וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מחריף את הטון נגד בנט: לא מבין את ההבדל בין שר לטוקבקיסט

20.1.2016 / 1:27

בסביבת ראש הממשלה ממשיכים לתקוף את שר החינוך בעקבות הביקורת שהשמיע עליו ועל שר הביטחון יעלון. "בשעה שבה נלחמים בטרור, מצופה מחברי הממשלה לקחת אחריות ולא לקושש קולות על ידי הפרחת ססמאות וניגוח פופוליסטי". דיווח מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

גורמים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו החריפו הלילה (שלישי) את הטון נגד הביקורת שמתח שר החינוך בנט על נתניהו ועל שר הביטחון משה יעלון. "כנראה שיש מי שעדיין לא הבין את ההבדל בין להיות שר בקבינט לטוקבקיסט באופוזיציה", אמרו הגורמים. "בשעה שבה צה"ל המשטרה והשב"כ נלחמים בטרור בכל יום ובכל מקום, מצופה מחברי הממשלה לקחת אחריות ולהירתם למאמץ המשותף – במקום לקושש קולות על ידי הפרחת ססמאות וניגוח פופוליסטי של הממשלה שבה הם חברים".

הבוקר מתח בנט ביקורת על הממשלה, שלטענתו אינה יוצאת "מהקיפאון המחשבתי" שבו היא שרויה - דבר המוביל לדבריו לחולשה מול האויב. "לא הקיפאון המדיני הוא האיום המרכזי בפנינו – אלא הקיפאון המחשבתי שלנו", אמר בנט בנאומו. "לא המרצחים שפוגעים באזרחנו ברחובות ישראל והכניסו את הבטונדות לליבה של ירושלים - אלא הבטונדות התפיסתיות שלנו". הוא הוסיף כי "במקום לעצב במו ידינו את עתידנו, ישראל נגררת אחר המציאות הקיימת וזוהי, בעיניי, הסכנה הגדולה ביותר על ביטחוננו".

לדברי בנט, "ההיסטוריה הישראלית לימדה אותנו שיעורים יקרים מנשוא על סכנת ההישבות בקסמי הקונספציה". בנט הדגיש כי אותו קיפאון מחשבתי משפיע על הלוחמים בשדה הקרב. "כולנו יודעים לאן הקונספציה הזו הובילה אותנו", טען. "בשנים האחרונות הבינו אויבינו שהם לעולם לא יצליחו לגבור על כוחות צה"ל בעימות סימטרי ולכן הם פנו לחזיתות הא-סימטריות. ירי רקטות, לוחמה תת קרקעית ומערכת הדה לגיטימציה – כל אלו יצרו מעטפת כוללת שמנטרלת את היתרונות שלנו. מול החדשנות המשבשת של אויבינו - ישראל נותרה מאחור. לכן עלינו להתחדש בתפיסות, לא רק בכלי נשק".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
בנט בביקורת על הממשלה: "הקיפאון המחשבתי - הסכנה הגדולה על ביטחוננו"
"בנט שומע רעיונות אצל נתניהו ומציג אותם כשלו - זה דפוס פעולה אצלו"
יעלון ענה לבנט: "תרבות שלטונית רעה, ילדותית וחסרת אחריות"

בנימין נתניהו נפתלי בנט. חן גלילי, עיבוד תמונה
משבר בקואליציה/עיבוד תמונה, חן גלילי

שר הביטחון משה יעלון תקף גם הוא את בנט בנאום בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) שנערך בתל אביב. "אנחנו שומעים קולות, בעיקר באופוזיציה אבל אפילו בממשלה", אמר יעלון, "שמאשימים אותנו במקום את האויב. הם באים עם ססמאות, אבל ססמאות לא מחזיקות מים. הם רודפים אחרי לייקים בפייסבוק. מדובר בתרבות שלטונית רעה, ילדותית וחסרת אחריות".

אחרי נאומו של השר יעלון אמרו גורמים בסביבת שר החינוך: "למען ביטחון אזרחי ישראל, בנט ימשיך לומר את אשר הוא מאמין, גם אם יהיה מי שלא יאהב את הדברים. כך היה בצוק איתן וכך יהיה גם בעתיד".

תגובת הגורמים בסביבת ראש הממשלה הלילה היא התגובה השנייה - והחריפה יותר - שיצאה היום מלשכתו לאחר נאום בנט. בצהריים טענו הגורמים כי שר החינוך לא העלה טענה מקורית, אלא השתמש ברעיונות שהעלה נתניהו בעצמו. "מדובר בדפוס שחוזר על עצמו אצל בנט. הוא שומע רעיונות וניתוחים בדיונים אצל ראש הממשלה, ומציג אותם כאילו הם שלו".

(עדכון ראשון: 23:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully