וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ביקר בעתניאל: "העולם צריך להפסיק עם הצביעות"

19.1.2016 / 13:00

ראש הממשלה ושר הביטחון סיירו בהתנחלות שבה נדקרה למוות דפנה מאיר. "פה תראו את האמת: רצון בשלום מצד אחד, ושנאה ללא גבולות מהצד השני", אמר נתניהו. יעלון: "הפיגועים - תוצאה של חינוך ממוסד"

צילום: עפר מאיר, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד המבצע לתפיסת המחבל שרצח את דפנה מאיר בעתניאל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון ביקרו היום (שלישי) בהתנחלות עתניאל, שבה נרצחה בביתה דפנה מאיר לעיני ילדיה ביום ראשון האחרון. זאת, לאחר שכוחות צה"ל ושב"כ עצרו הלילה נער פלסטיני בן 16 החשוד בביצוע הפיגוע.

"פגשתי עכשיו משפחה נפלאה עם תעצומות נפש כבירות", אמר נתניהו והוסיף מסר לגופים ולמדינות שמגנים את פעולות ישראל במהלך גל הטרור האחרון: "בואו לעתניאל, תראו פה את האמת. על הקהילה הבינלאומית להפסיק עם הצביעות ולקרוא לילד בשמו – שורש הסכסוך הוא הסירוב להכיר בזכות היהודים לקיים מדינה בגבולות כלשהם – כאן, בתל אביב ובכל מקום".

לדבריו, "מי שרוצה לראות את האמת על שורשי הסכסוך ביננו ובין הפלסטינים שיבוא לעתניאל, שיראה כאן משפחה נפלאה שרק רוצה בדו-קיום ובשלום, ושיראה את הצעירים המוסתים האלה שבאים לרצוח נשים". ראש הממשלה אמר עוד כי "יש פה אנושיות ורצון בשלום מצד אחד, ושנאה שאין לה גבולות מהצד השני. לשנאה הזו יש כתובת – זו ההסתה של הרשות הפלסטינית ושל גורמים אחרים כמו חמאס. אני רוצה את האמת הזו להפיץ בעולם כי בסופו של דבר היא מנצחת ואנחנו ננצח".

עוד כתבות בנושא:
אחרי יותר מיממה: נעצר המחבל שביצע את הפיגוע בעתניאל - נער בן 16
תיעוד: כך נשלף המחבל ממיטתו; אביו: "אני גאה בו"
אישה נרצחה בעתניאל לעיני ילדיה; מצוד נרחב אחר המחבל בדרום הר חברון

ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה בוגי יעלון בישוב עותניאל. בצילום, מימין לשמאל: שר הביטחון משה בוגי יעלון, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכירו הצבאי של ראש הממשלה תא"ל אליעזר טולדנו מקבלים סקירה על המצב הבטחוני. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"מי שרוצה לראות את האמת על שורשי הסכסוך שיבוא לעתניאל". נתניהו ויעלון במהלך הסיור בעתניאל/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ראש הממשלה סיפר על פגישתו עם משפחתה של דפנה מאיר. "מדובר בציונים פטריוטים שאיבדו אם ורעיה נפלאה", אמר. "אני חושב שכל מי שראה את תמונתה של דפנה מיד התרשם מהאור שבקע ממנה. מצאתי את הנשמה שלה בתוך המשפחה, בנתן ובילדים. הם ביקשו ממני דבר אחד – שנמשיך לרומם את עם ישראל". הוא התחייב כי ביתו של המחבל ייהרס. "נשלול את היתרי העבודה ונקיים פעולות נוספות שבוצעו ויבצעו חיילי צה"ל שתפסו את הרוצח".

פיגוע דקירה בעתניאל: אם לשישה נרצחה לעיני בתה בת ה-17. מערכת וואלה! NEWS
הנרצחת דפנה מאיר לצד בעלה נתן/מערכת וואלה! NEWS

גם השר יעלון האשים את ההסתה הפלסטינית בפעולות הטרור האחרונות. "כמובן שזה תוצאה של חינוך ממוסד ברשות שמתחיל בינקות ועובר דרך גני הילדים ובתי הספר", אמר. "יש גל טרור, זה ברור, ואנו נדע לנצח אותו, אין לי ספק", הוסיף יעלון. "זה מחייב נחישות, אורך רוח וערנות, אך בסופו של דבר גם את גל הטרור הזה ננצח".

יעלון שיבח את כוחות הביטחון שתפסו את המחבל: "כוחות צה"ל עצרו הלילה את הרוצח לא רחוק מכאן בבית עמרה, כפי שהבטחנו שנשים את ידינו על הרוצח. אני רוצה לשבח את כוחות צה"ל כאן בפיקוד המרכז, את שב"כ, לוחמי משמר הגבול והמשטרה, על פעילותם לאורך זמן, לילות וימים כדי להביא לביטחון באזור".

לכידת המחבל מעתניאל. דובר צה"ל
המבצע לתפיסת המחבל, הלילה/דובר צה"ל

ביום ראשון פתחה מאיר את דלת ביתה למחבל בעת ששלושה מילדיה נוכחים בבית. המחבל דקר אותה ובין השניים התפתח מאבק, שבמהלכו סגרה מאיר את הדלת כמה פעמים ולבסוף הוא נמלט מהמקום. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום וקבעו את מותה לאחר ניסיונות החייאה.

בתום מצוד שנמשך יותר מיממה עצרו הלילה כוחות צה"ל ושב"כ את מוראד אדעיס בן ה-16. הוא נתפס במיטתו על ידי יחידת דובדבן בכפר בית עמרה, מרחק של שלושה קילומטרים מעתניאל. הוא הועבר לחקירת שב"כ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully