וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ נגד בנט: "לא נשתף פעולה עמו עד להתנצלותו"

ועד העובדים גינה את דבריו של שר החינוך, שלפיהם "יש בעיה בדנ"א של המשרד" בעקבות תמיכת המנכ"ל לשעבר אלון ליאל בסימון מוצרים. בנט בתגובה: "דברי כוונו מול מי שפועל נגד מדינת ישראל"

שר החינוך נפתלי בנט בחמ"ל משרד החינוך, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"יש בעיה בדנ"א של משרד החוץ". בנט/נועם מושקוביץ

ועד עובדי משרד החוץ גינה היום (שבת) בחריפות את דבריו של שר החינוך נפתלי בנט, שלפיהם "יש בעיה בדנ"א של משרד החוץ", וקראו לעובדי המשרד "לא לשתף פעולה עם השר בנט עד לקבלת הבהרת דבריו והתנצלותו". הדברים של בנט הגיעו לאחר שמנכ"ל המשרד לשעבר, אלון ליאל, ודיפלומטים נוספים בעבר, שלחו עצומה לחברי הפרלמנט האירופי המביעה תמיכה בסימון מוצרים מיהודה ושומרון.

"שר החינוך של מדינת ישראל התבטא באופן מעוות נגד עובדי משרד החוץ", נמסר בהודעת הוועד. "משמעותה של דרישתו של בנט שעובדי המשרד יעברו בדיקת דנ"א מטילה ספק בנאמנות העובדים למדינה, למוסדותיה ולממשלתה. התבטאויות המקוממות של גימלאים יחידים, יוצאי משרד החוץ, אינן מהוות תרוץ להשתלחות חסרת הרסן של שר בממשלת ישראל בעובדים המסורים של המשרד. אנו רואים בחומרה רבה את הדברים".

בתגובה נמסר מלשכתו של בנט כי "דברי השר בריאיון כוונו מול מי שפועל נגד מדינת ישראל כמו אלון ליאל, מנכ"ל המשרד לשעבר". לפי ההודעה, "ניכר שעובדי משרד החוץ מסתייגים נחרצות מהתנהלותו ופועלים במסירות וללא לאות למען מדינת ישראל, בימים לא פשוטים למדינה, וההסתייגות הגורפת שלהם מדבריו של ליאל רק מוכיחה זאת".

ציפי חוטובלי. שחר עזרן,
"לא מקבלת את האמירה של בנט". חוטובלי/שחר עזרן

בריאיון לרדיו תל אביב אמר בנט כי "אני מתחיל לחשוב אולי שיש בעיה ב-DNA של משרד החוץ". "כל הזמן מתלוננים על משרד החוץ. אם אנשים כמו אלון ליאל שהו במשך מספיק זמן במשרד, יש שם בעיית עומק. שואלים איפה ההסברה? איזו הסברה. כשהפירומן מספר אחת עומד בראש המערכת אז איזו הסברה. הוא יסביר את ישראל?".

הדברים עוררו זעם מימין ומשמאל. סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה: "אני לא מקבלת את האמירה של השר בנט שלפיה ישנה בעיה בדנ"א של עובדי משרד החוץ. אלון ליאל ושותפיו המעטים הם יוצאים מן הכלל שלא מלמדים על הכלל". לדבריה, "אנשי משרד החוץ, שאני עובדת איתם יום יום, הם אנשים מסורים שמשרתים את המדינה בכבוד, שלא כמו ליאל וחבריו שהחליטו להפנות גב למדינה ולפעול נגדה". מנכ"ל משרד החוץ, דורי גולד, אמר כי "אני רוצה לציין שאני מוקף באנשים מקצועיים ומצויינים, ואני סומך עליהם במאה אחוז".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה כי ההתבטאות "מוכיחה סופית שאין גבול למסע הרדיפה המוטרף של הימין". "עכשיו מסתבר שכל מי שמעז לדבר עם העולם החיצון הוא עבריין, גם אם המדינה בעצמה שלחה אותו לעשות את זה,, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה. "מתברר שכל אזרח שחושב שצריך לקדם את פתרון שתי המדינות הוא לא יריב פוליטי אלא מועמד להיות אסיר פוליטי, ובאופן כללי שאם הקונספט של לספח את יהודה ושומרון ולגרש משם את הערבים לא מוצא חן בעיניך, מבחינת בנט הנאמנות שלך למדינה מוטלת בספק ואתה צריך להגיד תודה שמרשים לך להחזיק באזרחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully