וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון ענה לבנט: "תרבות שלטונית רעה, ילדותית וחסרת אחריות"

שר הביטחון תקף בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי את שר החינוך בשל הביקורת שהפנה נגדו ביחס ל"קיפאון המחשבתי" שבתפיסת הממשלה. "יש אנשים בממשלה שרודפים אחרי לייקים", אמר יעלון. על איראן: "נשארה בראש אויבינו"

עריכה: אביב אירגז

שר הביטחון משה יעלון נשא הערב (שלישי) נאום בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) שנערך בתל אביב. השר יעלון תקף בדבריו את נאומו של בנט הבוקר בכנס, שהאשים את מנהיגי המדינה ב"קיפאון מחשבתי". "אנחנו שומעים קולות, בעיקר באופוזיציה אבל אפילו בממשלה", אמר יעלון, "שמאשימים אותנו במקום את האויב. הם באים עם ססמאות, אבל ססמאות לא מחזיקות מים. הם רודפים אחרי לייקים בפייסבוק. מדובר בתרבות שלטונית רעה, ילדותית וחסרת אחריות".

מוקדם יותר היום מתח בנט ביקורת על הממשלה, שלטענתו אינה יוצאת "מהקיפאון המחשבתי" שבו היא שרויה - דבר המוביל לדבריו לחולשה מול האויב. "לא הקיפאון המדיני הוא האיום המרכזי בפנינו – אלא הקיפאון המחשבתי שלנו", אמר בנט בנאומו. "לא המרצחים שפוגעים באזרחנו ברחובות ישראל והכניסו את הבטונדות לליבה של ירושלים - אלא הבטונדות התפיסתיות שלנו". אחרי נאומו של השר יעלון אמרו גורמים בסביבת שר החינוך: "למען ביטחון אזרחי ישראל, בנט ימשיך לומר את אשר הוא מאמין, גם אם יהיה מי שלא יאהב את הדברים. כך היה בצוק איתן וכך יהיה גם בעתיד".

יעלון התייחס בנאומו גם להסכם הגרעין עם טהראן. "איראן היא בראש אויבנו מאז המהפכה האיסלאמית ב-1979, והיא נשארה כזאת", אמר. "לאורך השנים היא ניהלה לחימה עקיפה בישראל, באמצעות חמאס והג'יהאד האיסלאמי. יש קולות שאומרים אחרת, שהיום זהו דאעש. אבל אם הבחירה היא בין איראן לדאעש - אני מעדיף את דאעש. לדאעש אין את היכולות שיש לאיראן. אם המהלך המדיני בסוריה יביא להנצחתה של איראן כהגמוניה במדינה, זה יהיה אתגר בעבורנו. אך קשה לי לראות איך השיחות בווינה יובילו לאיזשהו פתרון".

עוד בוואלה! NEWS:
"בנט שומע רעיונות אצל נתניהו ומציג אותם כשלו - זה דפוס פעולה אצלו"
החקירה נמשכת: פעיל שמאל נוסף נעצר על ידי המשטרה

מוקדם יותר היום נאמרו באותו הכנס דברים דומים גם על ידי שר השיכון, יואב גלנט (כולנו), שאמר כי "כשאיראן משוחררת מכבלי הסנקציות, אנחנו ניצבים במקום מאתגר ובעייתי יותר". לדבריו, "איראן שולחת לאורך שנים זרועות על מנת לפגוע בנו באמצעות חיזבאללה, חמאס, גיוס תושבי השטחים והוצאה לפועל של פיגוע במזרח התיכון ובעולם". גלנט הוסיף כי ההתקרבות בין איראן לבין מדינות המערב, על רקע המאבק המשותף נגד דאעש, מהווה איום משמעותי ביותר עבור ישראל כיום. "עלינו לבודד את איראן וחיזבאללה ולהימנע ממצב שהן מבודדות אותנו", הזהיר גלנט.

אתמול נאם על אותה הבמה הרמטכ"ל גדי איזנקוט שסקר בדבריו את האתגרים הביטחוניים שעומדים בפני ישראל, והתייחס בין היתר להסכם הגרעין, לחמאס, לסוריה ולחיזבאללה. "האויב המרכזי של צה"ל בעת הזו הוא ארגון חיזבאללה. ארגון שבנה במשך עשרות שנים רעיון שמאתגר את העליונות האווירית והיבשתית של צה"ל. בכפרים השיעים בדרום לבנון יש פריסות ליום תקיפה", אמר בכנס. איזנקוט הסביר כי ייתכן שהתפיסה הזו תורגמה בעשור האחרון לקרוב למאה אלף טילים.

נאום הקונספציה של בנט: "האיום המרכזי על ישראל - הקיפאון המחשבתי שלנו". ניב אהרונסון
בנט, הבוקר/ניב אהרונסון

לדבריו, "הרעיון של דאעש, של שבירת גבולות הלאום, מחלחל גם קצת אצלנו. אבל לא בהיקפים גדולים". בהמשך התייחס לחמאס השולט ברצועת עזה. "חמאס מורתע מאז צוק איתן - הוא לא ירה כדור אחד, שלא נדבר על רקטה אחת. גורמי דאעש, סלפים, מנסים לאתגר את חמאס, בצעדים כמו הנחת המטענים בשבוע שעבר. אבל חמאס פועל נגדם, הוא מעוניין בשמירת השקט ולא להוביל להסלמה. במקביל הוא מתעצם. ההרתעה נובעת קודם כל מהמחיר שהוא שילם בצוק איתן ומהמדיניות שאנו נוקטים היום – חמאס אחראי על כל ירי של מישהו אחר מהרצועה". יעלון הוסיף כי מבחינתו "שהעזתים יחיו ברווחה. לכן אנו מספקים חשמל לרצועה, שיכול להיות גם מנוצל לרעה, לייצור רקטות".

מוקדם יותר היום ביקרו יעלון וראש הממשלה בנימין נתניהו בהתנחלות עתניאל, שבה נרצחה בביתה דפנה מאיר לעיני ילדיה ביום ראשון האחרון. השר יעלון האשים את ההסתה הפלסטינית בפעולות הטרור האחרונות. "כמובן שזה תוצאה של חינוך ממוסד ברשות שמתחיל בינקות ועובר דרך גני הילדים ובתי הספר", אמר. "יש גל טרור, זה ברור, ואנו נדע לנצח אותו, אין לי ספק", הוסיף יעלון. בהמשך הוא שיבח את כוחות הביטחון שתפסו את המחבל בן ה-16.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה בוגי יעלון בישוב עותניאל. בצילום, מימין לשמאל: שר הביטחון משה בוגי יעלון, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכירו הצבאי של ראש הממשלה תא"ל אליעזר טולדנו מקבלים סקירה על המצב הבטחוני. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
יעלון ונתניהו בביקור בעתניאל, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בנאומו הערב התייחס יעלון לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר כי "מי שחושב שהפתרון ידוע, ורק נושיב את הצדדים ונכפה עליהם פתרון מדיני - זה לא עובד. צריך לחפש דרך אחרת, לעבוד על הדברים מלמטה למעלה. יש לנו הרבה מה להציע לפלסטינים. 80% מהסיכול של פיגועים בגדה נעשה על ידינו, 20% על ידי הפלסטינים. בלעדינו אולי היה שם חמאסטן, ואולי דאעש".

שר הביטחון ענה בדבריו לקריאות ליציאה למבצע חומת מגן נוסף. "בחומת מגן ב-2002 נכנסנו לערים הפלסטיניות בשטח A אחרי שלא היינו שם מאז יישום הסכמי אוסלו. היינו צריכים אז אוגדות שלמות כדי להתמודד עם המחבלים. היום כשיש התרעה – אנחנו נכנסים מיד ומטפלים באופן ממוקד, מבלי לפגוע בשאר האוכלוסייה הפלסטינית. אפילו אם המבוקש נמצא בבית חולים. כל מי שאומר שעכשיו שבגלל הגל טרור צריך 'לעבור מהגנה להתקפה'. אנחנו כל הזמן בהתקפה. סגר על הערים הפלסטיניות, כפי שהיה בחומת מגן, הוא לא הדבר הנדרש. כפי שאמרתי מאות אלפים מתפרנסים מהכלכלה הישראלית".

בהכנת הידיעה השתתף אמיר תיבון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully