וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו אסר על השרים להתראיין בנושא פולארד מחשש שיתקפו את אובמה

18.11.2015 / 18:37

גורמים בממשלה אמרו לוואלה! NEWS כי נתניהו הורה להם לא לדבר בנושא לקראת יציאתו לחופשי של המרגל היהודי לאחר 30 שנות מאסר. על פי ההערכות, ראש הממשלה חושש כי השרים יתקפו את נשיא ארה"ב מכיוון שלא קיצר את עונשו של פולארד. שר בממשלה: "צנזורה פנימית"

עריכה: ניר חן

(דיווח לאולפן וואלה! NEWS לפני הפגישה בין נתניהו לאובמה, בשבוע שעבר)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לשרי הממשלה שלא להתראיין בנושא שחרורו המתקרב של ג'ונתן פולארד - כך אמרו גורמים בממשלה לוואלה! NEWS. ביום שישי הקרוב ייצא המרגל היהודי לחופשי לאחר שיסיים לרצות 30 שנות מאסר בארצות הברית.

לקראת המאורע, התבקשו שרים רבים לאייש את אולפני הטלוויזיה ותחנות הרדיו ולהתראיין בנושא. אלא שבמטה ההסברה הלאומי התקשרו הערב ללשכות כל שרי הממשלה עם הוראה חד משמעית: לא להתבטא בנושא שחרורו של פולארד.

בלשכות של כמה משרי הממשלה זעמו על ההנחיה. "זו החלטה תמוהה מאוד, שלא ברור מה תכליתה למעט צנזורה פנימית", אמרו בלשכת אחד השרים לוואלה! NEWS. בסביבת נתניהו אמרו מנגד כי ההחלטה התקבלה מאחר שמדובר "בנושא רגיש ביותר". על פי הערכות בממשלה, בלשכת נתניהו רצו להימנע ממצב שבו אחד משרי הממשלה יתקוף את הממשל האמריקני בכלל ואת נשיא ארצות הברית ברק אובמה בפרט, על כך שלא קיצר את עונשו של פולארד.

לקריאה נוספת:
"מעדיף לאכול אבק בישראל": הכלא ה"רך" של ג'ונתן פולארד
פולארד ישתחרר, אבל עשוי להישאר קלף מיקוח גם כשייצא מהכלא
דיווח: אובמה לא יתערב כדי לאפשר לפולארד לחזור לישראל

דיווח עמית לוינטל על שחרור פולארד. מערכת וואלה!
השרים נדרשו לא להתראיין לגבי שחרורו. פולארד/מערכת וואלה!

פולארד ישתחרר ביום שישי הקרוב מכלא באטנר שבצפון קרוליינה. שעת השחרור שלו טרם ידועה. בשלב זה, לא ברור אם יתאפשר לצלם אותו, הוא שמא הוא ייצא בכלי רכב דרך יציאה צדדית. בוועד למען שחרור פולארד אמרו לוואלה! NEWS כי לא ימסרו מראש שום פרט על שחרורו מראש, כמו למשל התכניות שלו לימים שלאחר השחרור, מחשש לפגיעה בביטחונו. בהמשך, מתכוון פולארד לגור בניו יורק.

כחלק מתנאי השחרור שלו, צפוי פולארד להיות מנוע מלהתראיין, ובסביבתו אמרו כי גם אשתו, אסתר, לא צפויה לשוחח עם התקשורת בשלב הראשון. "בני הזוג צפויים להנמיך פרופיל ולנסות לשקם את חייהם", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully