וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

לפחות 128 הרוגים במתקפת טרור משולבת בפריז. שר הביטחון יעלון ושר האוצר כחלון הגיעו להסכמות בנוגע לתקציב הביטחון. בעימותים בגדה פלסטיני ניסה לחטוף נשק מחייל ונורה למוות. אלו הכותרות שעשו את השבת

צילום: הצלה יו"ש, דניאל אליאור, באדיבות ערוץ 10 עריכה: מתן חדד

דאעש קיבל אחריות; הולנד: "הכרת מלחמה על צרפת"

נשיא צרפת פרנסואה הולנד האשים היום את ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) באחריות למתקפת הטרור המשולבת בפריז, שבה נהרגו לפחות 128 בני אדם, וטען כי הארגון "הכריז מלחמה על צרפת". לדבריו, בתום ישיבת קבינט, המתקפה בוצעה על ידי "צבא טרוריסטי, דאעש, צבא ג'יהאדיסטי נגד צרפת, נגד הערכים שאנו מגנים עליהם בעולם כולו, ונגד מה שאנחנו - מדינה חופשית". ביום שני תציין צרפת דקת דומיה בכל רחבי המדינה לזכר ההרוגים.

זמן קצר לפני הצהרתו של הולנד, דאעש פרסם הודעה רשמית שבה קיבל אחריות על הפיגועים. "במתקפה מבורכת של אללה, קבוצת חיילי החליפות שבורכו על ידי אללה, לקחו בירי את בירת התועבה והסטייה, זו שנושאת את דגל הצלב באירופה, פריז. קבוצה של לוחמים נטשו את החיים האלה והתקדמו לעבר אויביהם, במותם מות קדושים, למען הדת, הנביא וחבריו ומתוך רצון להשפיל את אויביו. הם ניצחו עם אללה".

כ-120 הרוגים בסדרת פיגועים בפריז: יותר ממאה נרצחו באולם מופעים

לפחות 120 בני אדם נהרגו אמש והלילה ועוד כ-200 נפצעו, מתוכם 80 באורח קשה, במתקפת טרור משולבת בפריז, שכללה לפחות חמישה מוקדים שונים. האירוע הקטלני ביותר התרחש באולם המופעים "בטקלן", שם נרצחו לפחות 112 צופים בידי לפחות ארבעה חמושים שטבחו בנוכחים בהופעת רוק של להקת Eagles Of Death Metal. מתוכם, שלושה מחבלים חגרו חגורות נפץ והתאבדו עם כניסת כוחות הביטחון לאולם כשעה מתחילת ההתבצרות. הארבעה נהרגו וכוחות הביטחון כמאה בני ערובה. בעקבות הפיגועים, הכריזה הממשלה על שורת צעדים, בהם מצב חירום וסגירת הגבולות. הבוקר קיבל דאעש את האחריות לפיגועים ואיים לבצע מתקפות נוספות בוושינגטון, ברומא ובלונדון.

41 איש נוספים נהרגו בשורת פיגועים נוספים שזעזעה את בירת צרפת. לפחות מחבל מתאבד אחד התפוצץ בסמוך לאצטדיון הלאומי של צרפת, שבו שהה הנשיא פרנסואה הולנד. עוד שני פיצוצים, שייתכן שנגרמו מרימוני יד, נשמעו ליד סניף של "מקדונלדס" הנמצא במתחם האצטדיון. במתקפה נהרגו ארבעה בני אדם.

בני ערובה שהוחזקו בפריז: "עזרו לנו, הם הורגים אנשים אחד-אחד"

בני ערובה שהוחזקו באולם הקונצרטים "בטקלן" במרכז פריז, שם חמושים טבחו במבלים סיפרו על רגעי האימה. "אנחנו עדיין בבטקלן, בקומה הראשונה, פצועים קשה. בבקשה עזרו לנו כמה שיותר מהר. יש כאן ניצולים, הם הורגים את כולם אחד-אחד", כתב אחד מבני הערובה בחשבון הטוויטר שלו. לאחר מבצע חילוץ של המשטרה, דווח כי כמאה בני אדם חולצו מהמבנה, וכי לפחות ארבעה מחבלים נהרגו. שלושה מהם חגרו חגורות נפץ והתאבדו עם כניסת כוחות הביטחון.

עדי ראייה שנכחו במסעדת "פטי קמבודג'" ברובע ה-11 של פריז סיפרו כי אחד החמושים שפתחו הלילה באש מרובה אוטומטי צעק "אללה אכבר" עם תחילת ביצוע הפיגוע. "כולם היו במרפסת המסעדה בחוץ כשלפתע ראינו אדם רעול פנים שהחל לירות לכל מקום. הרגשנו שזה נמשך הרבה זמן", סיפרה עדת ראייה שהייתה באזור. "הייתה כמות פצועים אדירה". בעקבות האירועים, התבקשו תושבי פריז להישאר בבתיהם על ידי הרשויות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מנהיגי העולם גינו את הטרור ותמכו בצרפת: "מתקפה על האנושות"

מנהיגים רבים מרחבי העולם גינו היום את מתקפת הטרור המשולבת שאירעה אמש ברחבי פריז ושלחו את תנחומים למשפחות הקורבנות. בין המנהיגים, נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שכינס מסיבת עיתונאים בבית הלבן זמן קצר לאחר היוודע על שרשרת הפיגועים בעיר. "מי שחושב שאפשר להפחיד את האנשים בצרפת או את הערכים שהם מייצגים טועה", אמר הנשיא.

במהלך הלילה שוחח אובמה עם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, הביע בפניו את תנחומי העם האמריקני והבטיח לסייע במסגרת המאבק בטרור. "זו לא מתקפה רק על צרפת, אלא על האנושות כולה", הוסיף. גם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי התייחס לפיגועים ותיאר אותם כ"מתועבים ורשעים". הוא ציין כי שגרירות ארצות הברית בפריז עושה מאמצים לסייע ולתמוך בממשלה הצרפתית.

צרפת: חשש למתקפות נוספות בפריז, נסגרו מקומות ציבוריים

בבוקר שלאחר מתקפת הטרור בלב בירת צרפת, עיריית פריז הודיעה היום על סגירת כל המקומות הציבוריים, מחשש למתקפות נוספות. טרם ידוע באופן ודאי מי אחראי לשורת המתקפות במהלך הלילה, שבהן נהרגו לפחות 128 בני אדם ונפצעו מאות נוספים, בהם 99 באורח אנוש, ולא ידוע אם קיימות חוליות נוספות ברחבי העיר, שמתכוונות לפעול בזמן הקרוב.

הנשיא הולנד האשים היום את דאעש באחריות לפיגועים, ואמר כי הארגון "הכריז מלחמה על צרפת". "נהיה חסרי רחמים במאבק בטרור". לדבריו, "המתקפות תוכננו ואורגנו מבחוץ, עם סיוע מתוך צרפת".

"להתאחד נגד דאעש": הטרור בפריז שינה את מוקד השיחות על סוריה

שעות אחרי מתקפת הטרור הרצחנית של דאעש בפריז ברור כבר כי השיחות הבינלאומית לסיום מלחמת האזרחים בסוריה, שמתחדשות היום בווינה, כבר לא ייראו אותו הדבר. בצרפת קוראים להתמקד היום בהבסת דאעש בשדה הקרב. "אחד מהיעדים של הפגישה בווינה הוא לראות בבירור כיצד ניתן לחזק את התיאום הבינלאומי במאבק נגד דאעש", אמר שר החוץ של צרפת לורן פביוס לכתבים בווינה.

בשיחות משתתפים דיפלומטים בכירים מרוסיה, ארצות הברית, סין, בריטניה, ערב הסעודית, טורקיה, קטאר, איחוד האמירויות הערביות וגם צרפת. עד כה התמקדו השיחות למציאת פתרון פוליטי לסכסוך שבו נהרגו כ-250 אלף בני אדם, כאשר מדינות כמו ארצות הברית ובריטניה טענו כי חלק מהפתרון הוא להחליף את הנשיא בשאר אסד. בעוד מדינות כמו רוסיה מתנגדות לכך. בשיחות היום ישתתפו בין היתר שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, ומקביליו מרוסיה ואיראן, סרגיי לברוב ומוחמד ג'וואד זריף.

צפו ברגעי האימה בפריז: בורחים מהחלונות, נמלטים מהטבח

לאחר סיום סדרת הפיגועים הלילה בפריז, עוד ועוד עדויות של אזרחים מפוחדים מתחילות להיחשף, ומבהירות את גודל הזוועה. אדם שהיה באולם "בטקלן", שבו נורו למוות יותר ממאה בני אדם, סיפר ל"טלגרף" הבריטי כי ראה את אחד התוקפים שירו באזרחים. "פניו היו צעירות. הוא היה אדם מאוד צעיר. הוא נראה נחוש, מקצועי מפחיד", אמר. "בשלב מסוים הסתכלתי על מרגלות הבמה וראיתי עשרות גופות שלובות זו בזו בבריכה של דם, מנוקבות בכדורים".

סוכנות הידיעות אי-פי דיווחה כי אנשים שהיו באולם המופעים ולא נפגעו פיזית, נלקחו למרכז מיוחד להערכה פסיכולוגית. אחרים התהלכו ברחוב כשהם מוכי תדהמה, עטופים בשמיכות שניתנו להם על ידי שירותי החירום. לאחר שחלקם נפגשו עם יועצים פסיכולוגיים, הם הועלו על מוניות לביתם.

הנער שנפצע בשיחה למד"א: "ירו עלינו; ניידת של הסהר האדום נסעה מכאן"

בקור רוח מוחלט יצר קשר הנער בן ה-16, בן המשפחה שנפצע באורח קל, עם מד"א ומסר להם את הפרטים המדוייקים על הפיגוע שהתרחש ליד ההתנחלות עתניאל שבדרום הר חברון, והפך לטרגדיה משפחתית גדולה. בהקלטה שפורסמה לראשונה בחדשות 10 נשמע הנער מתקשר למד"א ומדווח: "יש פה פיגוע".

המוקדנית מנסה לדלות פרטים מהנער, שהיה במהלך כל השיחה מרוכז וענייני. "אנחנו קילומטר בערך אחרי עתניאל, ירו על הרכב שלנו", הוא אומר. "לאיזה כיוון?", שואלת המוקדנית והנער עונה: "לכיוון דרום. יש אצלנו אמבולנס של 'הסהר האדום', יש לנו שני פגועים. היינו שבעה ברכב". המוקדנית ממשיכה בבירור הפרטים ושואלת היכן נפצעו השניים. "אחד נפצע בראש", אומר הנער, שחוט מחשבתו ככל הנראה נקטע, והוא עוצר את דבריו. זאת, כנראה משום שניידת הרפואה הפלסטינית שהייתה במקום נסעה מהזירה, מבלי להעניק סיוע. "יש אצלנו 'הסהר האדום'. אבל הוא נוסע מאיתנו, לא יודע למה", מציין הנער.

יעלון וכחלון הסכימו על תקציב הביטחון: שכר החיילים יעלה במאות שקלים

שר הביטחון משה יעלון ושר האוצר משה כחלון ערכו אתמול ישיבה שבה הגיעו לכמה הסכמות בנוגע לתקציב הביטחון. בין היתר, הוחלט על גובה על תקציב ועל אפשרות להעלות אותו בהמשך. כמו כן, הוסכם כי תוספת התקציב שתינתן למשרד הביטחון תשמש למען העלאת השכר לחיילים, נושא שהסעיר את החיילים בימים האחרונים ואף הוביל לכמה מחאות מצדם. עקב כך, יעלה שכר החיילים במאות שקלים.

בישיבה שנערכה בין שני השרים הוחלט כי תקציב הביטחון שעליו תצביע הכנסת בשבוע הבא הוא 56.1 מיליארד שקל. התקציב יוכל לעלות בהמשך לסכום של עד 59 מיליארד שקל. זאת, בכפוף להצגת תכנית התייעלות מצד הצבא. השר יעלון ביקש מתוספת התקציב תשמש להגדלת מענק השחרור של החיילים, אולם לאחר דין ודברים בין השרים הוחלט, כאמור, כי הוא ישמש להעלאת דמי הקיום של החיילים. בכך, הסתיימה מחלוקת ארוכה בין שני המשרדים בנוגע לגובה תקציב הביטחון.

עימותים בגדה: פלסטיני ניסה לחטוף נשק מחייל ונורה למוות

פלסטיני בן 22 נורה אתמול למוות במהלך הפרות סדר בכפר בודרוס שממערב לעיר, לאחר שניסה לחטוף את נשקו של קשר מפקד פלוגה שהיה במקום, בעת מעצרו. בתחילה הוגדר מצבו קשה מאוד, ולאחר מכן הוא מת מפצעיו בבית החולים. בהפרת הסדר השתתפו כ-80 פלסטינים אשר יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הגדר. מדובר צה"ל נמסר כי האירוע, שבו היה מעורב כוח של פיקוד העורף, יתוחקר.

מוקדם יותר אתמול מת מפצעיו מחמוד שלאלדה, תושב הכפר סעיר שנורה שלשום בבית ענון בזמן שזרק בקבוק תבערה לעבר כוחות הביטחון. פלסטיני נוסף, חסן ג'יהאד אללבו, נורה ברגליו בזמן הפרת סדר בגשר חלחול ומעט לאחר מכן מת מפצעיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully