וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע למתקפת הטרור: "הפריזאים מאוחדים בצער, אבל גם בתקווה"

21.11.2015 / 0:10

רבים ממשיכים להגיע לאתרי הפיגועים שאירעו בבירה הצרפתית כדי להדליק נרות ולהתייחד עם זכר 130 הנרצחים. למרות תגבור האבטחה, התושבים מרגישים שמלחמה פרצה בעירם. "גם כשהמשטרה בכל מקום, אנו חשים פחד"

צילום: מתוך אתר הדיילי מייל, עריכה: גדי וינסטוק

למרות הגשם שכיבה את נרות הזיכרון והרטיב את זרי הפרחים מחוץ לזירות הפיגועים שהתרחשו לפני שבוע בפריז, רבים המשיכו להגיע השבוע להתייחד עם זכר הנרצחים. הם באו להרהר באובדן שחוותה עיר האורות ובלילה שבו נהרגו 130 בני אדם ונפצעו מאות נוספים. בעוד שבעולם חזרו לשגרה וההזדהות הגדולה עם צרפת דועכת לאיטה, תושבי הבירה הצרפתית מוסיפים להתכנס בהמוניהם מחוץ למסעדות, לבתי הקפה ולאולם המופעים "בטקלאן". כמו כן, צרפת מצויה עדיין במצב חירום, שבמסגרתו נאסרו התקהלויות ובוטלו אירועים רבי משתתפים.

לאחר הפיגועים, נשלחו 6,500 חיילי הצבא הצרפתי לפריז על מנת לתגבר את האבטחה ברחובות, בתחנות הרכבת ובאתרי התיירות, אך התושבים עדיין מדווחים על תחושת חוסר ביטחון גדולה.

לקריאה נוספת:
המלצרית הגיבורה מפריז: "מעדיפה לשלם בחיי ולא לתת לאחרים למות"
לאחר המתקפה בפריז: האיחוד האירופי יחמיר את ביקורת הגבולות
"בעוד שבועיים לא יזכרו מה היה": צרפת מסרבת לעכל שהיא במלחמה

דקה דומייה לזכר קורבנות מתקפת הטרור בפריז, 16, נובמבר 2015. רויטרס
דקת דומייה לזכר הקורבנות ליד כנסיית נוטרה-דאם, השבוע/רויטרס

"אני עדיין המומה ממה שקרה, משום שאלו הן השכונות שבהן אנו, הצעירים, יוצאים לבלות. אלו מקומות שאנחנו מכירים היטב", אמר סופי גרסון, סטודנטית מפריז, בעודה מביטה על זרי הפרחים והנרות מחוץ לבר "לה קרילון", שבסמוך לו ירו חמושים בנשק אוטומטי במבלים ובעוברי אורח. "יש תחושת חוסר ביטחון על אף העובדה שיש משטרה בכל מקום. בצרפת, יש לנו נטייה לחשוב שאנחנו לא מדינה של מלחמה, מאחר שאין מלחמה בתוך המדינה שלנו. אבל צרפת נלחמת בכל מקום אחר בעולם, ועכשיו זה הגיע לכאן, לפריז".

כמו גרסון, שהגיעה להתייחד עם זכר הנפגעים ב"לה קרילון", נמנו חאלד ועבדאללה סעדי, תושבי העיר ששכלו את אחיותיהם במתקפה. הם התייצבו עם המתפללים והמתאבלים בכינוס באחד ממסגדי פריז לזכר הקורבנות, שנערך למרות האיסור על התקהלות. שתי האחיות, חלימה והודה, נרצחו בפיגוע בבר "לה בל אקיפ" שברובע העשירי לאחר שהגיעו למקום כדי לחגוג את יום הולדתה ה-36 של חלימה עם חברים ובני משפחה. 11 בני אדם נוספים נרצחו בפיגוע.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אולם בטקלאן, פריז. 15, נובמבר 2015. שי מכלוף
פרחים ושלטי זיכרון מחוץ לאולם "בטקלאן", השבוע/שי מכלוף

כדי לנסות להחזיר את צרפת כולה לשגרה ואת פריז השוקקת למסלולה, אמנים ואנשי תרבות צרפתים קראו לציבור להגיב לטרגדיה שפקדה את הבירה, שמאז הפיגועים שוררת בה אווירת נכאים, באמצעות הרבה "רעש ואור". עשרות אמנים, כותבים, מוזיקאים ואנשים נוספים האיצו בתושבי העיר להדליק נרות ולהשמיע מוזיקה בכל יום בשעה 21:20, השעה שבה החלו המתקפות ב-13 בנובמבר.

זאת ועוד, במכתב שפרסמו אנשי הרוח, הם כתבו כי מתקפת הטרוריסטים על "התרבות והחופש" של צרפת צריכה לאחד את כל הקבוצות בעם – ללא קשר לגזע, רקע ואמונה דתית. עוד כתבו כי הם מקווים שהמחווה התרבותית תראה "שהתרבות תמשיך לזרוח ולהאיר את אורה של התקווה והאחווה".

נרות וזרים בסמוך לשגרירות הצרפתית בוורשה, פולין, לזכר קורבנות הפיגועים בפריז. 14 בנובמבר 2015.. רויטרס
בעולם הזדהו עם צרפת מיד לאחר הפיגוע, אך בפריז עדיין מתקשים לעכל. נרות זיכרון וזרים בוורשה, פולין/רויטרס

עבור חלק מהצרפתים, ההתייחדות עם זיכרון הנרצחים שלובה יד ביד עם ערכי הרפובליקה ועם העקרונות האירופיים של אחדות ותקווה. כך, מחוץ לאתרי הפיגועים, נכתבו שלטים רבים בכתב יד הנושאים מסרי אהבה והבטחות כי מעשי הטבח לא יביאו את הפריזאים לכדי שנאה וחשדנות. באחד מהפתקים שנתלו מחוץ ל"לה קרילון" נכתב: "אומץ לכולכם. עלינו להישאר מאוחדים בצער, אבל גם בתקווה לזמנים שמחים ומאוחדים יותר".

(פרסום ראשון: 21:54)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully