וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנער שנפצע בשיחה למד"א: "ירו עלינו; ניידת של הסהר האדום נסעה מכאן"

הנער בן ה-16, שאיבד את אביו ואחיו בפיגוע ליד עתניאל, דיווח למוקדנית בצורה עניינית וקרת רוח על הזירה המדממת סביבו, והתייחס לניידת רפואה פלסטינית שנסעה מהמקום. "אנחנו קילומטר אחרי עתניאל, ירו על הרכב שלנו, היינו שבעה". האזינו לשיחה שפורסמה לראשונה בחדשות 10

צילום: הצלה יו"ש, דניאל אליאור, באדיבות ערוץ 10 עריכה: מתן חדד

בקור רוח מוחלט יצר קשר הנער בן ה-16, בן המשפחה שנפצע באורח קל, עם מד"א ומסר להם את הפרטים המדוייקים על הפיגוע שהתרחש ליד ההתנחלות עתניאל שבדרום הר חברון, והפך לטרגדיה משפחתית גדולה. בהקלטה שפורסמה לראשונה אמש (שישי) בחדשות 10 נשמע הנער מתקשר למד"א ומדווח: "יש פה פיגוע".

המוקדנית מנסה לדלות פרטים מהנער, שהיה במהלך כל השיחה מרוכז וענייני. "אנחנו קילומטר בערך אחרי עתניאל, ירו על הרכב שלנו", הוא אומר. "לאיזה כיוון?", שואלת המוקדנית והנער עונה: "לכיוון דרום. יש אצלנו אמבולנס של 'הסהר האדום', יש לנו שני פגועים. היינו שבעה ברכב". המוקדנית ממשיכה בבירור הפרטים ושואלת היכן נפצעו השניים. "אחד נפצע בראש", אומר הנער, שחוט מחשבתו ככל הנראה נקטע, והוא עוצר את דבריו. זאת, כנראה משום שניידת הרפואה הפלסטינית שהייתה במקום נסעה מהזירה, מבלי להעניק סיוע. "יש אצלנו 'הסהר האדום'. אבל הוא נוסע מאיתנו, לא יודע למה", מציין הנער.

"אני רוצה שתתן לי פרטים", מתעקשת המוקדנית, "אנחנו משגרים כוחות בינתיים ואני רוצה לדעת שהכוחות מספיקים". "הנה מגיע אמבולנס", הוא מעדכן והמוקדנית מנסה לברר את מספרו. כל אותה עת, עונה הנער לשאלות המוקדנית. הוא מסיים את השיחה בכך ש"נהג האמבולנס ירד".

עוד ידיעות בנושא בוואלה! NEWS:
אב ובנו נהרגו בפיגוע ירי לעבר רכב בדרום הר חברון; המחבל נמלט
חמאס בירך על הפיגוע ליד עתניאל; נתניהו: "נגיע למרצחים השפלים"
האב ובנו שנרצחו בפיגוע היו בדרך לשבת חתן: "שמחה וכאב מתערבבים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחקירת הפיגוע שאירע אתמול בצהריים עולה כי המשפחה, שעשתה דרכה לשבת כלה במיתר, נפגעה מירי של מחבלים שהיו ברכב שעמד בשולי הדרך של הנתיב הנגדי והמתינו לשעת כושר. המשפחה נסעה על כביש 60 מכיוון ההתנחלות עתניאל שבדרום הר חברון לכיוון למיתר, שם נערך האירוע, ואז נפתחה לעברם האש.

אב המשפחה, שהיה גם נהג הרכב נפצע וכתוצאה מכך סטה לשוליים של הנתיב הנגדי ונתקע בסלעים. בנו בן ה-18 התקשר למוקד לדווח על הפיגוע, אולם נורה בעצמו ומת מפצעיו לאחר מכן. אחיו בן ה-16 אזר כוחות והתקשר למוקד כדי להמשיך לדווח על הפיגוע. באותה עת, הרכב על המחבלים נמלט מהמקום בנסיעה לכיוון צפון. על כלי הרכב של המשפחה נראים חורי כניסה של כדורים משני הצדדים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
זירת הפיגוע בעתניאל, באזור דרום הר חברון, 13 בנובמבר 2015. דניאל אליאור
שר הביטחון הודיע על תגבור כוחות ופעילות בגזרה/דניאל אליאור

בפיגוע נהרגו האב, בשנות ה-40 לחייו, ובנו בן ה-18. בן ה-16 נפצע ברגלו באורח קל ואם המשפחה, יחד עם שלוש בנות נוספות, נפצעו אף הן באורח קל. הפצועים פונו לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. כוחות הביטחון שהגיעו למקום החלו בסריקות לאיתור המחבלים שנמלטו מהזירה. עיקר הסריקות מתרכזות בכפר ייטא. כמו כן, הוקפצו כלי טיס לסיוע אווירי באיתור אחר המחבלים.

בעקבות הפיגוע קיים שר הביטחון משה יעלון הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, ראש השב"כ יורם כהן, ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף פולי מרדכי. במהלך הערכת המצב עודכן שר הביטחון בפרטים ובהתקדמות החקירה והמצוד אחר מבצעי הפיגוע. כמו כן, סיכם שר הביטחון על תיגבור כוחות ופעילות בגזרה.

בשעות האחרונות עורך צה"ל, בשיתוף שב"כ ומשטרת ישראל, סריקות אחר המחבלים באזור הכפרים דאהרייה, יטא ודורא. בשלב זה לא ידוע על מעצרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הערבים מזהים את החולשה שלנו ונכנסים בנו". זירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשפחה שנקלעה לפיגוע הטרגי הייתה בדרכה לאירוע לכבוד בתו של ההרוג שצפויה להתחתן השבוע. קרוב משפחה של החתן העיד כי "כעת שמחה וכאב מתערבבים יחד". לדבריו, "אני לא מאשים את הערבים. הם בסך הכול מזהים את החולשה שלנו ונכנסים בנו כי זה מה שהם יודעים לעשות. כל עוד אנחנו נזלזל בשליחות שלנו כאן, אנחנו נמשיך לחטוף".

(עדכון ראשון: 19:45)

המקום שבו אירע הפיגוע

פיגוע ירי בעתניאל. GoogleMaps, מערכת וואלה! NEWS
פיגוע ירי בעתניאל/מערכת וואלה! NEWS, GoogleMaps
שני בני אדם נהרגו בפיגוע ירי ליד עתניאל, נובמבר 2015. ספק 500
רכב המשפחה נתקע בסלעים/ספק 500
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully