וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר המתקפה בפריז: האיחוד האירופי יחמיר את ביקורת הגבולות

שרים ממדינות האיחוד התכנסו לוועידת חירום, לבקשת צרפת. שר הפנים: "אירופה חייבת להתעורר בדחיפות, להתארגן ולהגן על עצמה נגד איום הטרור". צרפת תגיש למועצת הביטחון הצעה להכרזת מלחמה נגד דאעש – והיא צפויה להתקבל

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מדינות האיחוד האירופי החליטו היום (שישי) ליישם "באופן מידי" תקנות חדשות להחמרת ביקורת הגבולות בכניסה אליהן – כך מסר גורם אירופי לסוכנות הידיעות הצרפתית. ההחלטה התקבלה במהלך ועידת חירום של שרי הפנים ושרי המשפטים בבריסל. השרים קראו ל"בחינה מהירה של התקנים באזור שנגן (מדינות אירופה שהמעבר ביניהן חופשי), על מנת ליישם מערכת בקרה שיטתית בשטחי אירופה".

השרים התכנסו לבקשת צרפת, בעקבות מתקפת הטרור בפריז בסוף השבוע האחרון, לאחר שנחשף כי סוכנויות הביון לא התריעו על שובו של מפקד המתקפה, עבד אל-חמיד אבאוד, לאדמת צרפת לאחר ששהה בסוריה, או על תכניתו למתקפת הטרור. שר הפנים של צרפת ברנאר קזנוב קרא לבחינה מחודשת של נהלי מעבר הגבולות באיחוד האירופי, והבהיר כי אבאוד מילא "תפקיד חיוני" בשורת הפיגועים בבירה בלילה שבין שישי לשבת ובארבעה פיגועים נוספים שסוכלו בחצי השנה האחרונה, אולם הצליח לעבור בין מדינות אירופה ללא כל הפרעה. זאת חרף צו המעצר הבינלאומי שהוצא נגדו. גופתו של אבאוד נמצאה בין הריסות הדירה בפרבר סן דני שבצפון פריז, שעליה פשטה המשטרה ביום רביעי.

עוד בוואלה! NEWS:
המלצרית הגיבורה מפריז: "מעדיפה לשלם בחיי ולא לתת לאחרים למות"
דיווח בצרפת: "המוח" נראה באזור הפיגועים בזמן המתקפה
לברוב: הטרור בפריז עזר למערב להבין שהבסת דאעש חשובה מעתיד אסד

בראנר קזנוב שר הפנים הצרפתי בזירת הפשיטה בסן דני בפריז, צרפת, נובמבר 2015. רויטרס
קזנוב בזירת הפשיטה בפרבר סן דני שבצפון פריז, במהלכה חוסל "המוח" מאחורי המתקפה/רויטרס

לטענת קזנוב, "אירופה חייבת להתעורר בדחיפות, להתארגן ולהגן על עצמה נגד איום הטרור". הוא קרא לעמיתיו להסכים על רישום נתוני מעבר בין מדינות, להחמיר את הבדיקות בכניסה לאיחוד האירופי ולשפר את שיתוף הפעולה בנוגע למניעת הברחת נשק. לטענתו, "צרפת קראה לצעדים כאלה כבר יותר מ-18 חודשים, ונעשתה התקדמות מסוימת. אולם זה לא נעשה מהר מספיק, ולא באופן נרחב מספיק".

בתוך כך, צרפת מתכוונת להביא להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם במהלך סוף השבוע הצעת החלטה, שתהווה למעשה הכרזת מלחמה נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). ההחלטה תקרא למדינות החברות באו"ם "לנקוט בכל הצעדים הנחוצים" על מנת להביס את ארגון הטרור. בטיוטת ההצעה, קוראת צרפת למדינות "להכפיל ולתאם את מאמציהן" נגד דאעש.

שגריר צרפת באו"ם פרנסואה דלאטר אמר אתמול כי "האיום יוצא הדופן וחסר התקדים שהארגון הזה מציב לקהילה הבינלאומית כולה דורש תגובה חזקה, מאוחדת ושאינה משתמעת לשני פנים ממועצת הביטחון. זאת בדיוק המטרה של הצעת ההחלטה". גורמים בצרפת מסרו כי הם מקווים שרוסיה וסין, שנוטות להטיל וטו על החלטות דומות הקוראות להתערבות במדינות זרות, יתמכו בהצעה, לאחר שנהרגו אזרחים רוסים וסינים על ידי דאעש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מועצת הביטחון של האו"ם מצביעה על הסכם הגרעין עם איראן, 20 ביולי 2015. רויטרס
רוסיה וסין לא יטילו וטו. מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

גורם צרפתי מסר לעיתון הבריטי "אינדיפנדנט" כי ההצעה קוראת לכל המדינות החברות "בעלות היכולת לעשות כן, לנקוט בכל הצעדים הנחוצים, בהתאם לחוק הבינלאומי וזכויות האדם, זכויות פליטים והחוק ההומניטרי, בשטח שתחת שליטת דאעש בסוריה ובעיראק, להכפיל ולתאם את מאמציהן למנוע ולדכא מעשי טרור שמבצע הארגון, ולחסל את מעוז הארגון בעיראק ובסוריה". אולם ההחלטה לא קוראת ליישום סעיף שבע של אמנת האו"ם, המאשרת שימוש בכוח צבאי.

כמו כן, ההצעה מגנה את "מתקפות הטרור המזעזעות" בפריז, בבירות, בתוניסיה, בטורקיה ובמצרים, כולן במהלך השנה האחרונה. הצעה נפרדת בנוגע למאבק בדאעש הוגשה על ידי המשלחת הרוסית, אולם נדחתה על ידי ארצות הברית, בריטניה וצרפת, שמתנגדות לעמדה הרוסית בדבר הישארותו של הנשיא בשאר אסד בשלטון בדמשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully