וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אובמה לא יתערב כדי לאפשר לפולארד לחזור לישראל

גורמים בממשל מסרו ל"וושינגטון פוסט" כי הנשיא לא ישתמש בסמכותו הנשיאותית כדי לבטל את תנאי השחרור של המרגל הישראלי, שבמסגרתם עליו להישאר בארצות הברית תחת פיקוח למשך חמש שנים

עריכה: ניר חן

נשיא ארצות הברית ברק אובמה לא יתערב כדי לאפשר למרגל הישראלי ג'ונתן פולארד, שישתחרר בהמשך החודש מבית כלא פדרלי, לעלות לישראל - כך דווח היום (שלישי) ב"וושינגטון פוסט" לפי גורמים בממשל. תחת תנאי השחרור שלו, על פולארד להישאר בארצות הברית, תחת פיקוח למשך חמש שנים.

תומכיו בארצות הברית ובישראל רצו שאובמה ישתמש בסמכותו הנשיאותית כדי לבטל את התנאי הזה ויאפשר לפולארד, שהורשע בריגול לפני שלושה עשורים, לעזוב את ארצות הברית.

בן רודס, סגן היועץ לביטחון לאומי של אובמה, אמר בשבוע שעבר כי הוא "לא יופתע" אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יעלה את סוגיית פולארד במהלך פגישתו עם אובמה, שהתקיימה אתמול. נתניהו לא השיב כשנשאל אם הנושא אכן נידון בשיחה בין השניים, שתוארה על ידיו כ"אחת הטובות ביותר" שהיו לו עם הנשיא האמריקני.

פולארד היה מנתח מידע בצי האמריקני כשנעצר ב-1985. כחלק מהסדר הטיעון, הוא הורשע בעבירה אחת של קשירת קשר להעברת חומר מסווג לישראל. לאורך השנים תקפו תומכיו את העונש המוגזם לדבריהם שהוטל עליו, בהשוואה לאלו שנגזרו על מרגלים מבעלות ברית אחרות של וושינגטון. ישראל העניקה לו אזרחות לפני 20 שנה ופעלה למען שחרורו, אך לא הצליחה להקדימו.

לקריאה נוספת בנושא
פולארד ישתחרר בעוד שבועיים, אבל עשוי להישאר קלף מיקוח גם כשייצא מהכלא
אסתר פולארד: "מחכה לרגע שבו אוכל לחבק שוב את יונתן"
"הבוגד שגרם נזק עצום לביטחון": איך האמריקנים רואים את פולארד?

דיווח עמית לוינטל על שחרור פולארד. מערכת וואלה!
לא יזכה לעזרה מאובמה. פולארד/מערכת וואלה!

במסגרת הרשעתו נקבע כי פולארד יוכל להשתחרר על תנאי כעבור 30 שנה. ועדת החנינות של ארצות הברית אישרה בקיץ את שחרורו ב-20 בנובמבר. עורך דינו אליוט לאור סיפר כי למרגל הישראלי מחכים מקום עבודה ודירה בניו יורק, אולם הוא מעוניין לחיות לצד אשתו אסתר בישראל.

הגורמים בממשל, שלא התייחסו אם הסוגייה אכן עלתה במהלך ביקורו של נתניהו בבית הלבן, אמרו כי עמדתו של אובמה לא השתנתה מזאת שהובעה שבהצהרותיו של רודס בשבוע שעבר.

"הנשיא אובמה לא מתערב בעניינים משפטיים בארצות הברית וזאת עמדתו העקבית", הסביר רודס. "עם כל הכבוד לתיק של ג'ונתן פולארד, הוא הבהיר כי הוא רוצה שהעניין יתנהל בצורה הוגנת במסגרת החוק, כפי שצריך להיות עם כל אדם שהוא". לדבריו, אובמה "יודע עד כמה הנושא חשוב לישראלים רבים", אבל עמדתו הניטרלית לא השתנתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully