וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון וכחלון הסכימו על תקציב הביטחון: שכר החיילים יעלה במאות שקלים

14.11.2015 / 0:39

בפגישה שערכו שני השרים הוחלט כי הכנסת תצביע בשבוע הבא על תקציב של 56.1 מיליארד שקלים. בעקבות השינוי, בין היתר, שכר הלוחמים יעלה ב-600 שקלים. בעתיד תיתכן העלאת תקציב נוספת בהתאם להתייעלות הצבא

לוחמי יחידת עוקץ מאבטחים קווי אוטובוס בירושלים, 19 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
אחרי מחלוקת ארוכה הושגה הסכמה. חיילים בירושלים/נועם מושקוביץ

שר הביטחון משה יעלון ושר האוצר משה כחלון ערכו אתמול(שישי) ישיבה שבה הגיעו לכמה הסכמות בנוגע לתקציב הביטחון. בין היתר, הוחלט על גובה על תקציב ועל אפשרות להעלות אותו בהמשך. כמו כן, הוסכם כי תוספת התקציב שתינתן למשרד הביטחון תשמש למען העלאת השכר לחיילים, נושא שהסעיר את החיילים בימים האחרונים ואף הוביל לכמה מחאות מצדם. עקב כך, יעלה שכר החיילים במאות שקלים.

בישיבה שנערכה בין שני השרים הוחלט כי תקציב הביטחון שעליו תצביע הכנסת בשבוע הבא הוא 56.1 מיליארד שקל. התקציב יוכל לעלות בהמשך לסכום של עד 59 מיליארד שקל. זאת, בכפוף להצגת תכנית התייעלות מצד הצבא. השר יעלון ביקש מתוספת התקציב תשמש להגדלת מענק השחרור של החיילים, אולם לאחר דין ודברים בין השרים הוחלט, כאמור, כי הוא ישמש להעלאת דמי הקיום של החיילים. בכך, הסתיימה מחלוקת ארוכה בין שני המשרדים בנוגע לגובה תקציב הביטחון.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
השיטה של צה"ל להתמודד עם הקיצוץ: משרתים בשב"כ ובמוסד יוחזרו לצבא
מתח שיא לפני אישור התקציב: הבית היהודי עשו לנתניהו "הקש בגג"
הרמטכ"ל ממליץ: להוציא את תחנת גלי צה"ל מהצבא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

העלאת השכר המתוכננת היא מ-1,077 שקלים לחודש עבור לוחם ל-1,616 שקלים. תומך לחימה יקבל העלאה בשכר של יותר מ-300 שקלים, מ-784 שקלים לחודש ל-1,176 שקלים. כל חייל שאינו משרת באחד משני התפקידים הללו יקבל העלאה מ-540 שקלים לחודש ל-810 שקלים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, בסיור ברמת הגולן. יוני 2015. עדן מולדבסקי, משרד הביטחון
רצה שהתוספת תשמש למענק השחרור של החיילים. שר הביטחון יעלון/משרד הביטחון, עדן מולדבסקי

בעיית תקציב הביטחון הובילה למתח רב בין הצדדים, משום שימים ספורים לפני ההצבעה בכנסת עדיין לא הוחלט על גובהו של התקצוב למשרד זה. בתחילת החודש לא אישרה הוועדה המיוחדת לעניין תקציב הביטחון את התקציב. זאת בנימוק שהתקציב שמציע האוצר - 56 מיליארד שקלים - לא נותן מענה לאתגרים שעמם אמורה להתמודד המדינה בשנתיים הקרובות. זו הפעם הראשונה שהוועדה פוסלת את תקציב הביטחון לאחר שעבר בקריאה ראשונה ועבר לעיונה.

במערכת הביטחון דרשו תוספת של חמישה מיליארד שקלים מעל התקציב, שנקבע כאמור על 56.1 מיליארד שקל. ואולם, באגף התקציבים באוצר הבהירו מקורות כי לא יסכימו לתת תוספת לתקציב ללא התחייבות מפורשת למימוש של חלק משמעותי מדוח לוקר, שמשמעותו התייעלות כלכלית בצה"ל. הלחץ בין הצדדים גבר לנוכח העובדה כי המועד האחרון לאישור התקציב בקריאה שנייה ושלישית בכנסת הוא 19 בנובמבר.

(עדכון ראשון: 19:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully