וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב ובנו שנרצחו בפיגוע היו בדרך לשבת חתן: "שמחה וכאב מתערבבים"

יניר יגנה ושבתי בנדט

13.11.2015 / 17:15

המשפחה מקריית ארבע הייתה בדרכה למיתר שבדרום לחגיגות לקראת חתונתה של בת ההרוג, המתוכננת לשבוע הבא. קרובי המשפחה לא מעכלים את שאירע: "לא מאמינים שזה קרה". בן משפחתו של החתן: "כל עוד נזלזל בשליחות שלנו כאן, אנחנו נמשיך לחטוף"

צילום: הצלה יו"ש, דניאל אליאור, באדיבות ערוץ 10 עריכה: מתן חדד

"לא מאמינים שזה קרה" – כך מתארים קרובי המשפחה של האב כבן ה-40 ובנו בן ה-18 מקריית ארבע שנרצחו מוקדם יותר (שישי) בפיגוע הירי בדרום הר חברון סמוך להתנחלות עתניאל. הקרובים שהגיעו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם מטופלים בנו של הרוג, בן 16, אם המשפחה ושלוש בנותיה - שנפצעו כולם באורח קל - סיפרו כי המשפחה הייתה בדרכה למיתר, שם הייתה אמורה להיערך שבת כלה עבור בתו של ההרוג, שצפויה להתחתן השבוע.

קרוב משפחה של החתן, שההרוגים הם אביו ואחיו של גיסתו, העיד כי "כעת שמחה וכאב מתערבבים יחד". לדבריו, "אני לא מאשים את הערבים. הם בסך הכול מזהים את החולשה שלנו ונכנסים בנו כי זה מה שהם יודעים לעשות. כל עוד אנחנו נזלזל בשליחות שלנו כאן, אנחנו נמשיך לחטוף".

לקריאה נוספת:
חמאס בירך על הפיגוע ליד עתניאל; נתניהו: "נגיע למרצחים השפלים"

שני בני אדם נהרגו בפיגוע ירי ליד עתניאל, נובמבר 2015. ספק 500
כלי הרכב שבו נרצחו האב והבן בדרך למיתר/ספק 500

סמוך לשעה 15:00 נסע רכב המשפחה בכביש 60 דרומה לכיוון מיתר כשמחבל שארב להם החל לירות לעברם. צוותי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותם של האב והבן, והעניקו טיפול רפואי לבן ה-16, אמו ואחיותיו ופינו אותם לבית החולים סורוקה.

המחבל נמלט מהזירה וכוחות הביטחון עורכים סריקות באזור. בנוסף לכוחות הביטחון הגדולים שהגיעו לזירה, כלי טיס הוקפצו למקום על מנת לסייע להם מן האוויר. כמו כן, צה"ל כיתר את הכפרים יטא ובית עווא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פיגוע ירי בעתניאל, נובמבר 2015. דוברות הר חברון, מערכת וואלה! NEWS
בדרך לאירוע. פרחים במכונית שבה נהרגו השניים/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הר חברון

ארגון חמאס בירך על הפיגוע. הודעה מטעם הארגון שהופיעה באתר הרשמי של חמאס הרעיפה שבחים על "פעולת הגבורה שביצעה ההתנגדות מדרום לחברון". עוד נכתב: "היא מסמלת התפתחות איכותית באינתיפאדת אל-קודס. מוכיחה שההתנגדות יכולה להרתיע את הכיבוש, שהשפה היחידה שהוא מבין זו שפת הכוח".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע את תנחומיו למשפחה. "נגיע למרצחים השפלים ונמצה עמם את הדין כמו שעשינו בעבר", מסר בהודעה לתקשורת, והוסיף כי ישראל "תמשיך להילחם בטרור בכל מקום שיידרש".

שר הביטחון משה יעלון התייחס גם הוא לרצח ואמר כי "המאבק בטרור הפלסטיני מחייב אותנו לנחישות, יד ברזל ואורך רוח". לדבריו, "המאבק הזה הוא ארוך שנים, וגם את גל הטרור הנוכחי, המכוון לפגוע בנו רק משום היותנו יהודים, אנו נכה".

הרכב שבו שהו שני הרוגים בפיגוע הירי ליד עתניאל, נובמבר 2015. ספק 500
חייל בסמוך למכונית המשפחתית בזירת האירוע/ספק 500

עוד הוסיף יעלון כי "בשעה זו מנהלים צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל מצוד נרחב אחר מבצעי הרצח ואנו לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נלכוד אותם ואת שולחיהם, אם יש כאלו. כוחות הביטחון עושים לילות כימים כדי ללכוד מחבלים טרם ביצעו את זממם, ברוב המכריע של המקרים בהצלחה. לדאבון הלב לעיתים מצליחים המחבלים לפגוע בנו, כפי שהתרחש היום, אך גם אליהם אנו נגיע. אני מבקש להשתתף בצערן של משפחות ההרוגים ולאחל החלמה מהירה לפצועים. אנו פועלים בנחישות, באחריות ובשיקול דעת למען ביטחונם של אזרחי ישראל".

מוקדם יותר התרחשו עימותים אלימים בין כוחות צה"ל לבין מפגינים פלסטינים בכמה מוקדים ברחבי הגדה המערבית וברצועת עזה. המהומות בגדה התרחשו בעיקר באזור חברון ובית לחם. הפלסטינים דיווחו כי בהפרות סדר שאירעו ליד הכפר ראס אל-ג'ורה שבחברון נפצעו ארבעה בני אדם, בהם אחד באורח קשה, מירי של החיילים. נוסף על כך, דווח על פלסטיני שמת מפצעיו לאחר שנפצע אתמול מירי של צה"ל בעימותים באזור העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully