וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמיד אלקטרוני ומעקב אחרי מחשבים: פולארד עתר נגד תנאי שחרורו

21.11.2015 / 0:15

המרגל הישראלי הגיש לבית המשפט בארה"ב דרישה לבטל את ההגבלות החמורות שהוטלו עליו. "לחשוב שהוא ימסור את המידע שברשותו למישהו – זה מגוחך", מסרו עורכי דינו. פולארד, שהשיג עבודה כאנליסט בחברת השקעות, ישהה בסוף השבוע בניו יורק לצד רעייתו. דיווח של שליחת וואלה!

צילום: רויטרס

אליוט לאור וג'ק סמלמן, עורכי דינו של ג'ונתן פולארד, המרגל הישראלי ששוחרר מסרו אתמול (שישי) שהגישו עתירה נגד תנאי שחרורו של מרשם. "אנו דורשים מבית המשפט לבטל את התנאים המגבילים", הבהירו. לטענתם, ניתן להעביר אסיר משוחרר שריצה עונש מאסר עולם לוועדת מבחן רק אם הוא הפר את נהלי כליאתו, או אם יש חשש שהוא יבצע פשעים נוספים – תנאים שלדבריהם לא חלים על פולארד.

"הבסיס היחיד לתנאים המגבילים הוא טענת משרד המשפטים כי פולארד יחשוף מידע מסווג – אולם זה הנמצא כביכול בידיו בן יותר מ-30 שנים, וספק אם הוא בכלל זוכר אותו", טענו. הם הוסיפו כי תנאי השחרור של פולארד כוללים ענידת צמיד אלקטרוני בעל התקן GPS שימסור את מיקומו בכל זמן, ומעקב אחר הפעילות במחשבים שברשות פולארד או ברשות מעסיקים עתידיים שלו.

לקריאה נוספת:
יממה לשחרור פולארד: הגעתו לישראל לא נראית באופק
נתניהו אסר על השרים להתראיין בנושא פולארד מחשש שיתקפו את אובמה

במסמכים שהגישו עורכי הדין לבית המשפט הפדרלי, ציינו השניים כי פולארד השיג משרה בתור אנליסט במחלקה פיננסית של חברת השקעות הממוקמת בניו יורק. לדבריהם, הדרישה לעקוב אחריו באופן ממוחשב תהיה בעייתית לאור מסגרת ההעסקה.

ג'ונתן פולארד השתחרר מהכלא, 20 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
פולארד ואשתו/צילום מסך, טוויטר

"לחשוב שכעת, אחרי 30 שנה, פולארד ימסור את המידע בן עשרות השנים שברשותו למישהו – זה מגוחך. פרט לכך שהמידע הוא חסר ערך, מסירה שלו תגרום לכך שהוא יוחזר מידית לכלא עד סוף חייו. בשל הצעדים הקיצוניים, הבלתי הכרחיים, הבלתי הגיוניים והלא-סבירים, פנינו לבית המשפט המחוזי בניו יורק כדי שזה יבטל את ההגבלות", אמרו.

"תנאי הפיקוח והמעקב על פולארד בדרך כלל נאכפים על פדופילים, עוקבים סדרתיים ועבריינים מסוכנים אחרים, שיש לנטר אחר מיקומם ומעשיהם בכל זמן על מנת להגן על קורבנותיהם", הוסיפו עורכי דינו. "אין שום בסיס להתייחס לפולארד באופן זה, והתייחסות כזו היא נקמנית ואכזרית, ואף לא חוקית". לדבריהם, גם ועדת השחרורים קבעה עוד בשימוע על תנאי שחרורו כי הסבירות שיבצע פשע נוסף נמוכה מאוד. כמו כן, נאמר כי "לא ניתן להכחיש את העובדה שפולארד היה אסיר לדוגמה".

מהמטה לשחרור פולארד נמסר כי בעוד המאבק הציבורי לשחרורו הסתיים, כעת נושא תנאי השחרור נמצא בטיפול המקצועי של עורכי דינו. את סוף השבוע הקרוב יעביר פולארד בניו יורק לצד רעייתו אסתר, שהגיעה לארצות הברית כדי לקבל את פניו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ג'ונתן פולארד בניו יורק לאחר שחרורו מכלא באטנר בצפון קרוליינה. נובמבר 2015. רויטרס
יצטרך לענוד צמיד שיראה על מיקומו בכל עת. פולארד ואשתו/רויטרס

המרגל היהודי-אמריקני שנאסר לפני 30 שנים בארצות הברית, השתחרר אתמול מבית הכלא באטנר שבקרוליינה הצפונית, לאחר שסיים לרצות את עונשו במלואו. פולארד, כיום בן 61, נעצר ב-21 בנובמבר 1985 בוושינגטון, לאחר שנתפס מעביר אלפי מסמכים מסווגים ממחלקת המודיעין של הצי האמריקני לידי מפעילו הישראלי. פולארד נשפט למאסר עולם, ועל אף פניותיה הרבות של ממשלות ישראל לדורותיה לארצות הברית, מעולם לא זכה לחנינה. יתרה מזאת, מאסרו הממושך העכיר באופן משמעותי את היחסים בין ישראל וארצות הברית, ולפרקים היה נדמה שיביא לעימות של ממש.

אן פולארד, אשתו לשעבר של פולארד, שנמצאת כעת בניו יורק, סיפרה: "חיכיתי לרגע הזה 30 שנים. הייתי ברגע הראשון שזה קרה וראיתי את חוסר הצדק, וכעת אני מתפללת שג'ונתן יקבל חופש מהתנאים המקבילים ויחזור לישראל כדי להחלים במהרה". על השאלה אם תיפגש עם פולארד, השיבה: "בשביל זה הגעתי לכאן. אני כאן כי אני הולכת לפגוש אותו, לא יכולתי לדבר איתו כל הזמן הזה בחופשיות כזוג, אני משתוקקת לפגוש אותו כדי לדבר איתו בפרטיות, כבן אדם. זה רגע מדהים". היא הוסיפה: "חשוב לי להדגיש שאף אחד מהמדינה לא עשה דבר בשביל ג'ונתן, הוא עשה הכל למען עצמו".

(פרסום ראשון: 16:32)

ג'ונתן פולארד בניו יורק לאחר שחרורו מכלא באטנר בצפון קרוליינה. נובמבר 2015. רויטרס
ג'ונתן פולארד בניו יורק לאחר שחרורו מכלא באטנר בצפון קרוליינה. נובמבר 2015/רויטרס
ג'ונתן פולארד משוחרר מכלא באטנר בצפון קרוליינה. נובמבר 2015. AP
ג'ונתן פולארד משוחרר מכלא באטנר בצפון קרוליינה. נובמבר 2015/AP
ג'ונתן פולארד בניו יורק לאחר שחרורו מכלא באטנר בצפון קרוליינה. נובמבר 2015. רויטרס
ג'ונתן פולארד בניו יורק לאחר שחרורו מכלא באטנר בצפון קרוליינה. נובמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully