וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

עורכי דינו של פולארד עתרו נגד תנאי שחרורו שכוללים ענידת צמיד אלקטרוני ומעקב אחר פעולותיו במחשב. ישראלי נרצח במתקפת הטרור בבית מלון במאלי. בלגיה העלתה רמת כוננות עקב הפיגועים בפריז, ואישה בת 65 נרצחה בפתח תקווה. אלו הכותרות שעשו את השבת

צילום: רויטרס

"המומים וכואבים": איש חינוך מצור הדסה נרצח בפיגוע במאלי

שמואל בן הלל, בן 58 מצור הדסה, הוא האזרח הישראלי שנרצח אתמול במתקפת הטרור בבית המלון בבמקו, בירת מאלי. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. ממשפחתו נמסר: "אנחנו המומים וכואבים. מקווים שכל הגורמים הרלוונטיים פועלים בכל האמצעים על מנת להביא אותו אלינו בהקדם".

בן הלל היה מנכ"ל קבוצת "טלוס", חברת ייעוץ המתמחה בפיתוח בינלאומי בתחומי החינוך והחברה, והוא שהה במאלי במסגרת עבודתו. הוא שימש יועץ בכיר לממשלות במזרח אירופה, באמריקה הלטינית ובדרום-מזרח אסיה. לפני כן עסק בפיתוח של החינוך היהודי בתפוצות ואף ניהל בית ספר במקסיקו.

המטרו מושבת, אין כדורגל: הועלתה רמת הכוננות בבריסל מחשש לפיגוע

הרשויות בבלגיה הודיעו הלילה כי בתום הערכה מחודשת שנעשתה בעקבות אירועי הטרור בפריז בשבוע שעבר, רמת הכוננות בבירה בריסל תעלה לרמה הגבוהה ביותר בשל איום "רציני ומידי" מפני מתקפת טרור. הציבור התבקש להימנע מלהגיע למקומות הומי אדם, בהם "מרכזי קניות, קונצרטים ותחנות תחבורה ציבורית". בנוסף לכך, הרכבת התחתית בבריסל הושבתה עד להודעה חדשה בהוראת המשטרה, ומשחקי כדורגל בבירה בוטלו.

"הוחלט להעלות את רמת כוננות הטרור בבריסל לרמה ארבע, הגבוהה ביותר. בשאר חלקי המדינה עלתה רמת הכוננות לשלוש", הסבירו הרשויות. רמת הכוננות ביתר האזורים בבלגיה הועלתה לפני שבוע לרמה שלוש בעקבות אירועי הדמים בצרפת, שבהם נרצחו 130 בני אדם, בשל איום "אפשרי". עד כה, רק אתרים מסוימים במדינה, כמו שגרירות ארצות הברית בבלגיה, היו ברמה שלוש.

"הגרדיאן" הבריטי דיווח כי בפשיטה שנערכה הלילה בשכונתו של אחד המחבלים, מולנביק, נמצאו כלי נשק רבים, חומר נפץ וחומרים כימיים. עם זאת, הרשויות בבלגיה לא אישרו כי זו הסיבה להעלאת רמת הכוננות.

חשד לרצח בפתח תקווה: בת 60 חשודה שחנקה את חברתה למוות באמצעות כרית

אישה בת 65 נמצאה היום ללא רוח חיים בדירה ברחוב חיים עוזר בפתח תקווה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום קבעו את מותה. שוטרים מתחנת פתח תקווה בפיקודו של סגן ניצב טל פיקרביץ עצרו את חברתה של המנוחה, אישה כבת 60, ששהתה בבית.

האישה נמצאה במיטה כשכרית על פניה. על פי ההערכה, חברתה שהייתה עמה חנקה אותה למוות ואז הזעיקה את מד"א. לדברי המשטרה, החשודה מכחישה מעורבות ברצח, אך לא מוסרת "גרסה הגיונית" למה שהתרחש בדירה ועל מעורבותה באירוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

תרגיל באיראן: אלפי לוחמים "שיחררו את אל-אקצא מהכובש הציוני"

אלפי לוחמים של משמרות המהפכה באיראן ערכו אתמול תרגיל שמדמה כיבוש של מסגד אל-אקצא מידי ישראל - כך דיווחו היום כלי התקשורת במדינה השיעית. בתמונות הרשמיות שפורסמו בכלי התקשורת ניתן לראות כי דגם המסגד הוצב בשטח מדברי, אליו נהרו הלוחמים בהמוניהם, וכי מטוסי קרב הפציצו את השטח הסמוך לו.

בסוכנות הידיעות "פארס" דווח כי התמרון תרגל את "שחרור מבני מסגד אל-אקצא מהכובשים הציוניים". על התרגיל פיקד מפקד משמרות המהפכה, גנרל מוחמד עלי ג'עפרי.

"תירה בציונים": תחנת רדיו פלסטינית שנייה נסגרה החודש בחברון בשל הסתה

כוח צה"ל פשט במהלך הלילה על תחנת הרדיו הפלסטינית "אל-חליל" שבחברון והפסיק את שידוריה. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי הכוח הגיש למנהל התחנה צו סגירה לחצי שנה והחרים ציוד בתום חיפוש במשרדי התחנה. מדובר צה"ל נמסר כי הפשיטה של צה"ל, שב"כ והמנהל האזרחי נעשתה בעקבות שידורי הסתה אשר הושמעו בתחנת הרדיו. דובר צה"ל אישר כי הוחרמו מהתחנה ציוד טכני ומשדרים.

מהמנהל האזרחי נמסר: "מתחקור הפיגועים האחרונים נמצא כי ישנו קשר בין ההסתה אשר משלהבת את הציבור הפלסטיני לבין אירועי הטרור המתרחשים לאחרונה. תחנת הרדיו שידרה שקרים על הוצאה להורג של פלסטינים ועל חטיפת פלסטינים על ידי כוחות הביטחון הישראליים, ברכות למשפחות 'שהידים' על מות בניהם, שבחים למחבלים שביצעו פיגועי דקירה ודריסה וקריאה לפעולות 'נקמה'".

רוכב אופנוע נהרג בתאונה בצפון, בן 14 נפצע קשה מהתהפכות טרקטורון

רוכב אופנוע כבן 30 נהרג הבוקר מפגיעת כלי רכב בכביש 8993, בסמוך לכפר ערב אל-עראמשה שבגליל המערבי, באזור היישוב שלומי. חובשים ופרמדיקים של מד"א ביצעו בו פעולות החייאה, שבסופן קבעו את מותו בזירה. שני נוסעי כלי הרכב נפצעו באורח קל והם פונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה. המשטרה חוקרת את נסיבות התאונה.

בתאונה אחרת שאירעה היום נפצע נער בן 14 באורח קשה בהתהפכות טרקטורון בדיונה הגדולה באשדוד, בסמוך לרחוב משה סנה שבכניסה לעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שיבא שבתל השומר, כשהוא סובל מחבלות ראש וחזה והוא מורדם ומונשם.

הבית הלבן: אובמה לא יתערב בתנאי שחרורו של ג'ונתן פולארד

גורמים בבית הלבן אמרו אמש כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לא יתערב בתנאי שחרורו של המרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד, ששוחרר היום לאחר 30 שנות מאסר בארצות הברית - כך דווח בעיתון הניו יורק טיימס. זאת, לאחר שגורמים רשמיים אישרו כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקש מאובמה לוותר על התנאים המגבילים בשחרורו של פולארד ולאפשר לו להגיע לישראל. תנאי השחרור של פולארד כוללים ענידת צמיד אלקטרוני בעל התקן GPS שימסור את מיקומו בכל זמן, וכן מעקב אחר הפעילות במחשבים שברשותו או ברשות מעסיקיו.

אליוט לאור וג'ק סמלמן, עורכי דינו של ג'ונתן פולארד, הגישו עתירה נגד תנאי שחרורו של מרשם. "אנו דורשים מבית המשפט לבטל את התנאים המגבילים", הבהירו. לטענתם, ניתן להעביר אסיר משוחרר שריצה עונש מאסר עולם לוועדת מבחן רק אם הפר את נהלי כליאתו, או אם יש חשש שיבצע פשעים נוספים – תנאים שלדבריהם לא חלים על פולארד. במסמכים שהגישו לבית המשפט הפדרלי, ציינו השניים כי פולארד השיג משרה בתור אנליסט במחלקה פיננסית של חברת השקעות הממוקמת בניו יורק, והדרישה לעקוב אחריו באופן ממוחשב תהיה בעייתית לאור מסגרת ההעסקה.

מתווה הגז, המלחמה עם ברקת והביקורת הציבורית: ריאיון מיוחד עם שר האוצר

הממשלה הצרה שאליה חבר שר האוצר משה כחלון לאחר הבחירות ב-2015 היא, עבורו, שורש הבעיות בהתנהלות הקואליציה של ממשלת נתניהו הרביעית. בראיון לוואלה! NEWS הוא הסביר כי בין היתר, סאגת מתווה הגז נעוצה בממשלת ה-61, כמו גם המיליונים הסקטוריאליים שעברו בתקציב המדינה שאושר השבוע על חודו של קול. לטענתו המתווה לא מיטיב מספיק עם אזרחי ישראל, ש"צריכים לקבל יותר". כעת, הודיע כי ינסה לחתור להרחבת הקואליציה – אולם הוא מבהיר כי הוא "לא איש של אולטימטומים, אלא איש של הסכמים".

טורקיה: כך ניסתה יוון להטביע פליטים סורים. תיעוד

העיתון הטורקי "זאמאן" דיווח אתמול כי בעת ביקורו של ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס בטורקיה ביום שלישי האחרון, הציגו בפניו הטורקים סרטון וידאו שבו נראים אנשי משמר החופים היווני מטביעים סירות של פליטים סורים בסמוך לחופי טורקיה.

בסרטון רואים כיצד היוונים מנסים לחורר את סירת הגומי באמצעות חפצים חדים וכך לגרום לטביעתן. לפי הדיווח, ציפראס הגיב ב"הלם" כשראה את הסרטון, שהוצג לו בנוכחות מפקדי משמרי החופים הטורקי והיווני.

לוחם מג"ב נפצע קל בפיגוע דריסה במזרח ירושלים, המחבל נמלט

לוחם מג"ב נפצע אמש באורח קל בפיגוע דריסה באבו דיס שבמזרח ירושלים. מדוברות מג"ב נמסר כי האירוע התחרש בחסם שהוצב על ידי לוחמים ואשר נועד לבדיקה שגרתית של נהגים וכלי רכב. בשלב מסוים הגיע למקום כלי רכב אשר במקום להאט נסיעה - האיץ לעבר לוחם שעמד בחסם במטרה לדרוס אותו.

הלוחם הצליח לחמוק, אך נפגע ברגלו. הלוחמים שהיו במקום פתחו באש לעבר הרכב שנמלט. כוחות גדולים של צה"ל ומג"ב עורכים סריקות באזור לאיתור החשוד. הלוחם שנפצע קל קיבל טיפול רפואי ראשוני במקום ובהמשך יפונה לבית החולים.

"יש לעבור לשלב הבא": כך נראית המתקפה הרוסית על "הטרוריסטים" בסוריה

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר אמש כי המבצע הצבאי בסוריה עדיין לא הוביל להישגים מספקים, והסביר שמשום כך יש "לעבור לשלב הבא" - כך פורסם בכלי התקשורת ברוסיה, שציטטו את דבריו משיחת ועידה שערך עם אנשי צבא. במקביל, משרד ההגנה הרוסי פרסם סרטונים המתעדים את התקיפות ברוסיה, שבהם נראה בין היתר שיגור 18 טילי שיוט מספינה בים הכספי על מטרות טרור בסוריה.

הנשיא פוטין הדגיש כי הפעילות הרוסית בסוריה אמנם ענפה, אך גם רמז כי יש להרחיבה. "המטרות שלנו בסוריה מושגות בצורה טובה, אבל זה לא מספיק כדי לטהר את המדינה מתקיפות טרור אפשריות", אמר. בתגובה לכך, דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, מיהר להבהיר כי למוסקבה אין תכניות לקיים מבצע קרקעי בסוריה, ואמר כי "מעולם לא היה דיון על פעילות קרקעית ועדיין אין דיון כזה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully