וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט בביקורת על הממשלה: "הקיפאון המחשבתי - הסכנה הגדולה על ביטחוננו"

19.1.2016 / 10:59

יו"ר הבית היהודי טען כי "הקונספציה" שבה שרויים מנהיגי המדינה מוביל אותה למצב של חולשה מול האויב, שמשכלל את הדרכים שבהן הוא פוגע בישראל. על צוק איתן אמר: "אל מול גבורת הלוחמים, בלטו בחיוורונן ההנחיות שאנחנו נתנו מלמעלה"

עריכה: גדי וינסטוק

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט נאם היום (שלישי) בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי, INSS, והעביר ביקורת על הממשלה, שלטענתו אינה יוצאת "מהקיפאון המחשבתי" שבו היא שרויה - דבר המוביל לדבריו לחולשה מול האויב. "לא הקיפאון המדיני הוא האיום המרכזי בפנינו – אלא הקיפאון המחשבתי שלנו", אמר בנט בנאומו. "לא המרצחים שפוגעים באזרחנו ברחובות ישראל והכניסו את הבטונדות לליבה של ירושלים - אלא הבטונדות התפיסתיות שלנו. במקום לעצב במו ידינו את עתידנו, ישראל נגררת אחר המציאות הקיימת וזוהי, בעיניי, הסכנה הגדולה ביותר על ביטחוננו". לדברי בנט, "ההיסטוריה הישראלית לימדה אותנו שיעורים יקרים מנשוא על סכנת ההישבות בקסמי הקונספציה".

בנט הדגיש כי אותו קיפאון מחשבתי משפיע על הלוחמים בשדה הקרב. "כולנו יודעים לאן הקונספציה הזו הובילה אותנו", הדגיש. "בשנים האחרונות הבינו אויבינו שהם לעולם לא יצליחו לגבור על כוחות צה"ל בעימות סימטרי ולכן הם פנו לחזיתות הא-סימטריות. ירי רקטות, לוחמה תת קרקעית ומערכת הדה לגיטימציה – כל אלו יצרו מעטפת כוללת שמנטרלת את היתרונות שלנו. מול החדשנות המשבשת של אויבינו - ישראל נותרה מאחור. לכן עלינו להתחדש בתפיסות, לא רק בכלי נשק".

עוד בוואלה! NEWS:
שלושה פצועים בפיצוץ רכב בת"א; היעד: בן כהן, בכיר בארגון של מולנר
תיעוד: כך נשלף המחבל ממיטתו; אביו: "אני גאה בו"
שבדיה: ייבדק אם דירה ששכרה שרת החוץ הייתה חלק מפרשת שחיתות

שר החינוך נפתלי בנט היום בכנס ה INSS במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב 19 ינואר 2016. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
"מנהרות התופת היו החדשנות המשבשת של צוק איתן". בנט בכנס INSS/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי

הוא נתן דוגמא לדבריו ממבצע "צוק איתן", שבמהלכו היה חבר בקבינט. "מחדר הקבינט נוכחתי שוב בפער בין איכות המפקדים והלוחמים לבין טיב הקונספציה האסטרטגית שבתוכה הם פעלו. אל מול גבורת הלוחמים ונחישותם – בלטו בחיוורונן ההנחיות והתוכניות שאנחנו נתנו מלמעלה. בעוד שאנחנו ידענו שיש מנהרות תופת שחודרות לשטחנו, נותרנו שבויים בקונספציה שחמאס אינו מעוניין להשתמש בהן. יום אחרי יום יצאו תדרוכים לתקשורת על כך שחמאס מורתע ושהוא לא צפה את עוצמת התגובה שלנו".

לדברי בנט, "כל זה לא מנע מחמאס להמשיך לירות. גם כשביצענו הפוגות בלחימה- מי שהפר אותן, בכל פעם, היה חמאס. גם כשהסכמנו להפסקת אש, הם דחו אותה. במקביל, אותן מנהרות שעליהן אמרנו כי הם לא יעזו להשתמש בהן העמידו אותנו על טעותנו – המנהרות לא היו תוכנית מגירה, הן היו חזית חדשה.
בעוד מפקדי השדה משוועים להמשיך בפעולות להשמדת המנהרות, הדרג העליון כפה עליהם פעם אחר פעם לעצור, לבלום את הירי, לדשדש במקום".

"ההנחה המחממת והמערסלת על הצבא הישראלי הטוב בעולם ועל החיילים הטובים בעולם, נכונה ככל שתהיה, לא הופכת את האסטרטגיה שלנו, של קברניטי מדיניות הביטחון, לנכונה", הדגיש בנט. "עלינו לשאול עצמנו איך ייתכן שבכל עימות מול חמאס וחיזבאללה, אנחנו מדממים אבל ראש התמנון נהנה עד כה מחסינות"

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שר החינוך נפתלי בנט היום בכנס ה INSS במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב 19 ינואר 2016. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
"מול החדשנות המשבשת של אויבינו - ישראל נותרה מאחור". בנט, היום/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי

"מנהרות התופת היו החדשנות המשבשת של צוק איתן", אמר, בהתייחסו למונח הלקוח מתחום ההיי-טק. "המצלמות הדיגיטלית החליפו את מצלמות הפילם, וויקיפדיה השיתופית דרסה את שוק האינציקלופדיות. חדשנות משבשת של אויבינו הופכת את השיפורים האינקרמנטליים שלנו לבלתי-רלוונטיים. רק סובבנו את הראש - והאויב נמצא במקום אחר".

"כל מטוסי ה-F35 היקרים כל כך לא יעזרו מול חמישים לוחמי קומנדו שחופרים את הדרך לנתיב העשרה", הוסיף. "השכפ"צים הקרמיים החדישים ביותר לא יגנו עלינו ממתקפת הדה-לגיטימציה – שהפכה להיות אבן יסוד בפגיעה בישראל, ומסוגלת לנטרל אחוזים ניכרים של עוצמתנו הפיזי. אל מול החדשנות המשבשת הזו של אויבינו – עלינו לייצר תפיסה בטחונית חדשנית, יצירתית וברורה".

"במקום לרכוש עוד מטוסים, במקום לעשות שוב את אותו הדבר ולצפות לתוצאות שונות, עלינו לחשב מסלול מחדש, לבחון את הנחות היסוד שלנו בכל החזיתות ולאתר את השינויים שיובילו אותנו לדרך אחרת", סיכם בנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully