וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המומים וכואבים": איש חינוך מצור הדסה נרצח בפיגוע במאלי

האזרח הישראלי שנרצח במתקפת הטרור בבית המלון בבירה במקו הוא שמואל בן הלל, בן 58, ששהה במקום במסגרת עבודתו כיועץ לענייני חינוך לממשלה המקומית. הוא היה חבר בוועד המנהל של מחלקת הנוער בהפועל ירושלים. חבריו: "איש מדהים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

שמואל בן הלל, בן 58 מצור הדסה, הוא האזרח הישראלי שנרצח אתמול במתקפת הטרור בבית המלון בבמקו, בירת מאלי. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. ממשפחתו נמסר: "אנחנו המומים וכואבים. מקווים שכל הגורמים הרלוונטיים פועלים בכל האמצעים על מנת להביא אותו אלינו בהקדם".

בן הלל היה מנכ"ל קבוצת "טלוס", חברת ייעוץ המתמחה בפיתוח בינלאומי בתחומי החינוך והחברה, והוא שהה במאלי במסגרת עבודתו. הוא שימש יועץ בכיר לממשלות במזרח אירופה, באמריקה הלטינית ובדרום-מזרח אסיה. לפני כן עסק בפיתוח של החינוך היהודי בתפוצות ואף ניהל בית ספר במקסיקו.

בן הלל היה חבר בוועד המנהל של מחלקת הנוער בהפועל ירושלים. יובל קורן, יו"ר מחלקת הנוער סיפר: "הוא בנאדם מדהים, הוא עזר לנו לכתוב את הקוד האתי של מחלקת הנוער. הוא היה במקצועו יועץ חינוכי, זה גם מה שהוא עשה במאלי. הבן שלו שיחק אצלנו כדורסל, היום בבוקר התקשרו לעדכן אותנו. אני די המום מהסיפור. מחכים לראות מתי תהיה הלוויה ומתי תגיע הגופה לארץ".

עוד בוואלה! NEWS:
עריפת ראש, טייק 2: הצצה למכונת התעמולה של דאעש
טורקיה: כך ניסתה יוון להטביע פליטים סורים. צפו בתיעוד
אלפי לוחמים "שיחררו את אל-אקצא מהכובש הציוני". צפו בתרגיל הצבאי

ביתו של שמואל בן הלל בצור הדסה, ההרוג במתקפת הטרור במאלי. נובמבר 2015. רוני כנפו
ביתו של בן הלל בצור הדסה, היום/רוני כנפו

קרובי משפחתו של בן הלל סיפרו הבוקר כי גופתו זוהתה על ידי שר בממשלת מאלי שעבד עמו. ממשרד החוץ נמסר כי ישראלי נוסף שהיה בבית המלון חולץ בשלום.

בתום ישיבת ממשלה מיוחדת הכריז הלילה הנשיא, איברהים בובאכר קייטה, על מצב חירום במדינה. בנוסף לכך, הכריז הנשיא גם על שלושה ימי אבל לזכר קורבנות הפיגוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כוחות ביטחון בבית המלון שהותקף בבירת מאלי במקו  20 בנובמבר 2015. AP
כוחות ביטחון בבית המלון בבמקו/AP

המתקפה החלה כשכמה חמושים מארגון "אל-מוראביטון" המזוהה עם אל-קאעדה פרצו אתמול בבוקר לבית המלון "רדיסון בלו" בבמקו. החמושים פתחו בירי ולקחו 170 בני ערובה, מתוכם 140 נופשים ו-30 עובדים. לפחות 20 בני אדם נהרגו במתקפה, ככל הנראה שניים מהם מחבלים. בין ההרוגים גם אזרחי צרפת, בלגיה, סין ורוסיה.

בשעות הצהריים פשטו חיילי הכוחות המיוחדים של צבא מאלי על בית המלון. עדי ראייה מסרו כי החיילים עברו בכל אחד משבע קומות המבנה כדי לטהר את המקום מהחמושים. ראש הממשלה מובידו קייטה ושר הביטחון טראורה פיקחו על הכוחות בזירה.

מתקפת טרור במלון "רדיסון בלו" בבמקו בבירת מאלי  20 בנובמבר 2015. רויטרס
כוחות ביטחון בסמוך למלון שבו אירעה המתקפה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully