וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-120 הרוגים במתקפת טרור בפריז, דאעש קיבל אחריות

כ-200 נוספים נפצעו במתקפה, שבמרכזה נרצחו 112 צופים בהופעת רוק אחרי שהוחזקו כבני ערובה. מחבל נוסף התפוצץ ליד האצטדיון הלאומי, שם שהה הנשיא - ופונה. עוצר על פריז לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה, 1,500 חיילים נפרסו בעיר. דאעש קיבל אחריות על הפיגועים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

לפחות 120 בני אדם נהרגו אמש (שישי) ועוד כ-200 נפצעו, מתוכם 80 באורח קשה, במתקפת טרור משולבת בפריז, שכללה לפחות חמישה מוקדים שונים. הבוקר קיבל דאעש את האחריות לפיגועים ואיים לבצע מתקפות נוספות בוושינגטון, ברומא ובלונדון.

האירוע הקטלני ביותר התרחש באולם המופעים "בטקלן", שם נרצחו לפחות 112 צופים בידי לפחות ארבעה חמושים שטבחו בנוכחים בהופעת רוק של להקת Eagles Of Death Metal. מתוכם, שלושה מחבלים חגרו חגורות נפץ והתאבדו עם כניסת כוחות הביטחון לאולם כשעה מתחילת ההתבצרות. הארבעה נהרגו וכוחות הביטחון כמאה בני ערובה. בעקבות הפיגועים, הכריזה הממשלה על שורת צעדים, בהם מצב חירום וסגירת הגבולות.

41 איש נוספים נהרגו בשורת פיגועים נוספים שזעזעה את בירת צרפת. לפחות מחבל מתאבד אחד התפוצץ בסמוך לאצטדיון הלאומי של צרפת, שבו שהה הנשיא פרנסואה הולנד. עוד שני פיצוצים, שייתכן שנגרמו מרימוני יד, נשמעו ליד סניף של "מקדונלדס" הנמצא במתחם האצטדיון. במתקפה נהרגו ארבעה בני אדם.

פצוע מפונה מאולם "בטקלאן" בפריז, אחרי שחרור בני הערובה בידי כוחות הביטחון של צרפת, 14 בנובמבר 2015. רויטרס
פינוי פצוע מאולם האירועים "בטקלן"/רויטרס
כוחות הביטחון של צרפת פרצו לאולם הקונצרטים "בטקלן" שבו הוחזקו כמאה בני ערובה. 14 בנובמבר 2015.. רויטרס
כוחות הביטחון של צרפת פרצו לאולם הקונצרטים "בטקלן" שבו הוחזקו כמאה בני ערובה. 14 בנובמבר 2015./רויטרס

באותו זמן אירח ה"פארק דה פראנס" את נבחרת הכדורגל המקומית ונבחרת גרמניה. הנשיא הולנד פונה מיד עם הישמע הפיצוצים. הוא הועבר למקלט תחת אבטחה כבדה. המשחק נמשך עד סופו, אך הקהל נכנס לפאניקה עם התפשטות הידיעות על המתרחש וחלקו ירד אל המגרש עם שריקת הסיום.

במרכז פריז, אירעה מתקפת ירי במסעדה קמבודית ברובע העשירי של העיר שבה נהרגו 14 סועדים. בירי שהתבצע בסמוך לבר ברובע ה-11 של העיר נהרגו 19 בני אדם. במוקד ירי חמישי בשדרות הרפובליקה שבעיר נהרגו ארבעה אנשים. ככל הנראה, המחבלים שביצעו את הפיגועים האלו נמלטו מהזירה.

סדרת פיגועים בפריז שבצרפת, 14 בנובמבר 2015.. AP
מחבל מתאבד התפוצץ בסמוך. קהל נמלט מהאצטדיו בפריז/AP
סדרת פיגועים בפריז, בירת צרפת. 14 בנובמבר 2015.. AP
גופות מכוסות אחרי הירי במסעדה במרכז פריז/AP

הנשיא הולנד כינס דיון חירום של הממשלה שבסיומו הכריז על מצב חירום ועל סגירות הגבולות, בעקבות מה שהוא כינה "מתקפת טרור חסרת-תקדים". לדבריו, "המשטרה פועלת ברחבי העיר". הולנד אף הודיע כי יבטל את נסיעתו לטורקיה, שם תתקיים פסגת ה-G20 בתחילת השבוע. בנוסף לכך, הוטל עוצר לילי על פריז, לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה, ו-1,500 חיילים נפרסו ברחובות העיר.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד בהודעת חירום לאחר גל הפיגועים בפריז. 14 בנובמבר 2015.. AP
נוקט צעדי חירום. הנשיא הולנד, הלילה/AP

"זהו מחזה אימים", אמר הולנד. "שתי החלטות יתבצעו בעקבות זאת: מצב חירום יוכרז, ומשמעו שכמה מקומות ייסגרו, התנועה עשויה להיעצר וייערכו סריקות ברחבי אזור פריז". הנשיא הוסיף: "ההחלטה השנייה שלקחתי היא לסגור את הגבולות. אנחנו חייבים להבטיח שאף אחד לא יכול להיכנס לכאן ולבצע פעולה כלשהי. באותו זמן, זה יבטיח את מעצרם של אלו שאחראים לפשעים הללו אם הם ינסו לעזוב את המדינה".

"החלטתי לגייס את כל הכוחות שאנחנו יכולים כדי לנטרל את הטרוריסטים האלו ולהציב אבטחה בכל מקום שעומד בפני סכנה". לדבריו, "ביקשתי גם תגבורת מהצבא. הם פרוסים בשלב הזה בפריז רבתי כדי להבטיח שלא יתרחשו מתקפות נוספות".

בלגיה השכנה נקטה צעדי בטיחות בשל המתקפה. דובר מטעם ראש הממשלה שארל מישל מסר כי הוא הורה לבדוק את אלו המגיעים מצרפת דרך הכבישים והרכבות המחברים בין המדינות וכן דרך טיסות. עם זאת, הוא הבהיר כי לא מדובר בסגירת הגבולות, אלא בהגברת הפיקוח עליהם.

זירת פיגוע הירי שהתרחש במסעדה בפריז, בירת צרפת. 14 בנובמבר 2015.. AP
זירת פיגוע הירי שהתרחש במסעדה בפריז, בירת צרפת. 14 בנובמבר 2015./AP
זירת פיגוע הירי שהתרחש במסעדה בפריז, בירת צרפת. 14 בנובמבר 2015.. AP
זירת פיגוע הירי שהתרחש במסעדה בפריז, בירת צרפת. 14 בנובמבר 2015./AP

אף ארגון לא קיבל עוד אחריות על המתקפה הקשה, שמגיעה כמעט שנה אחרי גל הטרור הקודם שפקד את בירת פריז. ואולם, אתרים וחשבונות טוויטר המזוהים עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), בירכו על הפיגועים. צרפת תוקפת בחודשים האחרונים יעדים של הארגון בסוריה ולוחמיו איימו לנקום בהם בתגובה.

בינואר האחרון נהרגו בפריז 16 בני אדם, בהם ארבעה יהודים שנרצחו בהשתלטות של אחמד קוליבאלי על המרכול הכשר בעיר. 11 איש נוספים נורו למוות במשרדי המגזין הסאטירי "שרלי הבדו" ושוטר נהרג במהלך המרדף אחרי האחים קוואשי, שביצעו את הטבח במערכת העיתון שלעג לנביא מוחמד ולדת האיסלאם.

כוחות של צבא צרפת בפריז אחרי מתקפת הטרור, 14 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
כוחות צבא ברחובות, הלילה/צילום מסך, טוויטר
סדרת פיגועים בפריז שבצרפת, 14 בנובמבר 2015.. AP
סדרת פיגועים בפריז שבצרפת, 14 בנובמבר 2015./AP

בשל האירועים הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את משרד החוץ לפנות לגורמי הביטחון בצרפת בבקשה להגביר את האבטחה סביב שגרירות ישראל, השליחים ומוסדות יהודיים. הוא הביע תנחומים ואמר: "אנחנו עומדים כתף אל כתף עם נשיא צרפת ועם הצרפתי במלחמה המשותפת נגד הטרור".

ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון הגיב לפיגוע הקשה וכתב בטוויטר שלו: "נעשה כל שביכולתו כדי לעזור". בנוסף לכך, מהבית הלבן נמסר כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה עודכן במתקפה המשולבת. "פעם נוספת אנחנו רואים ניסיון מקומם להטיל טרור על אזרחים תמימים", מסר אובמה בהצהרה מיוחדת.

לדבריו, "אנחנו מוכנים לספק כל עזרה שממשלת צרפת והעם הצרפתי יצטרכו". אובמה הבטיח "להעמיד את הטרוריסטים לדין" ולרדוף אחרי "רשתות הטרור" שבהן הם מעורבים. "אלו שחושבים שהם יכולים להפחיד את העם הצרפתי או את ערכיו טועים", הדגיש.

(עדכון ראשון: 23:07)

פצועים מהפיגוע בסמוך לבר "לה בל אקיפ" ברובע ה-11 של פריז. אי-פי, AP
פינוי פצועים מאחד ממוקדי הפיגוע בסמוך לבר ברובע ה-11/AP, אי-פי
פינוי פצוע ליד מרכז ההופעות בפריז, שבו נלקחו עשרות בני ערובה, 14 בנובמבר, 2015. רויטרס
פינוי פצועים מאולם ההופעות שבו נלקחו בני ערובה/רויטרס
מתקפה משולבת בפריז 13 נובמבר 2015. טוויטר, ספק 500
חמוש פתח בירי לעבר בית קפה/ספק 500, טוויטר
פיגוע משולב בפריז 13 נובמבר 2015. טוויטר, ספק 500
פיגוע משולב בפריז 13 נובמבר 2015/ספק 500, טוויטר
מתקפה משולבת בפריז, צרפת 13 נובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
מתקפה משולבת בפריז, צרפת 13 נובמבר 2015/צילום מסך, טוויטר
זירת פיגוע הירי שהתרחש במסעדה בפריז, בירת צרפת. 14 בנובמבר 2015.. AP
זירת פיגוע הירי שהתרחש במסעדה בפריז, בירת צרפת. 14 בנובמבר 2015./AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully