וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תירה בציונים": תחנת רדיו פלסטינית שנייה נסגרה החודש בחברון בשל הסתה

הכוח ערך חיפוש במשרדי המערכת, החרים ציוד והשבית את השידור. על פי כלי תקשורת פלסטיניים, הכוח הגיש למנהל התחנה צו סגירה לחצי שנה. בתחילת החודש נערכה פשיטה דומה בתחנה אחרת בעיר

עריכה: גדי וינסטוק

(פשיטת צה"ל על תחנת רדיו "אל-חוריה" שבחברון, החודש)

כוח צה"ל פשט במהלך הלילה (שבת) על תחנת הרדיו הפלסטינית "אל-חליל" שבחברון והפסיק את שידוריה. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי הכוח הגיש למנהל התחנה צו סגירה לחצי שנה והחרים ציוד בתום חיפוש במשרדי התחנה. מדובר צה"ל נמסר כי הפשיטה של צה"ל, שב"כ והמנהל האזרחי נעשתה בעקבות שידורי הסתה אשר הושמעו בתחנת הרדיו. דובר צה"ל אישר כי הוחרמו מהתחנה ציוד טכני ומשדרים.

מהמנהל האזרחי נמסר: "מתחקור הפיגועים האחרונים נמצא כי ישנו קשר בין ההסתה אשר משלהבת את הציבור הפלסטיני לבין אירועי הטרור המתרחשים לאחרונה. תחנת הרדיו שידרה שקרים על הוצאה להורג של פלסטינים ועל חטיפת פלסטינים על ידי כוחות הביטחון הישראליים, ברכות למשפחות 'שהידים' על מות בניהם, שבחים למחבלים שביצעו פיגועי דקירה ודריסה וקריאה לפעולות 'נקמה'".

עוד בוואלה! NEWS:
הבית הלבן: אובמה לא יתערב בתנאי שחרורו של פולארד
מחקר אמריקני: לישראל יש 115 ראשי נפץ גרעיניים
שבוע למתקפת הטרור: "הפריזאים מאוחדים בצער, אבל גם בתקווה"

צה"ל פשט על תחנת רדיו "אל-חליל" שבחברון, נובמבר 2015. פייסבוק, צילום מסך
תמונתו של יאסר ערפאת מוטלת על השולחן לאחר הפשיטה/צילום מסך, פייסבוק

בין הדברים שנאמרו בשידורי התחנה: "'תצא תבצע פיגוע התאבדות... מוות לישראל, מוות לישראל', 'טען את נשקך והתקדם לעבר ירושלים, הרוג את החייל בסיור, תירה בציונים ואל תרחם עליהם', 'אני יכול לגבור עליהם בסכין, לדקור בו חייל ולגרום לרעידת אדמה בשטח', 'צא לאויב, צא. תיאבק תילחם ותפגע, תיאבק באמצעות אבן, תיאבק... טען את נשקך והצת את המהפכה', 'יא 'פתחאוי', אתה זה שמחזיק 'קלצ'ניקוב', נוע משכונה לשכונה ותיידה אותם באבנים, תבצע פעילות נגד הכובש'".

בתחילת החודש: צה"ל פשט על תחנת רדיו פלסטינים נוספת

זוהי לא הפעם הראשונה שצה"ל פושט על תחנת רדיו בעיר ומפסיק את שידוריה. בתחילת החודש כוח צה"ל הכולל מפקדים מהמנהל האזרחי בחברון פשטו על תחנת הרדיו הפלסטינית האזורית "אל-חוריה 92.7" והפסיקו את שידוריה. זאת, לפי דובר צה"ל, לאחר שהתחנה שידרה דברי הסתה, עודדה פיגועי דקירה וקראה לקיום תהלוכות אלימות. במהלך הפשיטה עוכבו במקום כמה חשודים וכן הוחרם ציוד שידור המשמש את אנשי התחנה, במטרה להוציאו מכלל שימוש.

לאחר הפשיטה הקודמת טענו בצה"ל כי למרות טענות הפלסטינים, במהלך הפשיטה לא נעצרו עיתונאים. "מדובר בהחרמת ציוד טכני ומשדרים השייכים לתחנת הרדיו 'אל-חוריה' בחברון וסגירתה", מסר גורם בכיר בצה"ל. "זה עוד שלב בפעילות נגד אלו שמסיתים וקוראים לאלימות. המסר שלנו הוא פשוט - נגיע לכל אחד מהם".

(עדכון ראשון: 5:23)

פשיטה של צה"ל על תחנת רדיו אל-חליל שבחברון, נובמבר 2015. פייסבוק, צילום מסך
משרדי תחנת הרדיו, הלילה/צילום מסך, פייסבוק
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחנת הרדיו "אל-חליל", הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך
צה"ל פשט על תחנת רדיו "אל-חליל" שבחברון, נובמבר 2015. פייסבוק, צילום מסך
תחנת הרדיו "אל-חליל", הלילה/צילום מסך, פייסבוק
  • עוד באותו נושא:
  • חברון
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully