וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה: ייבדק אם דירה ששכרה שרת החוץ הייתה חלק מפרשת שחיתות

19.1.2016 / 14:27

התביעה במדינה הודיעה כי תחקור אם מרגוט וולסטרום, שידועה בביקורתה החריפה כלפי ישראל, עברה עבירה לאחר ששכרה דירה בבירה דרך איגוד עובדים. "מברכת על כך", מסרה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

התביעה בשבדיה הודיעה היום (שלישי) כי היא תחקור אם דירה ששכרה שרת החוץ מרגוט וולסטרום דרך איגוד עובדים הייתה חלק מפרשת שוחד בדיור הציבורי. וולסטרום שכרה באפריל האחרון דירה בבירה שטוקהולם בבניין שמוחזק על ידי האיגוד "קומונול". היא נחשבת לאחד השרים הפופולריים ביותר במדינה, אולם גם לפוליטיקאית שנויה במחלוקת בשל הביקורת החריפה של נגד ישראל.

"אני מברכת על החקירה", מסרה שרת החוץ בהצהרה שפורסמה על ידי סוכנות הידיעות המקומית TT. "אין לי מה להסתיר וזה דבר טוב שהסוגיה תיפתר. אמשיך לעשות את עבודתי". התובע הכללי אלף יוהאנסון הדגיש כי אין חשודים בשלב זה. "ראשית, אחקור אם בוצע פשע, ובהקשר זה אבחן אם מישהו יכול להיות מוגדר כחשוד", מסר הבכיר לסוכנות הידיעות.

בדיווח בסוף השבוע האחרון של עיתון "אפטונבלדט" השבדי פורסם כי "קומונל" השכיר דירות במרכז שטוקהולם לבכיריו ולאישי ציבור ממפלגת השלטון הסוציאל-דמוקרטית תמורת מחירים מוזלים. זאת תוך שהוא מאפשר להם לעקוף אזרחים רגילים הממתינים בתור להשכרת דירות מחברות ציבוריות כגון זו. שמה של וולסטרום עלה כאחת השוכרות שעקפה את התור בכניסה לפרויקט יוקרתי במרכז הבירה, אזור שבו דיירים פוטנציאליים ממתינים עד שמונה שנים לדירה.

שרת החוץ של שבדיה מרגוט וולסטרום. 13 בינואר 2016.. GettyImages
"אין לי מה להסתיר". שרת החוץ של שבדיה וולסטרום בשבוע שעבר/GettyImages

בשבוע שעבר שבה וולסטרום לכותרות והובילה למשבר מדיני בין ישראל לשבדיה. היא קראה לפתוח בחקירה בנוגע להרג פלסטינים על ידי כוחות הביטחון הישראליים. בריאיון ל-TT היא טענה כי "חשוב לבצע חקירה מקיפה ואמינה בנוגע למקרי המוות האלה, על מנת להבהיר אותם ולהביא את האחראים לדין, אם יש צורך בכך".

בעקבות דבריה, זומן שגריר שבדיה בישראל, קארל מגנוס, לשיחת נזיפה במשרד החוץ. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדבריה וכינה אותם "אבסורדים ומטופשים". "ישראל אינה חסינה מביקורת, אבל יש להחיל עליה את אותם סטנדרטים שמחילים על כולם. אני חושב שמה שאמרה שרת החוץ השוודית הוא שערורייתי, הוא בלתי מוסרי, בלתי צודק ופשוט מוטעה", אמר נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully