וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בצרפת: "המוח" נראה באזור הפיגועים בזמן המתקפה

גורמים המקורבים לחקירת המתקפה המשולבת בפריז מסרו לרשת BFMTV כי עבד אל-חמיד אבאוד, שחוסל בפשיטה משטרתית ביום רביעי, נראה במצלמות האבטחה של הרכבת התחתית – לאחר שמהתקפה ב"בטקלן" כבר החלה. המצוד אחר מחבל נוסף התרחב להולנד

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

עבד אל-חמיד אבאוד, המחבל הבלגי שפיקד על מתקפת הטרור המשולבת בפריז, נראה במצלמות האבטחה של תחנת הרכבת התחתית "קרואה דה שבו" שבמונטרוי, במזרח הבירה הצרפתית, ביום שישי האחרון בשעה 22:14, לאחר שכבר החלה המתקפה בעיר – כך דווח היום (שישי) ברשת הצרפתית BFMTV. גורמים המעורבים בחקירה מסרו כי אבאוד עבד בשערי תחנת הרכבת התחתית – מבלי לשלם – שעה שהמחבלים באולם המופעים "בטלקן" החלו בפעילותם.

תחנת "קרואה דה שבו" ממוקמת כ-250 מטרים מהזירה שבה נמצאה השבוע מכונית "סיאט" שחורה, שבה נעשה שימוש על ידי אחת החוליות, שביצעה פיגועי ירי בכמה בתי קפה בעיר. במכונית, אחת משלוש שבהן עשו שימוש המחבלים, נמצאו רובי קלשניקוב. היא הושכרה תחת שמו של בראהים עבד א-סלאם, אחד מהמחבלים המתאבדים שאחיו, סלאח, נמלט מפריז ומיקומו לא ידוע.

עוד בוואלה! NEWS:
מתקפת הטרור בפריז: "העכביש" חוסל אך "רשת הקורים שטווה נותרה"
"בעוד שבועיים לא יזכרו מה היה": צרפת מסרבת לעכל שהיא במלחמה
"חשש מטרור כימי וביולוגי": מצב החירום בצרפת הוארך ב-3 חודשים

עבד אל-חמיד אבאוד, מפקד מתקפת הטרור בפריז. "דאביק", צילום מסך
"העכביש כבר אינו מסוכן, אך רשת הקורים נותרה". אבאוד/צילום מסך, "דאביק"

מקור המקורב לחקירה מסר הלילה לרשת האמריקנית CNN כי לפחות שני חשודים במעורבות בפיגועים בפריז בשבוע שעבר עדיין במנוסה, והמצוד אחר אחד מהם – עבד א-סלאם – התרחב להולנד. לדברי המקור, המחבל שהה בעבר במדינה ולכן הוחלט לקיים חיפושים גם שם, בנוסף לבלגיה ולצרפת. אתמול הודה ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס כי "לא ידוע אם הוא בצרפת או בבלגיה".

עד אתמול, לא היה ידוע מה עלה בגורלו של אבאוד, אולם התובע הכללי של פריז, פרנסואה מולן, אישר כי הוא חוסל בפשיטה משטרתית יום קודם לכן בדירה בפרבר סן דני שבצפון פריז, שם שהה יחד עם מקורביו. כמו כן, נמסר כי שמו נקשר בארבע מתקפות נוספות שסוכלו על ידי המודיעין הצרפתי בחצי השנה האחרונה.

בהתייחסות למותו של אבאוד, טען אמש שר המשפטים הבלגי קון גנס כי "העכביש כבר אינו מסוכן, אך רשת הקורים נותרה". לדברי גורמים בכירים בבלגיה, למרות חיסולו של "המוח" מאחורי המתקפה המשולבת בפריז, נותר האיום של מתקפות נוספות שיבוצעו על ידי מקורביו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
חוקרים ליד אולם המופעים "בטקלן" שבו אירע אחד הפיגועים בפריז, 14 בנובמבר 2015. AP
החקירה בזירת הפיגוע ב"בטקלן"/AP

אבאוד, אזרח בלגי בן 27, הידוע בכינוי "אבו עומאר אל-בלז'יקי", היה חבר בכיר בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה, ונחשב לאחד המוציאים להורג של הארגון. הוא גדל בפרבר מולנבק של בריסל, אותו אזור שממנו הגיע אחד החשודים בסיוע למתקפה בפריז, סלאח עבד א-סלאם, שעדין לא אותר, ואחיו בארהים שהיה אחד מהמחבלים המתאבדים במתקפה. שמו של אבאוד נקשר בכמה תיקים פליליים, שבהם מעורב גם בראהים עבד א-סלאם, בשנים 2010 ו-2011.

שירותי הביטחון בצרפת, בבלגיה ובמדינות נוספות באירופה פועלים כעת לאיתור ולחיסול תאי טרור נוספים שנקשרו בשמו של אבאוד. זאת, על רקע הביקורת שנשמעה בצרפת בימים האחרונים על כך שהרשויות בבלגיה היו "שאננות" בטיפול ברשת הטרור שנחשפה רק לאחר המתקפה בפריז. "הטבעת סביב התאים השונים שהחלו בוורוויה מתהדקת", הוסיף שר המשפטים, בהתייחסות לעיירה במזרח בלגיה שבה פעל אבאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully