חלק גדול מהציבור בישראל מכיר בכך ויש החלטות או"ם רבות בנושא הזה", אמר.

בין היתר, נשאל אבו מאזן אם ייתכן שבעתיד ינהיג את הרשות "אדם שיושב בכלא הישראל". אף ששמו של מרואן ברגותי לא עלה מפורשות בשאלה, ענה יו"ר הרשות: "לגבי העניין של מרואן ברגותי – הוא חבר בפורומים החשובים של תנועת פתח והוא זכאי להתמודד. אם הוא ייבחר, אנחנו ננהל משא ומתן עם הישראלים לגבי שחרורו של הנשיא שלנו מהכלא".

בלשכתו של נתניהו הכחישו את הדברים. "הדברים אינם נכונים, זהו נסיון של אבו מאזן להתחמק מאחריותו להיעדר משא ומתן", נמסר. "גם היום בדאבוס קרא נתניהו לאבו מאזן למשא ומתן ללא תנאים מוקדמים".

(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully