וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי העולם גינו את הטרור ותמכו בצרפת: "מתקפה על האנושות"

מארצות הברית וקנדה, דרך ערב הסעודית וטורקיה ועד סין ויפן - מנהיגים מכל העולם שלחו תנחומים והצעות סיוע למדינה שמאות מאזרחיה נהרגו במתקפה המשולבת. "מי שחושב שאפשר להפחיד את האנשים בצרפת טועה", אמר אובמה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מנהיגים רבים מרחבי העולם גינו היום (שבת) את מתקפת הטרור המשולבת שאירעה אמש ברחבי פריז ושלחו את תנחומים למשפחות הקורבנות. בין המנהיגים, נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שכינס מסיבת עיתונאים בבית הלבן זמן קצר לאחר היוודע על שרשרת הפיגועים בעיר. "מי שחושב שאפשר להפחיד את האנשים בצרפת או את הערכים שהם מייצגים טועה", אמר הנשיא.

במהלך הלילה שוחח אובמה עם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, הביע בפניו את תנחומי העם האמריקני והבטיח לסייע במסגרת המאבק בטרור. "זו לא מתקפה רק על צרפת, אלא על האנושות כולה", הוסיף. גם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי התייחס לפיגועים ותיאר אותם כ"מתועבים ורשעים". הוא ציין כי שגרירות ארצות הברית בפריז עושה מאמצים לסייע ולתמוך בממשלה הצרפתית.

מתקפת טרור בפריז || סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
כ-120 הרוגים בסדרת פיגועים בפריז: יותר ממאה נרצחו באולם מופעים
"מפחדים לטוס": ישראלים רבים ביטלו את טיסותיהם לפריז
בני ערובה שהוחזקו בפריז: "עזרו לנו, הם הורגים אנשים אחד-אחד"

נשיא ארה"ב ברק אובמה במסיבת עיתונאים בעקבות מתקפת הטרור בפריז. וושינגטון, 14 בנובמבר 2015. רויטרס
שגרירות ארה"ב תסייע לצרפת. אובמה בהצהרה לעיתונות מיד לאחר המתקפה/רויטרס

גינוי נוסף לפיגועים הגיע ממזכ"ל האו"ם באן קי מון, שטען כי מדובר ב"אירוע נתעב". דובר האו"ם סטפן דוג'אריק אמר כי "הרשויות ייעשו כל שביכולתם להביא את האחראים לדין". גם מועצת הביטחון של האו"ם הצטרפה לגינויים והדגישה את הצורך בהבאת האחראים "הברברים והפחדנים" לדין.

גם הקרמלין גינה את המתקפות וכינה אותם כ"רצח בלתי אנושי". נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שלח את תנחומיו לפרנסואה הולנד והציע תמיכה לממשלה הצרפתית.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הוא הביע הזדהות ואמפתיה עם העם הצרפתי והוסיף כי "על הקהילה הבינלאומיות להיות מאוחדת מול פעולות הטרור הקשות והנתעבות שמכות בכל מקום".

נשיא איראן חסן רוחאני שאמור היה לבקר בצרפת ובאיטליה ביטל את ביקורו עקב המתקפה. "עקב האירועים ביטל רוחאני את ביקורו עד לזמן נוח יותר", אמר שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף. רוחאני גינה את הפיגועים וטען כי "מדובר בפשע נגד האנושות". עוד הוא הוסיף כי "המאבק בטרור חייב להימשך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מדליקים נרות בכיכר הרפובליקה, פריז, 14 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
"הפרה של כל כלל אתי, מוסרי ודתי". הדלקת נרות לזכר מאות ההרוגים, הבוקר בצרפת/צילום מסך, טוויטר

גם בטורקיה, שם מארחים בסוף השבוע מנהיגים ממדינות רבות בעולם לרגל ועידת G-20, גינו את האירועים. "אלו מתקפות נגד האנושות, הדמוקרטיה, החירות והערכים האוניברסליים", אמר ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו, "לטרור אין דת, אין לאום ואינו מייצג שום ערכים".

שר החוץ של ערב הסעודית עאדל אל-ג'ובייר הצטרף לגינויים וטען כי המתקפות הן "הפרה של כל כלל אתי, מוסרי ודתי". לדבריו, במסיבת עיתונאים בווינה, "אני מביע את תנחומיי הכנים לממשלה ולעם הצרפתי על מתקפות הטרור הנתעבות אמש".

פינוי פצועים מחוץ לאולם המופעים "בטקלן", פריז, 13 בנובמבר 2015. רויטרס
"המחשבות עם הקורבנות". זירת הפיגועים בפריז, אמש/רויטרס

לשורת הגינויים הצטרפו גם מנהיגי אירופה שרבים מהם הביעו תמיכה בממשלה הצרפתית ובעם הצרפתי והציעו סיוע במאבק בטרור. "אני מזועזעת עמוקות מהחדשות והתמונות שהגיעו מפריז", אמרה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. היא הוסיפה כי "מחשבותיי עם הקורבנות". ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון הוסיף כי הוא "בהלם מהמתקפה בפריז". בחשבון הטוויטר שלו כתב: "מחשבותינו ותפילותינו עם העם הצרפתי. נעשה כל שנוכל כדי לעזור".

מגדל התקשורת סי אן בטורונטו, קנדה, מואר בצבעי דגל צרפת בעקבות מתקפת הטרור בפריז, 14 בנובמבר 2015. רויטרס
"לבנו עם הצרפתים בזמן האפל הזה". מגדל הסי-אן בטורונטו בצבעי צרפת לאות הזדהות/רויטרס

אם לא די במדינות אלה, גם מנהיגים ממדינות רחוקות יותר כמו סין, יפן וקנדה שלחו הבעת תנחומים וחיזוקים לעם הצרפתי. נשיא סין שי ג'ינפינג אמר לפרנסואה הולנד בשיחת טלפון כי מדינתו תצטרף לקהילה הבינלאומית במאבק נגד הטרור ומסר את תנחומיו למשפחות ההרוגים.

שר החוץ היפני, פומיו קישידה, אמר כי הוא "מזועזע וזועם" מהידיעה על המתקפה בפריז. בשיחה עם עיתונאים בהירושימה ציין כי יפן תשתף פעולה עם צרפת במאבק הבינלאומי נגד הטרור ואמר כי הם "מגנים בכל תוקף כל סוג של טרור".

"לבנו עם הצרפתים בזמן האפל הזה", אמר ג'סטין טרודו, ראש ממשלת קנדה. לדבריו, קנדה הציעה תמיכה לצרפת "בכל מה שהיא תצטרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully