וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בנט שומע רעיונות אצל נתניהו ומציג אותם כשלו - זה דפוס פעולה אצלו"

19.1.2016 / 14:45

בסביבתו של ראש הממשלה תקפו את שר החינוך, שטען כי "לא הקיפאון המדיני הוא האיום המרכזי בפנינו, אלא הקיפאון המחשבתי". לטענת המקורבים, "דבריו של בנט מגוחכים"

עריכה: ניר חן

גורמים בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו דחו היום (שלישי) הביקורת המרומזת שהעביר שר החינוך נפתלי בנט על הקואליציה. "דבריו מגוחכים", אמרו בתגובה לטענתו כי "לא הקיפאון המדיני הוא האיום המרכזי בפנינו, אלא הקיפאון המחשבתי שלנו".

לטענתם, שר החינוך לא העלה טענה מקורית, כי אם השתמש ברעיונות שהעלה נתניהו בעצמו. "מדובר בדפוס שחוזר על עצמו אצל בנט. הוא שומע רעיונות וניתוחים בדיונים אצל ראש הממשלה, ומציג אותם כאילו הם שלו".

לקריאה נוספת:
משרד החוץ נגד בנט: "לא נשתף פעולה עמו עד להתנצלותו"
בנט לרב הראשי הספרדי: "אין לפסול צורת חיים אחת כדי לקיים אחרת"
נתניהו ביקר בעתניאל: "העולם צריך להפסיק עם הצביעות"

בנימין נתניהו נפתלי בנט. חן גלילי, עיבוד תמונה
"דברים מגוחכים". בנט ונתניהו/עיבוד תמונה, חן גלילי

בנט אמר בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) כי המצב המדיני הוא הבעיה הדחופה ביותר העומדת לפתחה של ישראל. "לא המרצחים שפוגעים באזרחנו ברחובות ישראל והכניסו את הבטונדות לליבה של ירושלים, אלא הבטונדות התפיסתיות שלנו. במקום לעצב במו ידינו את עתידנו, ישראל נגררת אחר המציאות הקיימת. בעיניי, זוהי הסכנה הגדולה ביותר על ביטחוננו. ההיסטוריה הישראלית לימדה אותנו שיעורים יקרים מנשוא על סכנת ההישבות בקסמי הקונספציה".

בנט הדגיש כי אותו "קיפאון מחשבתי" משפיע על הלוחמים בשדה הקרב. "כולנו יודעים לאן הקונספציה הזו הובילה אותנו. בשנים האחרונות הבינו אויבינו שהם לעולם לא יצליחו לגבור על כוחות צה"ל בעימות סימטרי, לכן הם פנו לחזיתות הא-סימטריות: ירי רקטות, לוחמה תת-קרקעית ומערכת הדה-לגיטימציה – כל אלו יצרו מעטפת כוללת שמנטרלת את היתרונות שלנו. מול החדשנות המשבשת של אויבינו - ישראל נותרה מאחור. לכן עלינו להתחדש בתפיסות, לא רק בכלי נשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully