וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר בנט על העימות בממשלה: "להימנע מדיון לגופו של אדם"

20.1.2016 / 14:38

על רקע חילופי ההאשמות המילוליות עם רה"מ ושר הביטחון, דיבר השר בכנס השלטון המקומי בחיפה ואמר: "חשוב שננהל דיון מעמיק לגופו של עניין, ביטחון ישראל תלוי בזה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק

בצל סערת נאומו הביקורתי נגד ראש הממשלה ונגד שר הביטחון, שר החינוך נפתלי בנט נאם (רביעי) במרכז הקונגרסים בחיפה במסגרת במסגרת ועידת "יחד מזיזים ערים" של מרכז השלטון המקומי וקק"ל. שר החינוך התייחס בקצרה ובעקיפין לתגובות החריפות מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון לנאום "הקונספציה" שנאם אתמול. "הגדולה של כל מערכת היא ביכולת שלה להתחדש ולבחון איתה אקסיומות הכי יסודיות שלה זה בנפשנו, ביטחון מדינת ישראל תלוי בזה. לכן חשוב שננהל דיון נרחב, מעמיק ורציני לגופו של עניין ולא לגופו של אדם", אמר היום בנט.

בנאומו אתמול בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS). מתח בנט ביקורת על הממשלה, שלטענתו אינה יוצאת "מהקיפאון המחשבתי" שבו היא שרויה - דבר המוביל לדבריו לחולשה מול האויב. "לא הקיפאון המדיני הוא האיום המרכזי בפנינו – אלא הקיפאון המחשבתי שלנו", אמר.

גורמים בסביבת נתניהו הגיבו אמש בחריפות לדבריו. "כנראה שיש מי שעדיין לא הבין את ההבדל בין להיות שר בקבינט לטוקבקיסט באופוזיציה", אמרו הגורמים. "בשעה שבה צה"ל המשטרה והשב"כ נלחמים בטרור בכל יום ובכל מקום, מצופה מחברי הממשלה לקחת אחריות ולהירתם למאמץ המשותף – במקום לקושש קולות על ידי הפרחת ססמאות וניגוח פופוליסטי של הממשלה שבה הם חברים".

עוד בוואלה! NEWS:
הדוגמנית בר רפאלי נחקרת שוב ברשות המסים בחשד להעלמות מס
אחרי שני פעילי השמאל: נעצר חשוד פלסטיני בעקבות התחקיר

נאום הקונספציה של בנט: "האיום המרכזי על ישראל - הקיפאון המחשבתי שלנו". ניב אהרונסון
"לא הקיפאון המדיני הוא האיום המרכזי בפנינו – אלא הקיפאון המחשבתי שלנו". בנט/ניב אהרונסון

תגובה חריפה זו הייתה השנייה שיצאה אתמול מלשכת נתניהו. בצהריים טענו הגורמים כי שר החינוך לא העלה טענה מקורית, אלא השתמש ברעיונות שהעלה נתניהו בעצמו. "מדובר בדפוס שחוזר על עצמו אצל בנט. הוא שומע רעיונות וניתוחים בדיונים אצל ראש הממשלה, ומציג אותם כאילו הם שלו".

גם שר הביטחון משה יעלון תקף את בנט בנאומו בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי. "אנחנו שומעים קולות, בעיקר באופוזיציה אבל אפילו בממשלה", אמר יעלון, "שמאשימים אותנו במקום את האויב. הם באים עם ססמאות, אבל ססמאות לא מחזיקות מים. הם רודפים אחרי לייקים בפייסבוק. מדובר בתרבות שלטונית רעה, ילדותית וחסרת אחריות".

מיד לאחר נאומו של יעלון הגיבו גורמים בסביבת שר החינוך: "למען ביטחון אזרחי ישראל, בנט ימשיך לומר את אשר הוא מאמין, גם אם יהיה מי שלא יאהב את הדברים. כך היה בצוק איתן וכך יהיה גם בעתיד".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה בוגי יעלון בישוב עותניאל. בצילום, מימין לשמאל: שר הביטחון משה בוגי יעלון, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכירו הצבאי של ראש הממשלה תא"ל אליעזר טולדנו מקבלים סקירה על המצב הבטחוני. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
יעלון ונתניהו בעתניאל, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully