וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצצות עם הקדשה: כך נראית המתקפה הרוסית על "הטרוריסטים" בסוריה

בעוד שהנשיא פוטין הבהיר כי הפעילות בסוריה צריכה "לעלות שלב", הגביר הצבא הרוסי את היקף פעילותו והצליח לחסל 600 חמושים ולפגוע במאגרי הנפט של דאעש בסוריה. בתוך כך, רוסיה ביקשה מלבנון לסגור את המרחב האווירי שלה - וסורבה

צילום: משרד ההגנה הרוסי, עריכה: מרום שפיצר

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר אתמול (שישי) כי המבצע הצבאי בסוריה עדיין לא הוביל להישגים מספקים, והסביר שמשום כך יש "לעבור לשלב הבא". כך פורסם בכלי התקשורת ברוסיה, שציטטו את דבריו משיחת ועידה שערך עם אנשי צבא.

הנשיא פוטין הדגיש כי הפעילות הרוסית בסוריה אמנם ענפה, אך גם רמז כי יש להרחיבה. "המטרות שלנו בסוריה מושגות בצורה טובה, אבל זה לא מספיק כדי לטהר את המדינה מתקיפות טרור אפשריות", אמר. בתגובה לכך, דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, מיהר להבהיר כי למוסקבה אין תכניות לקיים מבצע קרקעי בסוריה, ואמר כי "מעולם לא היה דיון על פעילות קרקעית ועדיין אין דיון כזה".

במקביל, משרד ההגנה הרוסי פרסם סרטונים המתעדים את התקיפות ברוסיה, שבהם נראה בין היתר שיגור 18 טילי שיוט מספינה בים הכספי על מטרות טרור בסוריה. בסרטונים שפרסם משרד ההגנה הרוסי נראות כתובות המביעות סולידריות עם קורבנות מתקפת הטרור בפריז, שנכתבו על טילי השיוט שיועדו לשיגור לעבר סוריה. בפרסום נכתב כי "טייסים וטכנאים שלחו את המסר שלהם לטרוריסטים באמצעות 'דואר אווירי'", וצולמה פצצה הנושאת את הכתובת "למען פריז" ברוסית.

לקריאה נוספת:
לאחר המתקפה בפריז: האיחוד האירופי יחמיר את ביקורת הגבולות
בזכות הנפט והמנהרות האסטרטגיות: דאעש חסין למתקפות האוויריות
דאעש מציגים: זו הפצצה שהפילה את המטוס הרוסי בסיני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
שיגור טילי שיוט מהים הכספי/מערכת וואלה, צילום מסך

במקביל, סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" דיווחה על עיבוי פעילות חיל האוויר הרוסי בסוריה. נמסר התווספו כי שמונה מפציצים מסוג SU34 כמו גם יחידה של מטוסי קרב מסוג Sy27s3 אשר הצטרפו לכוחות שכבר הועברו. עוד דווח כי חיל האוויר הרוסי ביצע 394 תקיפות אוויריות ופגע ב-731 מטרות בסוריה בשלושת הימים האחרונים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הרס תשתיות דאעש

שר ההגנה של רוסיה, סרגיי שויגו, הבהיר כי תקיפות רוסיה בעת זו מתמקדות בהרס תשתיות המכלכלות את ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). "המאמץ העיקרי הוא לפגוע בבסיס הכלכלי שלהם. הרסנו עד כה 15 מתקני אחסון ועיבוד נפט ו-525 מיכליות נפט", אמר שויגו.

שויגו אמר כי יותר מ-600 חמושים חוסלו כתוצאה משיגור טילי שיוט לעבר מחוז דיר א-זור. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרוסית RIA, לא ברור מתי בוצעה המתקפה, אך שר ההגנה הוסיף כי רוסיה הכפילה את מספר כלי הטיס הפועלים מטעמה בסוריה ל-69.

הריסות בעיר דומא, סוריה, לאחר הפצצה אווירית, 17 בנובמבר 2015. רויטרס
הריסות בפרבר דומא הסמוך לדמשק לאחר הפצצה רוסית, השבוע/רויטרס

בתוך כך, מוסקבה הודיעה ללבנון כי בכוונתה לערוך תרגיל צבאי בסמוך לחופיה, אשר עלול להשפיע על המרחב האווירי המדינה. לדברי משרד התחבורה הלבנוני, השלטונות בביירות סירבו לבקשה הרוסית לביצוע התרגול.

לפי דיווח לבנוני, התרגיל הרוסי, שקשור כנראה לפעילות הצבאית שלה בסוריה, אמור היה להימשך שלושה ימים. התרגיל אמור היה להתחיל כבר אתמול, אולם משרד התחבורה הלבנוני מסר כי "ההפרעה לתנועת כלי הטיס שלנו למשך שלושה ימים סורבה משום שהיא מנוגדת לאינטרסים שלנו". יש לציין כי מסלולי הטיסה מעל לבנון מוגבלים בלאו הכי, שכן חברת התעופה הלאומית לא טסה מעל ישראל, ומאחר שחברות נוספות המוציאות טיסות למדינה נמנעו בחודשים האחרונים לטוס בשמי סוריה השכנה.

(פרסום ראשון: 20:31)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הפצצה עם ההקדשה/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully